Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Joelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 09:29

JoycexEnya schreef:
action schijnt nu zoiets te hebben, maar niet echt met een horse track functie, maar die kan je misschien proberen

Oh! Weet je hoe die heet of hoe ik die kan vinden toevallig?

DWensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 22:50

Met welke telefoon filmen jullie met de Pivo+?
Ik mag een nieuwe telefoon uitzoeken. Met de telefoon die ik nu heb wil het via de app niet lekker lopen dus heb Pivo helaas nog maar 1x kunnen gebruiken. Dood zonde! Ik zoek een telefoon met een zo goed mogelijke camera. Liefste geen iPhone :o

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 04:36

DWensink schreef:
Met welke telefoon filmen jullie met de Pivo+?
Ik mag een nieuwe telefoon uitzoeken. Met de telefoon die ik nu heb wil het via de app niet lekker lopen dus heb Pivo helaas nog maar 1x kunnen gebruiken. Dood zonde! Ik zoek een telefoon met een zo goed mogelijke camera. Liefste geen iPhone :o

Hmm ja ik zweer echt bij mijn iPhone 11 voor het filmen.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 10:57

Ja Iphone 11 werkt perfect, heb inmiddels de 14 en dat is ook een goeie match.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 11:45

Even vraag over de afstandsbediening. Op de paarden tracking werkt die bij mij niet. Hij is wel verbonden en thuis met mens volgen ging hij wel aan ermee. Maar zodra ik on de bak hem wil gebruiken reageert de pivo niet op de afstandsbediening?

Ik moet hem dus altijd aanzetten voordat ik opstap en de hele rit door laten gaan ipv pas na het losrijden aan zetten bijvoorbeeld.

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 21:09

Ik ben ook benieuwd hoe de afstandsbediening van de Pivo werkt. Kwestie van in je zak en vanaf paard aan-en uitzetten?

maessie

Re: Dé manier om jezelf te filmen tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 21:43

Klopt Britt!

Ik moet nog eens op zoeknaar een betere camera. Mijn samsung a52 is op afstand niet zo fijn als ik zou willen. Dichtbij wel prima.

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 21:49

maessie schreef:
Klopt Britt!

Ik moet nog eens op zoeknaar een betere camera. Mijn samsung a52 is op afstand niet zo fijn als ik zou willen. Dichtbij wel prima.

Bedankt! En dan zet je je telefoon gewoon in de houder en dan werkt het allemaal vanzelf en gemakkelijk?
Ik twijfel heel lang of ik een pivo zal kopen...

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 22:58

Ik heb net een Pivo besteld. Zit wat korting op bij hypostore nu.

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 16:33

manzano schreef:
Ik heb net een Pivo besteld. Zit wat korting op bij hypostore nu.

Ik zag het! Dit is wel de silver toch en met afstandsbediening?

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 11:41

Britt1 schreef:
Ik ben ook benieuwd hoe de afstandsbediening van de Pivo werkt. Kwestie van in je zak en vanaf paard aan-en uitzetten?

Je moet wel even zorgen dat je afstandsbediening gekoppeld is. Anders doet ie het niet.

Afbeelding

Wel heb ik het idee dat dat wat meer vraagt van mijn telefoon batterij dan gewoon 30-40min filmen. Alleen het nabewerken als je er wat uit wil delen is meer werk.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 12:23

darkadia schreef:
Wel heb ik het idee dat dat wat meer vraagt van mijn telefoon batterij dan gewoon 30-40min filmen. Alleen het nabewerken als je er wat uit wil delen is meer werk.

Uiteraard vraagt het meer want er draait ook software op de achtergrond om te herkennen wat “paard” is. Wat de hele tijd moet bepalen of jij naar links of rechts gaat en dus moet draaien en of er ingezoomd moet worden etc. Dus dat vraagt zeker meer.
Nieuwere telefoons zullen dat beter kunnen verwerken.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 19:15

Sanet schreef:
darkadia schreef:

Uiteraard vraagt het meer want er draait ook software op de achtergrond om te herkennen wat “paard” is. Wat de hele tijd moet bepalen of jij naar links of rechts gaat en dus moet draaien en of er ingezoomd moet worden etc. Dus dat vraagt zeker meer.

Volgens mij begrijpen wij elkaar verkeerd. Ik heb het over dat mijn batterij van mijn telefoon sneller leeg is als ik gebruik maak van het aan en uitzetten tussendoor via de afstandsbediening tov een hele sessie van 30-40 min filmen. Het tracken/volgen doet hij in beide gevallen, maar ik zou verwachten dat met minder opnametijd de batterij dus juist trager ipv sneller leeg zou moeten zijn van de telefoon. Dat is bij mij in de praktijk echter niet het geval.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 19:17

Sanet schreef:
darkadia schreef:

Volgens mij begrijpen wij elkaar verkeerd. Ik heb het over dat mijn batterij van mijn telefoon sneller leeg is als ik gebruik maak van het aan en uitzetten tussendoor via de afstandsbediening tov een hele sessie van 30-40 min filmen met de pivo (dus niet zonder tracking filmen, wat wellicht zo overkwam in mijn bericht). Het tracken/volgen doet hij in beide gevallen, maar ik zou verwachten dat met minder opnametijd de batterij dus juist trager ipv sneller leeg zou moeten zijn van de telefoon. Dat is bij mij in de praktijk echter niet het geval.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 22:55

Ah! Sorry! Dan snapte ik je inderdaad niet goed. Excuses!

Ik moet zeggen dat ik het zelf heel storend vindt om steeds tussendoor te moeten starten en stoppen. Hier gaat dus alles altijd in 1 sessie.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 11:26

Ik ben hier ook in de twijfel voor het kopen van een pivo. Ik doe mee aan online cursus en dan zou het ook wel fijn zijn als ik gevolgd wordt. Hopelijk in toekomst ook online les... Maar nav de berichtjes hiervoor lijkt het mij dan wel verstandig om zeker te weten dat mijn telefoon het zou kunnen trekken.. Ik heb een Samsung S20FE heeft daar iemand ervaring mee?

Losse stukken filmen zal hij wel trekken, maar gaat dan om lessen van 30-45 minuten dat het ook wel handig zou zijn.

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 00:06

Iemand hier die toevallig nog af wil van zijn Pivo pod, omdat hij niet meer gebruikt? :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 05:49

darkadia schreef:
Britt1 schreef:

Je moet wel even zorgen dat je afstandsbediening gekoppeld is. Anders doet ie het niet.

[ Afbeelding ]

Mijn afstandsbediening is gekoppeld maar ik kan hem nog steeds niet gebruiken. Hij werkt gewoon niet :+

joyce83 schreef:
Ik ben hier ook in de twijfel voor het kopen van een pivo. Ik doe mee aan online cursus en dan zou het ook wel fijn zijn als ik gevolgd wordt. Hopelijk in toekomst ook online les... Maar nav de berichtjes hiervoor lijkt het mij dan wel verstandig om zeker te weten dat mijn telefoon het zou kunnen trekken.. Ik heb een Samsung S20FE heeft daar iemand ervaring mee?

Losse stukken filmen zal hij wel trekken, maar gaat dan om lessen van 30-45 minuten dat het ook wel handig zou zijn.

Ik heb een a54 en die doet het gewoon zonder problemen. Dus dan zou de jouwe het ook moeten kunnen, is toch een beter model. Grootste 'probleem' is de ruimte op telefoon :')

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 13:04

SandraWierda schreef:
Iemand hier die toevallig nog af wil van zijn Pivo pod, omdat hij niet meer gebruikt? :D

Ik misschien wel. Ga hem straks eens even er bij nemen en zien of ik dat afstandsbedieningknopje nog heb, laat je iets weten

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 20:10

Granoek schreef:
Ik misschien wel. Ga hem straks eens even er bij nemen en zien of ik dat afstandsbedieningknopje nog heb, laat je iets weten

Ik hoor het wel van je, wat je hebt, welke model en wat je ervoor vraagt :j

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 23:55

Zijn hier ook mensen die de PIvo pod max hebben? Ik krijg er eentje aangeboden, maar kan er niet veel over terug vinden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 00:21

Ik heb recent de silver gekregen. Ben er erg blij mee. :j
Vraag me wel af of er veel verschil is tussen de max en de silver? En mijne lijkt beperkt te zoomen… vind alleen niet echt in de app of dat instelbaar is?
Heeft er iemand ervaring met de powerbank?
Of voldoet een gewone powerbank aan je telefoon hangen ook zolang die de pod niet stoort?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 08:32

Ik heb nog nooit een powerbabk nodig gehad. Zelfs een uur les kon telefoon gewoon aan. Ligt dus vooral aan telefoon ook en of die nog vol is als je begint haha

Ik vind al die dingen via pivo zelf gewoon onnodig duur. Zowel statief als de andere accessoires, die heb je voor dezelfde kwaliteit ook gewoon goedkoper. Zou dus eerder gewoon normale powerbank gebruiken als het al nodig is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 14:02

Mijn telefoon en kou gaan niet goed samen helaas. :+

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 22:06

De Max kan een tablet op of een gewone camera om mee te filmen (voor serieuze content). Verder is de app gewoon hetzelfde en dus ook de mogelijkheid qua zoom enzo want dat gaat via de app. De pod is niet meer dan een houder.