[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bloodymary

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 13:46

Overmorgen staan ze te zweten onder hun 0-gramsdekentjes en na het weekend kunnen de dikkere er weer op.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 13:52

Bloodymary schreef:
Overmorgen staan ze te zweten onder hun 0-gramsdekentjes en na het weekend kunnen de dikkere er weer op.

Van het weekend stonden ze hier overdag zelfs in de blote kont, was zulk heerlijk weer!

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 13:56

Damelza schreef:
Bloodymary schreef:

Van het weekend stonden ze hier overdag zelfs in de blote kont, was zulk heerlijk weer!

Ja dat kon prima. Deze week ook. Kan er alleen niet heen om op en af te doen elke ochtend en avond. Dus dan maar laten liggen.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 14:31

Damelza schreef:
Zijn er hier ervaringen met Dunsberg? Het scheelt namelijk 40 euro en dat vind ik best wat, maar er zijn best wat negatieve reviews.

Ik zal vanavond nog even foto's maken met hoofd naar beneden. Maar had niet het idee dat de S echt ergens knelde. Krijg mijn arm ook nog ruim tussen de onderkant van haar nek en de hals.

Ik heb hier 2 jaar geleden besteld omdat het idd heel erg scheelt. Prima deken en goede service.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 15:34

Afbeelding
Mellies nieuwe deken is binnen *\o/* mijn andere paard heeft gaatjes geknaagd in de oude dus die is de lappenmand in :+
Het is een deken waarvan ik weet dat hij past maar ik dacht, ik zal eens fotos maken van haar billen in de deken en waar de naad van de staartriem uitkomt. Voor referentie voor anderen zodat je kunt vergelijken met een eventuele eigen nieuwe deken waar de vouwen nog in zitten enzo
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En zo meer ik hoeveel ruimte er is op de schoft om te grazen/eten (ruim voldoende hier :) )

sevenofnine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 17:16

@Sintara, heeft die deken ook lussen/ogen om beenriemen aan te bevestigen?

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 08:33

Goedemorgen
Ik heb gisteren een Fries gekocht en nu vraag ik mij af welke deken goed op een brede Fries past dit is haar :)

Afbeelding

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 14:28

Afbeelding

Ga ik dit nog kunnen repareren? En zo ja, hoe? -O-
Ik heb wel wat reparatiesets gezien op internet, maar die zijn allemaal bij lange na niet groot genoeg. De scheur is ruim 30cm en volledig door alle lagen van de deken. |o Het donkere waar je tegenaan kijkt is de onderste laag van de liner.
Hij is nog vrij nieuw, anders had ik gewoon direct een nieuwe gekocht.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 14:33

Poeh, ik zou dit even navragen bij een bedrijf zoals bijvoorbeeld Reeuwijk.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 14:44

Misschien zelf vaststikken en dan zo'n reparatieset gebruiken? Op Bol heb je er eentje op rol dus die is lang zat.

Edit: deze heb ik toen gekocht. Normaal heb ik de Tear Aid maar had zoveel nodig dat het me een beetje duur werd.

https://www.bol.com/nl/nl/p/gear-aid-re ... 016498303/

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 15:29

Ik heb laatst Tear aid gebruikt voor een redelijk grote scheur en dat zit er nu 2 weken later nog netjes op. Maar mijn scheur wat niet zo groot als de jouwe. Je kunt Tear aid ook op rol kopen, maar dat is wel erg duur. Kun je het vaststikken en vervolgens met textiellijm een stuk van een oude deken overheen plakken?

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 16:03

Dit zou ik (laten) vaststikken en dan tear aid eroverheen om waterdicht te maken.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 16:19

sevenofnine schreef:
@Sintara, heeft die deken ook lussen/ogen om beenriemen aan te bevestigen?

Nee dat heeft deze niet

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 16:47

prugelpiet schreef:
[ Afbeelding ]

Ga ik dit nog kunnen repareren? En zo ja, hoe? -O-
Ik heb wel wat reparatiesets gezien op internet, maar die zijn allemaal bij lange na niet groot genoeg. De scheur is ruim 30cm en volledig door alle lagen van de deken. |o Het donkere waar je tegenaan kijkt is de onderste laag van de liner.
Hij is nog vrij nieuw, anders had ik gewoon direct een nieuwe gekocht.

Even googlen op deken dokter
Die maakt het heel mooi en goed

bamisalami

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 18:03

Hallo allemaal,

Zouden jullie eens met mij mee willen denken? Ik heb een 13-jarige erg brede pony. Geen papier, dus geen idee wat voor ras. Gewoon een leuk vlekje :)

Hij loopt 24/7 buiten en vooral nu het kouder wordt, wordt hij wat stijver. Dus krijgt hij een deken op. Vorig jaar de turnout big neck gehad (135-183) en nu een back on track regendeken van 195, omdat ik hem wilde ondersteunen met een therapiedeken. Maar ik denk dat die te strak heeft gezeten op zijn schoft, hij is daar nu zo boos en met de bucas is dat minder. Toch ben ik op zoek naar andere alternatieven. Hebben jullie suggesties voor een pony van ongeveer 151 hoog, maar erg breed gebouwd?

Even twee fotootjes, eentje van voren voor het idee hoe breed hij is en een stand foto.

Afbeelding

Afbeelding

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 19:36

Ik heb een fijne bucas deken nu voor mn paard. Past mooi.

Iemand ervaring met de bucas therapy liner of de gewone liners van bucas, bevallen die?

https://hypostore.nl/bucas-therapy-line ... soQAvD_BwE

Ik heb de gewone staldeken recuptex maar die is qua pasvorm niet fijn voor onderdeken.
De amigo therapy liner ga ik verkopen, past haar beroerd :+

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 19:55

bamisalami schreef:
Hallo allemaal,

Zouden jullie eens met mij mee willen denken? Ik heb een 13-jarige erg brede pony. Geen papier, dus geen idee wat voor ras. Gewoon een leuk vlekje :)

Hij loopt 24/7 buiten en vooral nu het kouder wordt, wordt hij wat stijver. Dus krijgt hij een deken op. Vorig jaar de turnout big neck gehad (135-183) en nu een back on track regendeken van 195, omdat ik hem wilde ondersteunen met een therapiedeken. Maar ik denk dat die te strak heeft gezeten op zijn schoft, hij is daar nu zo boos en met de bucas is dat minder. Toch ben ik op zoek naar andere alternatieven. Hebben jullie suggesties voor een pony van ongeveer 151 hoog, maar erg breed gebouwd?

Even twee fotootjes, eentje van voren voor het idee hoe breed hij is en een stand foto.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

De premier equine van Fleur van Fleur al eens gepast op hem? Bij mijn brede Groningers liggen die super.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 20:39

Saaams schreef:

Iemand ervaring met de bucas therapy liner of de gewone liners van bucas, bevallen die?

Ik heb de gewone staldeken recuptex maar die is qua pasvorm niet fijn voor onderdeken.

Ik heb een 100 grams bucas liner en een 150 grams recuptex liner. Passen perfect onder mn Atlantic.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 20:41

Saaams schreef:

Ik heb de oude liners met buiksingels maar stalgenoten hebben de nieuwe. Ik wilde de therapy liner maar heb de outdoor variant gekocht haha die was in de aanbieding. Maar ze bevallen heel goed, ik gebruik ze al jaren. Zowel de recuptex als onderdeken(wel dezelfde ervaring dat die toch minder fijn is) als liners onder de outdoordekens.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 20:47

Dankjewel voor de positieve reacties. Dan gaat die op de BF wishlist! *\o/*

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 20:56

Ik zou nog wel een 50 grams bucas liner willen eigenlijk ipv de 100. Maar die is er niet..

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 21:09

Ik zou een 100 of 150 hals willen. Waterdicht dan. Want nu zou ik een liner hals moeten kopen en knder de regen hals moeten doen.... 300 is overdreven voor hals vind ik bij de mijne.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 22:20

Ik heb de bucas therapy liner en die ligt heel mooi vind ik, en ook mooie stevig bevestigd aan de bovendeken.

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 07:15

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 11:08

Stalgenoot van mij heeft een Fries en daar ligt een Harry's Horse deken op die perfect past.
Is alleen niet zo'n brede Fries als die van jou schat ik.