Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Jonnekee schreef:Zijn hier bokkers die hun paard na het scheren af doen met een bepaalde soort olie, je doet dan een scheut olie in een emmer warm water en spons daar dan je paard mee af, het is tegen eventuele irritatie plekjes en helpt ook om de huid te voeden etc
Ik heb het wel eens gezien maar kan me toch niet meer bedenken hoe dat spul heet…
MarjanB schreef:Mijn geschoren fjord staat nu onder een regendeken. Afgelopen dagen met de koude wind en regen 100 gram
zo zie je maar weer wat een ander ras een verschil kan geven.
met hals maar die is ongevoerd. Wel met een range qua temperatuur en bij haar kan die iets warmer al op. Alleen is het hier eigenlijk elke dag kouder als de voorspelling en door de wind voelt het okk nog kouder. Stom
wendy1987 schreef:Zie je dan ook echt verschil? Waarom zou je dat doen dan eigenlijk? (wel vaker gezien, maar nooit echt een wezenloijk verschil?)
Melissa schreef:Mijn ruin moet ook echt geschoren worden. Vanaf zaterdag gaat hij 'snachts weer op stal, dus kan hem nu wel gaan scheren. Maar ik twijfel nu of ik hem helemaal ga doen of weer een jachtmodel. Vorig jaar ging het jachtmodel opzich prima maar kostte het verharen hem wel echt energie (viel af). Nou weet ik eigenlijk niet of het verschil maakt als hij dan helemaal geschoren is? Ik heb hem pas anderhalf jaar zelf en daarvoor hoefde hii eigenlijk nooit geschoren te worden.
Celebi schreef:Melissa schreef:Mijn ruin moet ook echt geschoren worden. Vanaf zaterdag gaat hij 'snachts weer op stal, dus kan hem nu wel gaan scheren. Maar ik twijfel nu of ik hem helemaal ga doen of weer een jachtmodel. Vorig jaar ging het jachtmodel opzich prima maar kostte het verharen hem wel echt energie (viel af). Nou weet ik eigenlijk niet of het verschil maakt als hij dan helemaal geschoren is? Ik heb hem pas anderhalf jaar zelf en daarvoor hoefde hii eigenlijk nooit geschoren te worden.
Verharen moeten ze uiteindelijk toch, dus qua energie zal het niet uitmaken. Of ze nou lange haren loslaten of korte haren, die werking blijft hetzelfde. Misschien eerder kijken of je paard alle vitamines en mineralen binnenkrijgt in het voer ter ondersteuning?
Zou dus vooral scheren wat nodig is. En je kan altijd meer weghalen, terugpakken is lastiger.
MyWishMax schreef:Baby olie. Je kan ook speciale paarden olie gebruiken, maar niet nodig. Ik pak liever baby olie en dan zonder parfum. In Engeland heb je wat meer keuzes, maar gebruiken ze alsnog vaak baby olie. Je gebruikt ook echt maar weinig dus ze worden niet vet ervan.
Zal even filmpje zoeken waar het uitgelegd wordt.
Ben benieuwd hoe hij er straks opgedroogd uitziet
[/quote]
[/quote]
Ruin van stalgenootje naast ons heeft ook echt veel dikkere vacht als normaal en die krijgen ze dus niet meer droog voordat stal dicht gaat. Ze gooien er nu wel deken met stay dry op, maar toch niet lekker in die boxen waar wij staan en hij is echt heel nat. Mag dus mooi weer even oefenen, vroeger deed ik het meerdere keren per winter, maar nu doe ik alleen nog benen enzovoorts want afgelopen 2 paarden hoefden nooit geschoren te worden voor training. 

Doe wel altijd de benen, maar lijf liever niet.