Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
daffodil schreef:Is t trouwens zo dat wat je ook gereden hebt, je altijd eerst de cursus IL moet doen of is er een andere mogelijkheid voor iemand die meerdere paarden in de lichte tour heeft?
Voor zover ik het kan vinden ontkom je niet aan in ieder geval de IL cursus en kan je daarna de IM overslaan.....
Suzanne F. schreef:Tyrza mocht meteen de IZ doen, ik weet niet precies welke regels daar voor staan. Misschien GP met winst?
Nicky74 schreef:Ik heb begrepen dat op uitnodiging ook gelijk voor de IZ cursus kan worden gegaan. dat geldt natuurlijk wel voor mensen die zelf al op hoog niveau hebben gereden. hoeveel paarden? geen idee.
tip:netwerken!!!

missmiekie schreef:Tyrza had nog geen cursus gedaan toch?! Volgens mij mocht ze meteen IZ doen!
missmiekie schreef:Tyrza had nog geen cursus gedaan toch?! Volgens mij mocht ze meteen IZ doen!
, van wat ik er van gevolgd heb! Remember schreef:missmiekie schreef:Tyrza had nog geen cursus gedaan toch?! Volgens mij mocht ze meteen IZ doen!
Zoiets stond mij idd ook bij, van wat ik er van gevolgd heb!

judithh schreef:Er zitten inderdaad een aantal cursisten bij mij op de IZ cursus die geen IL gedaan hebben, maar wel op hoog niveau gereden hebben. Deze personen zijn door de KNHS voorgedragen en zijn niet door de regio geselecteerd.
Bij mijn weten heeft de KNHS het recht om dit te doen!

judithh schreef:Er zitten inderdaad een aantal cursisten bij mij op de IZ cursus die geen IL gedaan hebben, maar wel op hoog niveau gereden hebben. Deze personen zijn door de KNHS voorgedragen en zijn niet door de regio geselecteerd.
alleen vind ik het wel vreemd dat die GP amazone bij mij in de groep dus wel de IL moest doen.

om kan worden.CGJ12 schreef:Mijn zegen heeft ze.
Maar hier ga ik nog wel even verder op in richting de KNHS.
Wat heeft het dan nog voor NUT om te eisen dat mensen 20 keer moeten jureren om hogerop te mogen komen? Ik dacht dat dat bedacht was om enige "ervaring" op te doen in het jureren.
Blijkbaar heeft en "wereldvreemde" GP-ruiter dat niet nodig.......
CGJ12 schreef:Tyrza schreef:Ik hou mijn hart alleen vast voor de enorme hoeveelheid stof die ik in zo'n korte tijd moet gaan stampen
Hou op!
Als GP-amazone met zo'n enorme hoeveelheid rij-ervaring en een Masters in je broekzak moet jij die kennis al lang paraat hebben........
Tyrza schreef:En CGJ... wat bedoel je met wereldvreemd???
CGJ12 schreef:Tyrza schreef:En CGJ... wat bedoel je met wereldvreemd???
Dat was niet persoonlijk richting jou bedoeld......![]()
Maar DUIDELIJK een algemene opmerking.
Iemand meldde hier namelijk dat er dan wellicht GP-mensen "met winstpunten" bijgevoegd waren.
Dan vraag ik mij namelijk gelijk af wat een GP-ruiter(20-30 mensen) "Verschilt" van een LT-ruiter (300 mensen).
Als je op basis van "eigen rijden" mensen bevoordeelt, dan zou ik niet alleen die "wereldvreemde" GP groep nemen, maar ook de LT-ruiters. Die rijden namelijk nog NORMAAL (stap-draf-galop), terwijl de GP-ruiters zich hiervan afscheiden middels KUNSTJES zoals pi/pa.
En dat laatste zegt vaak meer over het paard dan de ruiter..........
Vandaar mijn term "wereld vreemd"
Een LT ruiter heeft meer proeftechnische "feeling" met een Z2-knoeier dan een GP-ruiter........
Laat alle LT-combi's van Nederland incognito een Z2 proef rijden en ze rijden allemaal 60%.
Laat je de GP-ruiters het óók doen, dan gaat het mij niet verbazen als daarvan een aantal de 60% niet haalt.
Maar FEIT is dus dat jij je volgens de REGULIERE WEG hebt opgegeven voor de IL, maar bij de IZ gevoegd bent. Dat maakt het verhaal wel duidelijk dragender, maar het blijft wazig.
Het kan namelijk zeer goed zijn dat er MEER GP-ruiters wel Z-jury wilden worden, maar opzagen tegen die verplichte B/L beoordelingen. Die missen nu de boot en dat is erg jammer.
Er had een duidelijk richtlijn moeten zijn met precies omschreven criteria voor deze versnelde cursus!
Dat is het enige wat ik hier mis!
Dat deze mensen trouwens EXTRA zijn toegevoegd en dus geen andere cursusplaatsen innemen is een drogreden. Zo kun je alles omdraaien. Ipv van de EXTRA "toppers" hadden óók extra reguliere kandidaten opgeroepen kunnen worden, maar die groep is nu in eerste instantie juist KLEIN gehouden om deze "toppers" toe te voegen....
Tyrza schreef:En de meiden die nu ook deze dispensatie hebben gekregen, hebben in het verleden te maken gehad met veel bondstrainingen en clinics van (internationale) juryleden en trainers (en J/YR EK's, Internationale wedstrijden, etc.). Op deze manier werd/wordt er toch een extra stukje inzicht gekweekt, wat zich WELLICHT dan ook onderscheid met de rest die ook op een dergelijk niveau start.