[HK] Bijzondere / Aparte wedstrijdtenues?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nies_

Re: [HK] Bijzondere / Aparte wedstrijdtenues?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 08:34

Ik heb een cavallo blue label, die schijnt ook niet door :) Ik heb er ook een van Horze, daarbij moet je wel oppassen wat je er onder aan hebt, want die schijnt wel door, het label moet je er sowieso uit knippen :=

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 10:41

ik heb 2 witte rijbroeken van nedhorse en 1 van kingsland en schijnen beide niet door. Zijn wel met leren zit.

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 11:20

Ik heb een anky en een pikeur met leren inzet en de anky is ook nog softshell, schijnen beide niet door en zitten super!

_jara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 14:33

Nou ik ga even kijken, bedankt allemaal!

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 15:00

Ga anders maar de Hema, huidskleur onderbroeken zijn een stuk goedkoper dan een nieuwe rijbroek..

Fabienne_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 16:08

En misschien een vreemde tip maar ik draag altijd een rode boxer onder mijn witte rijbroeken en schijnt absoluut niet door!

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 16:18

Rood ondergoed schijnt idd niet door :)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 19:26

Ik doe er altijd gewoon een zwarte majo onder. Als het geheel is zie je het kleurverschil ook niet. Overigens schijnt de mijne niet door, gewoon preventie.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 19:31

Moet je wel het juiste rode ondergoed hebben, anders schijnt het wel door.

Django_Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 19:56

Even een vraagje.
Voor mijn 17e verjaardag over 10 maanden (of eerder, als ik genoeg heb gespaard) krijg ik, als mijn voeten uitgegroeid zijn, nieuwe rijlaarzen.
Nu is het tuig van het paard waar ik nu mee rij zwart, maar ik heb hele gave bruine laarzen gezien. Is dat geen rare combinatie? Zodat ik niet straks 200 euro of meer uitgeef voor een paar laarzen wat helemaal niet matcht bij het tuig.

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 20:03

Nee hoor, heb ik ook, ik heb wel donker bruin.

Django_Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 20:11

Ik ga denk ik als ik tijd heb nog even aan het fotoshoppen zodat ik goed kan zien of het staat :o
Ik had namelijk de Epplejeck Valence laarzen gezien en ben spontaan verliefd. Helaas tijdelijk niet leverbaar. Misschien binnenkort even mailen wanneer ze de laarzen weer krijgen.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 20:17

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 20:19

Django_Mette schreef:
Even een vraagje.
Voor mijn 17e verjaardag over 10 maanden (of eerder, als ik genoeg heb gespaard) krijg ik, als mijn voeten uitgegroeid zijn, nieuwe rijlaarzen.
Nu is het tuig van het paard waar ik nu mee rij zwart, maar ik heb hele gave bruine laarzen gezien. Is dat geen rare combinatie? Zodat ik niet straks 200 euro of meer uitgeef voor een paar laarzen wat helemaal niet matcht bij het tuig.

Ik heb ook donkerbruine laarzen en de rest alles zwart. Maar mijn jasje is ook bruin/zwart dus er wel op aan gepast.
Vriendin heeft een schimmel en zwart tuig cognac Laarzen en blauw jasje ook heel mooi!

jsofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 20:20

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 20:24

Django_Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 20:38

Alice13 schreef:
Django_Mette schreef:
Even een vraagje.

Ik heb ook donkerbruine laarzen en de rest alles zwart. Maar mijn jasje is ook bruin/zwart dus er wel op aan gepast.
Vriendin heeft een schimmel en zwart tuig cognac Laarzen en blauw jasje ook heel mooi!

Paard waar ik nu op rij is grotendeels wit met een paar zwarte vlekken, zwart hoofd en een volledige bles.

Alice13 schreef:
BeSen schreef:
Ik heb een vraagje:
http://www.divoza.com/collectie/paard/g ... ystal.html
Mag je hiermee op wedstrijd verschijnen?

Ik heb het nog nooit gezien vraag me altijd af hoe het er uit ziet?!

Die heb ik thuis liggen. Stel je voor dat je in je opgestoken haar diamanten hebt zitten. Zo ziet dat eruit. Maar volgens mij mag je er niet mee starten, waarom zou ik niet weten. Anders KNHS even mailen.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 21:18

Nee, volgens de reglementen mag het niet. Sommige jury's gedogen het wel, maar ze mogen weigeren je te laten starten.

lightblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 23:52

Django_Mette schreef:
Even een vraagje.

Zolang je wedstrijdjasje en wedstrijdcap er enigzins bij passen vind ik het gewoon kunnen hoor! Doen er zoveel haha.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 11:18

YvvvWedg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 11:24

_jara schreef:
Weet iemand een witte rijbroek, betaalbaar, die niet doorschijnt? Ik kwam er namelijk achter, na een half jaar, dat mijn broek doorscheen. :')
Snel mijn andere broek gepast maar helaas, het zelfde.. Ik ben laatst bij de ruitersportzaak geweest en heb 4 broeken gepast, van HH en kingsland maar ook die schenen allemaal door.

Ik heb de QHP Jody, betaalbare broek, zit echt goddelijk en schijnt niet door!

YvvvWedg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 11:27

BeSen schreef:
Ik heb een vraagje:
http://www.divoza.com/collectie/paard/g ... ystal.html
Mag je hiermee op wedstrijd verschijnen?

Ik heb er jaren geleden wel eens meegestart en had ze toen gewoon bij de drogist vandaan. Jury's hebben er niks over gezegt of iets. Stalgenootjes hebben er vorig jaar ook meerdere wedstrijden meegereden en er is nog nooit iets over gezegd.
Ik zou voor de zekerheid gewoon even de KNHS mailen of bellen. Die kunnen jou het beste vertellen of het wel of niet mag.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 11:32

Ik heb het weleens opgezocht en volgens de knhs reglementen mag het niet, maar ik heb t weleens voorbij zien komen als ik schreef op wedstrijd en jury heeft er nooit wat van gezegd. Je hebt soms pietluttige jury's maar de meesten weten niet eens exact wat er in de reglementen staat en zullen er helemaal niet opletten als het nauwelijks opvalt en het niet ten nadele kan zijn van de proef/prestaties.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 11:50

Zo is dat maar net. Ik vind het sowieso pennydingen als ik eerlijk ben, maar over het algemeen kun je imo best tegen de reglementen in gaan, maar wijs dan wel jezelf aan als schuldige als er eens een wakkere jury zit!

Django_Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 12:11

Capriootje schreef:
Als je de rest er op afstemt kan het heel mooi zijn ja :j Welke kleur is je paard?

Deze hoort hier ook wel; http://www.bokt.nl/markt/ad/329828/unie ... je-maat-36

Paardlief is grotendeels wit (of grijs/bruin/groen/vul maar wat in) met zwarte vlekken, zwart hoofd en een witte bles.
Afbeelding
^^zoiets dus.