[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

viphorse

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:23

Ik heb de nieuwe droogt snel en goede pasvorm ook.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:39

Ik dacht dus dat ik een liner nodig had.
Paard is volledig geschoren (behalve benen, onderste vd buik en dekje)
Dus maandag avond paard gecheckt, het vroor aan de grond. Ik in paniek.. oliebol ze staat onder 50gr (met hals). Had verwacht een rillend paard te treffen.

Maar nee hoor, paard staat heerlijk lekker ontspannen en warm onder de deken. :+ slapeloze nacht gehad voor niks :')
Ik ga er wel een aanschaffen, en heb nog een warme deken die er over zou kunnen. Maar vond het wel bizar?

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:25

Verschilt echt per paard. Mijn merrie heeft een heel dun vachtje en staat nu onder 0 grams en moet checken dat ze het niet te warm heeft. Andere stalgenoten waren al met 2/300 gram in de weer. Scheelt wel dat die van mij een goede speklaag heeft :+ .

femkepien

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:42

Hier toch net ook de 200 gram opgedaan :o met 100 gram hals. Stond in de regen, voelde niet heel warm aan en met het oog op de komende dagen de liner maar gewisseld.
Wat wel heel vervelend is, dat meneer opeens met 10 jaar bedenkt niet meer in maat 198 te passen |( Mijn hele deken collectie is die maat.. en ik heb er veel want ik hou van dekens kopen :Y)
Dus nu met en met maar overstappen naar een grotere maat..

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:45

Hier beiden geschoren. 1 heeft 300 gram op. Andere 350 met hals. Daar voelden ze gisterenavond oké onder

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:17

Mijn PSSM-ers gisteren onder de 400 grams gezet. Ze stonden onder 250 te koud. Na een uurtje onder de 400 hadden ze het comfortabel :)

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:36

Ik voel altijd onder de deken en ook kijk ik of mijn paard gewoon happy oogt, maar hoe merken jullie dan aan je paard of die het te koud heeft?
Warm kan ik me voorstellen door bijv zweten.

Heb het idee dat ik de vraag ook al vaker heb gesteld maar kan het zo gauw niet terugvinden en blijft voor mij altijd een twijfel

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:38

Mijne staat onder een 50 grams met 100 liner maar denk dat ik morgen de 200 erop gooi

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:45

Die van mij zijn dan alerter op hun omgeving en gaan rennen.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:15

Mijn kwpn'er staat dan echt als een hoopje ellende als ze het koud heeft. Ze eet dan ook slecht en valt dan razend snel af.
Ik heb net de 300 +50 regendeken op gedaan.
Ik kan de 200gram liner niet vinden. Dus een nieuwe besteld maar de 100 gr liner was nu al te fris voor dr. Dan heb ik dr liever ietsjes warmer staan

En de pony staat nog onder een 50 gr regendekentje met hals.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:29

Ik heb een 100 grams wug op, paard is ongeschoren

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:01

Felien_Kyra schreef:
Ik voel altijd onder de deken en ook kijk ik of mijn paard gewoon happy oogt, maar hoe merken jullie dan aan je paard of die het te koud heeft?

Heb het idee dat ik de vraag ook al vaker heb gesteld maar kan het zo gauw niet terugvinden en blijft voor mij altijd een twijfel

Gewoon even bij de halsopening naar binnen om te voelen. Als ik daar direct warmte voel heeft ze het sowieso niet koud. Als ze daar koel voelt en chagrijnig is heeft ze het frisjes. Staat ze te bibberen en heel zielig te zijn dan heeft ze het echt veel te koud en moet ik er niet alleen een dikkere deken op, maar ook in beweging zetten en warme slobber voeren. Anders krijgt ze in die fase al snel koliek door te lang niet eten

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:32

Hier nu ook een 100gr liner eronder gedaan (ongeschoren) en met veel regen krijgt ze dan haar 0gr hals eraan.

Ik merk nu alleen dat mijn Rambo wel iets doorlekt bij de staartflap, Dit schijnt normaal te zijn? Maar is er nog iets wat ik eraan kan doen?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:52

Felien_Kyra schreef:

Mijne voelt niet meer warm, maar wordt vooral stijf en gevoelig op spieren. Als ik dan over rug voel, laat staan poets, zakt ze naar beneden. Ze wordt ook chagrijnig :')

Hier de therapy medium op met liner eronder. Dus officieel 300 gram, maar de liner is echt al oud dus denk stuk dunner. Heb nog nieuwe liner als het nodig is. Ongeschoren nog en wilde gaan scheren maar durf het nog niet helemaal aan... Juist doordat ze snel koud en stijf wordt, ook als de hals bijvoorbeeld er niet aan zit, maar ze zweet dit jaar wel meer en droogt vooral niet. Normaal als ze al nat wad wad ze binnen 15 minuten droog en meestal 5... Dus deels scheren is ook geen oplossing.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:19

Felien_Kyra schreef:

Even vooropgesteld: die van mij is een koukleum, maakt weinig vacht en is onderhand 23. De beste indicatie naast "niet warm onder het deken", is dat ze niet warm is onder de manen. Als mijn merrie het aangenaam warm heeft, is ze ook aangenaam warm onder de manen. Als ze het koud heeft is daar weinig of geen verschil te voelen met de buitentemperatuur. Te warm is dan weer klam en warmer onder de manen dan normaal. In beide gevallen (te koud of te warm) oogt ze loom. Als ze het echt heel koud heeft staat ze ook vaak met haar neus laag bij de grond nogal zielig te wezen. Vooral als het er ook nog eens bij regent staat ze zo.

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:32

Weer een misser van bucas
Pas een nieuwe deken gekocht is de naad niet waterdicht
Bucas deed niets de webshop kwam mij wel tegemoet met een cadeaubon
Nu weer ik heb de bucas quilt eronder gedaan
Komt er van alle kanten vanonder,daar is dan toch niet over nagedacht
Het is dat bucas goed past anders zou je toch nooit geen bucas meer kopen

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:34

Wat een verschil dan he? Ik ben blij dat ik niet nog 6 dekens hoef te kopen nu ze het goed doet onder 50gr :+ ze heeft het in de winter altijd snel warm (in de zomer niet overigens).

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:37

Hier past die gewoon onder mijn boven deken? Verschillende modellen regendekens van bucas en 2 verschillende onderdeken, oude quilt en nieuwe model. Steekt nergens onderuit. Daarom heb jk die ook ipv de liners, omdat ik onderdeken graag los wil houden van bovendeken en dus ook helemaal vast wil maken met buiksingels enzovoorts

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:43

Afbeelding
2 dezelfde maten rondom komt hij er vanonder uit

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:04

Sussie85 schreef:
Celebi schreef:
86/131 is natuurlijk nagenoeg 85/130. Lijkt me dat je met die de beste kans hebt! De andere zal waarschijnlijk een stuk te lang zijn.

Bij onze grote paarden weet ik dat de Amigo dekens vrij groot vallen en dat ze in hun normale maat over een winterdeken heen passen. Maar pony-maten willen nog wel eens anders vallen. Dus vandaar de vraag naar ervaringen van iemand met een vergelijkbare pony.

Ik wilde bij deze nog even laten weten voor anderen met welsh-pony's die een regendeken zoeken. De Amigo maat 85/130 past helaas niet. Te krap aan de voorkant. Doe je hem daar dicht dan zit hij te hoog en schuift de deken te ver naar voren.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:11

Mijn merrie staat nu (ongeschoren) met 200 Grams + hals van Amigo, ze had het niet heel warm net := kijk het nog ff aan anders gooi ik er nog wat bij

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:20

Mijn merrie heeft nu 300 grams zonder hals, geschoren en is aangenaam warm. Ook lekker zichzelf.

Zij wordt ook wat kribbiger als ze het te koud heeft.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:03

Ik heb er 3 ongeschoren (1 dikke vacht, de rest niet, waaronder een van dik 34) onder 50 gram staan. Buiten met hals ivm inregenen, maar die doe ik straks weer af.
Als ze warm voelen onder hun deken is dat voor mij juist een teken dat ze te warm staan.

Haf_Woezel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:43

Die van mij pas geschoren int weekend staat snachts onder 100 gr in de stal en overdag 50 gr outdoor deken erbovenop

louise30

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:33

Die van mij is een paar weken geleden geschoren, vacht is alweer redelijk gegroeid maar hij voelde onder een 200gr deken niet aangenaam dus heb er nog een 100gr liner onder gedaan. Staat 24/7 buiten met schuilstal