[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 18:37

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 18:47

Gooien ze met black Friday de liners nog ergens goed in de aanbieding (horseware amigo)

sevenofnine

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 18:50

Agradi heeft nog kortingen op Horseware amigo liners

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 20:24

Hypostore heeft 25% korting, de liners doen ook mee

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 17:16

Vraagje
Past de horseware ionik therapie deken onder een bucas deken?

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 17:42

Ik vind van niet. Bij mij steekt een horseware liner uit.

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 17:44

Muze schreef:
Ik vind van niet. Bij mij steekt een horseware liner uit.

Van onder de deken bedoel je?

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 17:58

Iemand ervaring met de oude versie Rambo dry rug tov de nieuwe versie? Ik heb de badstof versie, en die droogt mn paard super snel. Nu is ze eruit gegroeid en wil ik kijken voor een maatje groter. Hebben ze m’n favo kleur grijs niet meer, en blijkt de stof veranderd. Nu ben ik benieuwd of die premium net zo fijn is.

Of weet iemand of de stof van de Kentucky towel lijkt op de oude dry rug versie?

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 18:48

Ik lees even mee, zit te twijfelen om de Rambo Dry rug te kopen met black friday

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 19:35

Ik heb denk ik de nieuwe en die droogt heel goed.

femkepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 21:14

Ik heb 2e hands eentje gekocht, vandaag eerste keer gebruikt, heel fijn! Denk de oude versie want lijkt inderdaad op badstof

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:34

Ik heb de Rambo dry rug en super blij mee ! Pony droogt er snel onder

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:08

Heb je de gladde stof bovenop, of echt de badstofachtige? Want de die badstof is de oude versie en die heb ik. Daar ben ik heel blij mee, maar paard is eruit gegroeid. Maar kan die nergens meer vinden in de goede maat. Dus ik ben benieuwd of die met de gladde stof net zo fijn is.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:49

Onder de noemer 'het is een irritatiefactortje': gisteren kwam ik op stal aan en de klittenband voorsluiting hangt nog maar aan een paar draadjes. Precies nu het zo regent dus laten repareren kan niet. Toch maar een nieuwe deken besteld en expres bij de Hypostore omdat die nog zouden verzenden en de PostNL op zaterdag zou leveren.. Lijkt het gewoon niet verzonden te zijn gisteren. Maakt me wel even ongelukkig..

Iemand ideën voor een noodreparatie? Het is het stuk klittenband onder de V sluiting waarvan alle stiknaden los schieten..

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:53

Celebi schreef:
Onder de noemer 'het is een irritatiefactortje': gisteren kwam ik op stal aan en de klittenband voorsluiting hangt nog maar aan een paar draadjes. Precies nu het zo regent dus laten repareren kan niet. Toch maar een nieuwe deken besteld en expres bij de Hypostore omdat die nog zouden verzenden en de PostNL op zaterdag zou leveren.. Lijkt het gewoon niet verzonden te zijn gisteren. Maakt me wel even ongelukkig..

Iemand ideën voor een noodreparatie? Het is het stuk klittenband onder de V sluiting waarvan alle stiknaden los schieten..

Ducktape daar kan je veel mee en nanotape dat plakt wel aan 2 kanten maar dat plakt zo mega goed
Daar kan je zelfs plankje mee aan de muur hangen :')

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:53

Met de hand... beetje textiel lijm.van bison er onder

Of effe contact net naaiwinkel uitleggen en deken zo in een vuilniszak doen dat de rest er niet uit hoeft alleen dat stukje en effe aan stikken ( op afspraak dan weer weg dus geen lucht in de winkel)

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:39

MyChoice schreef:
Heb je de gladde stof bovenop, of echt de badstofachtige? Want de die badstof is de oude versie en die heb ik. Daar ben ik heel blij mee, maar paard is eruit gegroeid. Maar kan die nergens meer vinden in de goede maat. Dus ik ben benieuwd of die met de gladde stof net zo fijn is.

Als je mij bedoelt ik heb de gladde stof . Sluit ook erg mooi aan .

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:35

manzano schreef:
Hoe zit de hals met hoofd naar beneden? Daar kijk ik vooral naar.

Beide best oké! Bij de S komt ze wel iets eerder met de onderkant van haar hals tegen de sluiting maar had niet het idee dat het heel erg irriteert.

Dit is de M:

Afbeelding

Afbeelding

Haf_Woezel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:58

snorkel1986 schreef:
Gooien ze met black Friday de liners nog ergens goed in de aanbieding (horseware amigo)

Hypostore vaak 30-%

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:48

Hoi, ik kom hier ook eens binnenvallen.

Ik zie soms van die (ouderwetse) vierkante dekens, vaak met strepen. Maar ik vraag me dan af, hoe blijven die dingen in hemelsnaam liggen? Ze hebben niks van sluitingen, het lijkt gewoon een rechthoeking stuk stof.

Ik dacht dat dit nog handig kon zijn voor mijn paard voor wie geen enkel zweetdeken goed blijkt te blijven liggen. En ik vind het nog wel iets hebben eigenlijk.

https://www.kentucky-horsewear.com/be-e ... nbEALw_wcB

Dit is een voorbeeldje van kentucky!

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:24

Waidida schreef:
Hoi, ik kom hier ook eens binnenvallen.

Ik zie soms van die (ouderwetse) vierkante dekens, vaak met strepen. Maar ik vraag me dan af, hoe blijven die dingen in hemelsnaam liggen? Ze hebben niks van sluitingen, het lijkt gewoon een rechthoeking stuk stof.

Ik dacht dat dit nog handig kon zijn voor mijn paard voor wie geen enkel zweetdeken goed blijkt te blijven liggen. En ik vind het nog wel iets hebben eigenlijk.

https://www.kentucky-horsewear.com/be-e ... nbEALw_wcB

Dit is een voorbeeldje van kentucky!

Als zweetdeken werkt het prima hoor! Ik heb de zwarte van Kentucky en als ik paard er even mee op stal laat staan doe ik er een singeltje om maar blijft prima liggen :j

Afbeelding

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:33

Vroeger deden we zo’n deken in een driehoek vouwen aan de voorkant. Dus de voorste punten omhoog richting de deken singel. Dan de singel er op en dan de buiten deken op en dan de punt terugslaan naar achteren. Bleef dan prima liggen voor de nacht

Haf_Woezel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:47

Wie laat allemaal zijn "outdoordeken" gewoon opliggen s'nachts op stal?

Ik ben weer aan het malen, ik sta op het punt van scheren, maar het is binnen gewoon warmer als buiten, als het buiten vriest is het binnen nog 8-10 graden. Dus ergens denk ik wel dat ik verplicht ga zijn om ze te wisselen.

Dus was ik aan het kijken naar een fijne - betaalbare staldeken (heb mijn voorheen allemaal verkocht)

Nu heb ik een haflinger die bv niets van Bucas modellen kan verdragen (te hoge sluiting) normaal heb ik XL outdoor dekens.

Toch zijn er bepaalde die relatief goed passen (ik zeg relatief omdat hij nu wel 1/3de van zijn gewicht bijgekomen is :') )

Ik zoek een staldeken dat niet vol gaat zitten hangen met stro of hooi, en die wat mooi breed valt op de schouder.

Ik zag bij Hypostore nu deze van master, iemand hier ervaring mee?
https://hypostore.nl/master-staldeken-d ... -100g.html

Verder, de typische vragen... (die me s'nachts in bed wakker gaan houden)

Als hij pas geschoren is op 3mm dan krijgt hij een 250gram deken op, met hals.
Maar is 100 gram dan voldoende voor binnen als er tussen 8-10 graden is?

Mijn haflinger is geen koukleum maar toch hé, dat piekeren erover..

Ik weet dat hij spekvet genoeg heeft dat ten eerste, en twee jaar geleden heb ik hem geschoren en stond hij buiten met 250 gram deken bij -8 in de ochtend, en hij rilde ook totaal niet, dus ik denk wel dat het kan, maar hij wordt ook wel wat ouder, ale ja 14 is niet oud, maar "ouder" dan toen :o :')

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:57

Ik ben niet in de gelegenheid om 2x per dag dekens op en af te doen en op stal gaan ze daar ook niet aan beginnen. Dus hier gewoon dezelfde deken in de nacht op als overdag.
Scheelt wellicht wel dat ze hier pas rond 8.30 naar buiten gaan

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:28

Saaams schreef:
Ik heb een fijne bucas deken nu voor mn paard. Past mooi.

Iemand ervaring met de bucas therapy liner of de gewone liners van bucas, bevallen die?

https://hypostore.nl/bucas-therapy-line ... soQAvD_BwE

Ik heb de gewone staldeken recuptex maar die is qua pasvorm niet fijn voor onderdeken.
De amigo therapy liner ga ik verkopen, past haar beroerd :+

Welke maat heb je van de Amigo therapy liner? O:)