Omdat ik er laatst weer achter kwam, dat als ik lekker aan het rijden ben zonder handschoenen. Ik na een half uurtje maar met lange teugels moet gaan rijden omdat ik het zo warm heb dat de teugels gewoon wegglijden Daarom handschoentjes Overigens is dat alleen het geval met glad lederen teugels..
Ik rij altijd zonder, vind het verschrikkelijk om die dingen aan te hebben. Hoewel ik alergisch ben voor een bepaalde soort teugels, maar heb geen zin om handschoentjes aan te doen.
ik draag alleen handschoenen tegen de kou en vroeger toen ik nog op de manege reed,had ik wel soms handschoenen aan omdat die kei hard zaten te trekken aan die teugels
Ik draag eigenlijk altijd handschoenen. Zelfs vaak in de zomer, Maar ik krijg erg snel blaren in mijn handen. Zoers zijn ze soms wel warm, maar heb wel lekkere luchtige handschoenen. In de winter ook voor de kou. Als mijn handen bevroren zijn, heb ik echt geen kracht om mijn teugels in mijn handen te houden. Voel de teuegls amper
Ik draag ze omdat ik vaak snel zweet in me handen krijg en ik dan dus meer grip heb.
Asmara
Geplaatst: 04-03-10 19:53
Ik heb meestal gewone handschoenen aan tegen de kou ik ga nog wel even handschoentjes kopen Dat vind ik makkelijker, heb je ook meer grip, en worden je handen niet zo snel vies
Omdat ik anders mijn handen niet meer kan bewegen door de blaren (gevoelig huidje)
naomifalkena
Geplaatst: 06-03-10 08:57
Ik draag altijd handschoenen, want ik krijg altijd last van zere ringvingers. Maar dan rijd ik soms ook 3 paarden op een dag en dan krijg je als je zonder handschoenen rijd toch echt zere vingers.
lalalauraaax
Geplaatst: 07-03-10 16:43
doet minder pijn aan je handen dan zonder handschoentjes
ik draag mijn handschoenen altijd, anders krijg ik van die dikke blaren
_Daniquee
Geplaatst: 11-03-10 15:01
Met handschoenen rijden is voor een dressuurruiter heel goed voor de handen, Als je paard dan eens iets niet wilt heb je net iets meer kracht en doet het ook geen pijn! aan je vingers om hem weer goed te krijgen het is wel een aanrader om met handschoenen te rijden als dressruiter
annemieke82
Geplaatst: 11-03-10 18:26
lekker warm en idd ook snel blaren
xGuusje
Geplaatst: 11-03-10 22:10
Ik draag handschoentjes tegen de kou. Maar ik draag ze zomer's ook wel vaker, omdat mijn verzorgpaardje heel erg sterk is in de mond. En ik dus behoorlijk hard moet inhouden. Met handschoentjes doet het minder snel pijn en krijg je minder snel striemen op je vinger waar de teugel omheen heeft gezeten. Ook hebje meer grip. Toevallig heb ik gehoord (weet niet of het zo is, heb er geen ervaring mee) dat dressuur teugels nogal glad zijn en snel wegglijden, misschien dat ze daarom vaker handschoentjes dragen?
Datjaa
Geplaatst: 21-03-10 23:18
Ik denk dat ik hier wel even een vraagje kan stellen: Heeft iemand hier ervaring met deze Roeckl handschoenen?
Er staat bij dat dezen nieuw zijn, dus ik ben benieuwd of iemand er ervaring mee heeft? En vallen ze ruim? Want er staat bij dat het kinderhandschoenen zijn, maar ik heb nou niet hele grote handen, dus miss zouden ze mij evt. ook passen?
maaaikkee
Geplaatst: 22-03-10 21:32
ik rijd met handschoentjes omdat ik altijd heel snel blaren op mijn vingers heb.
Ik heb altijd handschoentjes aan, meestal leren. Zitten gewoon lekker en ook tegen het eeltkweken en blaren. Verder heb ik zonder handschoenen het gevoel dat ik niets in mijn handen heb.