Zonder cap???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rijd jij met cap?

Ja ,altijd!
1645 (61%)
Nee, Nooit!
202 (7%)
Ja , maar niet altijd
605 (22%)
Nee, maar soms wel
227 (8%)

Totaal aantal stemmen: 2679

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 19:44

ALTIJD MET, ik zie geen reden waarom je zónder zou rijden. De ellende is niet te overzien als je wel erafstuitert op een ongelukkige manier.

Ik rij bitloos, ijzerloos etc maar nooit caploos. Hoe lief en braaf mijn ezeltjes ook zijn en ook al rijd ik op een shet, no way zonder cap. Vandaag zat ik voor de foto even zonder cap, maar dat voelt ongemakkelijk. Zoiets al autorijden zonder gordel.

xxxxLilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 13:24

op de manege rijd ik altijd met cap, verplicht, op mijn eigen paarden rijd ik nooit met cap behalve me grootste. ik weet zelf dat mijn paardjes nooit iets bij mij zouden doen maarja ze kunnen zomaar ergens van schrikken, maar aangezien ik al zoveel heb meegemaakt zal k er niet snel vanaf vallen maar wie weet.. dus af en toe doe ik toch wel een cap op als ik weet dat ze wat frissig zijn.

LitteraJarig

Re: Zonder cap???

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 21:40

Altijd met, ik ken mensen die zonder rijden, maar ik heb net iets te vaak zand op m'n cap gehad om 'm af te doen.

Tesssie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 15:22

ik rij altijd met! ben ook al een paar keer heel blij geweest dat ik cap op had. mijn eigen pony is echt super lief en weet zeker dat ik daar nooit zal afvallen als ik gewoon een zadel op heb. maar ben regelmatig met hem gevallen. waarvan ik 1 keer toch mooi met een lichte hersenschudding zat. was blij met me cap. zelfs in de zomer met 30 graden gaat mijn cap op

Serena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:19

Ik rijdt nooit met cap, want ik heb er geen. Wel gevaarlijk natuurlijk, zeker nu ik aan het inrijden ben. Ik zou er wel graag 1 willen voor de veiligheid

Savannah_XxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:26

altijd met, nu heb ik al wel afgeleerd dat ik hem niet op hoef als ik naar een les kijk :) (er is in mijn vorige manege een keertje een paard over de bakrand gesprongen op mijn hoofd, klein gelukje: ik had mijn cap als enige op) :)

Moubs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:47

Jep, altijd sinds een ongeluk zie je mij niet meer zonder :P

xxxJulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 17:56

Is verplicht bij ons. Dus ik rij altijd met cap. Ik zou ook niet zo snel op een paard zonder cap stappen.

Wonderstruck

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 14:41

Ik zie ook geen reden om zonder cap te rijden, behalve als je er geen hebt natuurlijk. Ik rij ook altijd met cap.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 14:46

Ik rij alleen met cap als;

we gaan springen, ze druk is, soms op buitenrit ligt aan de loactie...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 15:29

xXMayaXx schreef:
Ik zie ook geen reden om zonder cap te rijden, behalve als je er geen hebt natuurlijk. Ik rij ook altijd met cap.

Als je er geen hebt moet je er eentje kopen 8)7 zou dat een beetje een laf excuus vinden.
De eigenares van mijn manege had het er laatst over dat ze zo'n hekel heeft aan haar cap. Maar het is verplicht bij ons en ze vindt dus dat ze zelf niet Sie regel kan gaan breken +:)+ topinstelling vind ik dat

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 15:31

Altijd met.. better safe than sorry

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 15:32

Altijd met cap! hoe braaf m'n pony ook is het blijven vluchtdieren.
Heb ook zo m'n momenten gehad dat ik blij was dat ik hem op had.

Wonderstruck

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 16:34

Magrathea schreef:
xXMayaXx schreef:

Als je er geen hebt moet je er eentje kopen 8)7 zou dat een beetje een laf excuus vinden.
De eigenares van mijn manege had het er laatst over dat ze zo'n hekel heeft aan haar cap. Maar het is verplicht bij ons en ze vindt dus dat ze zelf niet Sie regel kan gaan breken +:)+ topinstelling vind ik dat

Ik bedoel dat als je bijvoorbeeld een nieuwe cap moet hebben, dat je dan een keertje zonder rijdt bijvoorbeeld. Soms heb ik gewoon geen tijd en rij ik één keertje zonder. Maar dan ook alleen daarom.

don_diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 22:45

altijd met cap ! ook ik zie geen reden om zonder cap te rijden en ik zou mezelf nooit vergeven als ik hem niet op heb en dan val en met hersen letsel naar het ziekenhuis moet...en alle andere gevolgen van dien

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 11:03

Nooit zonder cap. Heb meerdere ongelukken gehad in het verleden die anders waren afgelopen als ik toen geen cap op had gehad.
Een daarvan was zelfs in de bak. Ook daar heb ik dus altijd een cap op.
Voor de zomer heb ik een lelijke paddestoel cap die lekker luchtig is.
Zonder cap vind ik onverantwoord, hoe goed je je brave paard ook kent.

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 11:05

Serena_ schreef:
Ik rijdt nooit met cap, want ik heb er geen. Wel gevaarlijk natuurlijk, zeker nu ik aan het inrijden ben. Ik zou er wel graag 1 willen voor de veiligheid

Hoeveel moeite is het om er 1 te kopen... Je vindt het zelf gevaarlijk, maar doet het dus wel.
Dat begrijp ik dan echt niet!

Whupp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 15:11

Ik rij ook altijd met cap. Er hoeft maar een keer iets te gebeuren. Hahah ben op buitenrit blij dat ik een cap opheb, als je bij ons in het bos gaat rijden op een paard van 1.70m :')

nynk_char

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 10:37

Kan beter elke keer een zweetkop na het rijden krijgen dan dat je een gebroken kop hebt, lijkt mij.
Ik rijd altijd met, want die van mij kan rare sprongen en trucs hebben.
Of je nou met of zonder rijdt, altijd je eigen mening, maar sommige dingen moet je gewoon niet zonder cap willen doen. Ik kijk iemand raar aan als hij voor het eerst op een jong paard rijdt en zonder cap, of crossen/hoog springen, maar even dressuren op een betrouwbaar paard kan geen kwaad

nynk_char

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 10:38

amsterdam_30 schreef:
Nooit zonder cap. Heb meerdere ongelukken gehad in het verleden die anders waren afgelopen als ik toen geen cap op had gehad.
Een daarvan was zelfs in de bak. Ook daar heb ik dus altijd een cap op.
Voor de zomer heb ik een lelijke paddestoel cap die lekker luchtig is.
Zonder cap vind ik onverantwoord, hoe goed je je brave paard ook kent.

Zit er ook een kabouter bij? :')
Heb er ook 1 gehad, die ik nu heb valt mee...

nynk_char

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 10:40

Magrathea schreef:
xXMayaXx schreef:

Op onze manege hangt een bord met in koeienletters RIJHELM IS VERPLICHT! En wat mist mijn instructrice nou altijd...

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 08:22

Ik snap ook gewoon niet dat mensen het niet doen. De autogordel doe je toch ook om?

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 08:27

altijd met! maar dat is meer omdat ik een schijterd ben. Heb wel een hekel aan dat ding, zeker zomers. Maar durf niet zonder, omdat ik zoiets heb van "zal je zien, doe ik hem 1x niet op, gebeurd er iets" Overigens ben ik maar 1x van mijn paard afgevallen, toen brak ik mijn rug. Hoofd heeft de grond niet eens geraakt...dus had toen denk ik meer aan een BP gehad.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 08:30

Meestal zonder cap,soms met cap.Ik krijg verschrikkelijke hoofdpijn met cap rijden,ik wil hem wel op maar wil ook geen hoofdpijn. Dan rijd ik maar zonder cap op hoop van zegen.
Steeds als ik een ongeluk lees van iemand zonder cap zeg ik: ik rijd voortaan mét cap,maar meestal komt het er weer niet van.

Mowgli23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 09:38

Ik rij altijd met buitenritten, met een cap op maar in de bak rij ik vaak zonder.