[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:30

prugelpiet schreef:
Saaams schreef:
Ik heb een fijne bucas deken nu voor mn paard. Past mooi.

Iemand ervaring met de bucas therapy liner of de gewone liners van bucas, bevallen die?

https://hypostore.nl/bucas-therapy-line ... soQAvD_BwE

Ik heb de gewone staldeken recuptex maar die is qua pasvorm niet fijn voor onderdeken.
De amigo therapy liner ga ik verkopen, past haar beroerd :+

Welke maat heb je van de Amigo therapy liner? O:)

6’0 (183)

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:55

Haf_Woezel schreef:
Wie laat allemaal zijn "outdoordeken" gewoon opliggen s'nachts op stal?

Ik :j Als ik zelf binnen en buiten zet wil ik nog wel eens wisselen naar een staldeken, zit toch vaak net wat meer comfortabel maar mijn paard is niet zo lief met dekens wisselen, dus als anderen binnen of buiten zetten, dan staat ze binnen met dezelfde deken als buiten. Ik heb nou niet het idee dat het mijn paard wat uit maakt, of tsja eigenlijk wel want ze vindt 't verschrikkelijk om een deken op te krijgen dus het is een voordeel als er niet gewisseld hoeft te worden :D Ik gebruik overigens Horseware XL dekens maar daarvoor met andere merken ook gedaan.

Binnen tussen de 8-10 graden zou ik 100 g zeker niet te koud vinden als je paard geschoren is. In het najaar als mijn paard nog strak in de zomervacht zit heeft zij met die temperaturen enkel een regendeken op buiten. Zeker als ze dik zijn hebben ze vaak meer dan genoeg isolatie ;)

Celebi

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:07

Hier staat mijn deels geschoren pluizebol nu met 50g, gezien hij van de week met die hevige regen koud was onder de 0 grams. Denk inderdaad dat 100 grams op geschoren niet zo gek is?

Toen hij nog op stal stond in de nacht moest hij ook zijn deken ophouden. Daar was het helaas wel echt heel warm binnen doordat alles potdicht dicht bleek te gaan. Maar hij stond dus met de dunste outdoor deken gewoon buiten. En nu staat hij 24/7 buiten met een outdoor deken. Als de outdoor deken goed past lijkt dit me helemaal niet minder comfortabel dan een staldeken.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:27

ApplePapple schreef:
Ik ben niet in de gelegenheid om 2x per dag dekens op en af te doen en op stal gaan ze daar ook niet aan beginnen. Dus hier gewoon dezelfde deken in de nacht op als overdag.
Scheelt wellicht wel dat ze hier pas rond 8.30 naar buiten gaan

Hier is dat ook het geval. In de overgangsperiode wil ik nog wel eens snachts een deken op doen en die overdag af doen, maar continue wisselen doet bij ons vrijwel niemand op stal. Dat is gewoon geen doen.

Ik zorg er dan wel door dat de deken passend is bij de warmste plek. Ze kunnen het beter eventjes ietsje fris hebben dan te warm.