Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Op de benen krijgt die van mij dus wel veel en echt dik haar en ze staat veel buiten maar zonder haar gaat dat beter. Zowel qua been beschermers die anders toch gaan schuren (denk door het zand wat je er bij haar met dat lange dikke haar er niet goed uitkrijgt) en het blijft natter. Haar beenhaar is niet zo functioneel als het hoort te zijn en zorgt dus niet dat het water afgevoerd wordt.
Ben er ooit mee begonnen na flinke mok op advies van de da en daarna blijven doen. Daarvoor haalde ik alleen de extreem lange haren weg.pol013 schreef:Ik scheer eigenlijk meestal de eerste keer helemaal. Dan is het haar echt te dik en onpraktisch en de temperatuur nog redelijk. (hence onwerkbaar: van ieder ritje overal zweet)
Als ik dan een 2e keer moet scheren dan kies ik dan vaker voor een half geschoren patroon. Dan zitten we al veel verder in de winter met meer dagen koud en guur weer en vind ik het wel praktisch dat ze niet half naakt door het leven moeten.
kanttekening daarbij: ik heb zelf alleen een buitenbak. En kom meestal max één keer in de 2 weken in een binnenbaan. Als ik altijd de beschikking ver een binnenbaan had en mijn paard niet 24/7 buiten zou staan, zou ik misschien anders kiezen.
en mag dus nu al wel weer. Ik stap ook uit en dan spons ik de zweetplekken af. Daarna gaat de deken erop. Ik wil gewoon dat het kouder wordt, deze temperaturen bezorgen me extra werk.