[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:58

ja zat net ook door wat fotos te kijken en bucas neemt ook zijn eigen aanbeveling op de foto niet zo nauw :P

Daarnaast het op de schoft trekken bijvoorbeeld is al minder snel als je zo'n wug deken hebt bijvoorbeeld

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:25

Nouvel schreef:
Als een deken aan de voorkant gewoon echt mooi zit en niet trekt of hangt is het ook geen ramp als de achterkant ietsje langer valt. Maar de pasvorm moet gewoon goed zijn voor je paard . Achter goed en voor te strak is ook niet fijn.
We hebben niet allemaal een modelpaard…
Het is een kwestie van maten en modellen passen en kijken wat het mooist blijft liggen zonder hangen, trekken en schuren .

Je haalt nu ook iets aan wat gewoon logisch is. Dat een deken passen moet. Tuurlijk neem je geen deken die achter goed zit en voor niet.

Maar de meeste dekens die achter te lang zijn zitten gewoon niet goed. Dat is heel wat anders. Uitzonderingen daar gelaten, maar het is wel gewoon waar dat verreweg de meeste paarden niet goed passende dekens dragen.

Ik heb een kort overbouwd paard dus verre van het modelpaard wat je benoemt. Maar de dekens een maat kleiner kopen heeft wel alle verschil gemaakt aan de voorkant. Dekens die die strak zaten die zaten nu mooi.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:35

SansaS schreef:
mavantos schreef:

Dit lijkt mij heel mooi passen. Je deken moet niet te lang zijn, maar te kort is ook geen gezicht.

Een bil hoort wat uit te steken. Kun je geen gezicht vinden maar zo hoort een deken te passen.. daarom lopen zoveel paarden met schuurplekken rond omdat mensen het geen gezicht vinden en te grote dekens kopen.

Dat weet ik. Een randje bil uitsteken vind ik niet 'geen gezicht', maar als er een staartflap aan zit is het logisch dat je dat niet ziet.

Als je met staartflap nog een uitstekende kont hebt dan is die vaak op de rug heel raar bol omhoog, omdat die niet met de ronding meeloopt. En dat vind ik geen gezicht.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:58

XladyX schreef:
Sintara schreef:
De paarden in de fotos dragen gewoon de nieuwe collectie van dat moment voor 5 minuten. Daarvoor hoeft een deken niet perfect te passen

Ben ik niet met je eens. Ik kijk toch vaak op een productplaatje al of een deken een beetje fatsoenlijk valt. Ziet het eruit als een soepjurk of naveltruitje valt daar niets over te zeggen.

Kijk bijvoorbeeld eens op agardi gewoon bij dekens. Meestal zijn dat nette foto's die je de indruk geven dat het deken makkelijk past en dus ook bij jouw paard. En dat is ook precies het doel van productfoto's; je laten zien hoe goed of mooi het product is zodat je het wil hebben. Daar heeft een producent van dekens niks aan om daar belabberde foto's voor te gebruiken.

Als ik wat verder kijk vind ik weleens een deken die op het oog niet past, zoals dit deken (eerste plaatje bij advertentie). Je ziet hoe het deken op sommige plekken trekt en te groot is. Het is niet hoe ik een deken zou verkopen: https://agradi.nl/products/shires-regen ... -hals-navy maar dit is de minderheid van de plaatjes

Nee het gaat erom dat het lijkt alsof de deken goed past. Niet of het daadwerkelijk goed past. Je kunt voor een foto behoorlijk knutselen zonder dat het afdoet aan het resultaat.

Ik maak zelf productfoto s op mijn werk, al zijn dat dan geen paardendekens :+

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:44

Nou, dan zal ik Bokt nu wel over mij heen krijgen, maar al mijn outdoordekens hangen over de billen heen. Zijn allemaal Horseware dekens. Maar van voren zitten ze goed en paard krijgt ook geen schuurplekken

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:10

Pally schreef:
Nou, dan zal ik Bokt nu wel over mij heen krijgen, maar al mijn outdoordekens hangen over de billen heen. Zijn allemaal Horseware dekens. Maar van voren zitten ze goed en paard krijgt ook geen schuurplekken

Nou dan is het toch prima?
Beter dan natte billen als ze de hele dag in regen in en wind staan…

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:22

Wat een discussie heb ik aangewakkerd!

De deken zit vooraan goed, helaas geen foto van genomen. Ging nog makkelijk een hand tussen. Stukje gewandeld, even laten eten van de grond en hij lag nog hetzelfde :)