[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:30

Wij willen voor onze a-welshpony een Amigo ripstop regendeken bestellen. Nu hebben we hem gemeten en heeft hij ondermaat 131 cm en als bovenmaat 86 cm. Raden jullie dan de 85/130cm aan of toch de maat groter 90/137. Dit is de pony in de zomer Afbeelding

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:37

Sintara schreef:
xClaudiaaL"
[quote="SansaS schreef:
Amigo hero is smaller dan bucas :D

Ik zou een lemieux proberen.

:') _O-
Had het idee dat de amigo lager sloot dan de bucas, maar kan goed zijn dat paard ook gewoon weer veel veranderd is :D
Lemieux ga ik eens naar kijken!

Amigo geeft mijn paard juist meer ruimte dan bucas, ik heb wel een paar bucas dekens gepast maar daarin kon ze niet grazen en amper lopen := terwijl amigo met rechte sluitingen goed past

Vraagje, een paar jaar terug waren er allemaal weatherbeeta dekens met vrolijke patronen te koop. Nu kom ik ze nergens meer tegen? Ik wil graag een 0 grams in maat 190 met bijvoorbeeld badeendjes ofzo erop _O-[/quote]
Geen idee shire heeft volgens mij ook leuke printjes

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:41

Damelza schreef:
Onder het mom van 'domme vragen bestaan niet' een Horseware Hals met een maat ME, is dat hetzelfde als een M?

Ja!

Celebi

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:59

86/131 is natuurlijk nagenoeg 85/130. Lijkt me dat je met die de beste kans hebt! De andere zal waarschijnlijk een stuk te lang zijn.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:10

Celebi schreef:
86/131 is natuurlijk nagenoeg 85/130. Lijkt me dat je met die de beste kans hebt! De andere zal waarschijnlijk een stuk te lang zijn.

Bij onze grote paarden weet ik dat de Amigo dekens vrij groot vallen en dat ze in hun normale maat over een winterdeken heen passen. Maar pony-maten willen nog wel eens anders vallen. Dus vandaar de vraag naar ervaringen van iemand met een vergelijkbare pony.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:10

BenaLaars schreef:
Damelza schreef:
Onder het mom van 'domme vragen bestaan niet' een Horseware Hals met een maat ME, is dat hetzelfde als een M?

Ja!

Ik kreeg de vraag op een ad of het een ME was of een M. Toen kreeg ik vraagtekens boven mijn hoofd haha

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:11

De Rhino een maatje kleiner. Ligt wel beter, eindigt boven de staartwortel

Afbeelding

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:30

Zelfs die lijkt nog aan de lange kant, maar 191 zal te kort zijn denk ik. Beter dan de 205 inderdaad

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:17

191 gaat zeker te kort zijn vrees ik. Ik heb gevoeld en de staartflap begint waar zijn staart begint. Zo moet het, toch?

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:04

Zo moet het inderdaad. Ik vind het nieuwe deken niet te lang. Ligt netjes voor zover ik kan zien.
Als er geen terugslag te zien is op de zijkant van het deken ter hoogte van de heup, dan ligt een deken doorgaans niet (extreem) te lang, of de stof moet wel heel stijf zijn.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:09

Ik denk dat deze naar achteren gaat trekken, heb je foto’s van opzij van de voorkant en recht van voor?

goldyc

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:20

Mijn rhino ligt net zo en blijft zo liggen, omdat de deken verder gewoon heel goed zit. De maat kleiner is bij mijn paard echt veel te klein in ruglengte en aan de schouders. Helaas zit ze echt in een tussenmaat. Dus als de deken vooraan echt perfect zit, zou ik ‘m houden.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:27

Narcissa schreef:

[ Afbeelding ]

Dit lijkt mij heel mooi passen. Je deken moet niet te lang zijn, maar te kort is ook geen gezicht.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:15

mavantos schreef:
Narcissa schreef:

[ Afbeelding ]

Dit lijkt mij heel mooi passen. Je deken moet niet te lang zijn, maar te kort is ook geen gezicht.

Een bil hoort wat uit te steken. Kun je geen gezicht vinden maar zo hoort een deken te passen.. daarom lopen zoveel paarden met schuurplekken rond omdat mensen het geen gezicht vinden en te grote dekens kopen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:20

Maar de enige die dat zo zegt is Bucas toch?
Is dit ook de aanbeveling bij andere merken?
Want ligt dat ook niet aan de coupenaad in de deken of hij snel naar achter trekt?

Uiteraard niet bij echt overhangend achter.
Maar zoals de foto hierboven.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:29

Ja dat bevelen andere merken ook aan. Vraag ze maar eens zul je dat antwoord ook krijgen. Zo is de pasvorm van dekens nu eenmaal gemaakt.

Ik zie in dagelijks leven echt 80% van de paarden met naar achteren hangende te grote dekens van echt alle merken.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:32

Dan mogen de meeste merken wel wat aan hun foto's gaan doen.
Kijk daar maar eens naar. Weinig billen te vinden }>

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:44

Dat betekent toch niet die dekens goed passen?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:00

Als een deken aan de voorkant gewoon echt mooi zit en niet trekt of hangt is het ook geen ramp als de achterkant ietsje langer valt. Maar de pasvorm moet gewoon goed zijn voor je paard . Achter goed en voor te strak is ook niet fijn.
We hebben niet allemaal een modelpaard…
Het is een kwestie van maten en modellen passen en kijken wat het mooist blijft liggen zonder hangen, trekken en schuren .

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:02

Dat gedoe met dat een bil zou moeten uitsteken is in mijn ervaring gewoon niet waar. Een bil màg uitsteken, het móet niet. Ik heb dekens waarbij je bil ziet en dekens waarbij je geen bil ziet. Deze dekens zijn allemaal dezelfde maat. Een maat kleiner is gewoon echt veel te klein, een maat groter is dan weer een tent. Schuurplekken lijken hier veel meer samen te hangen met pasvorm en model, zoals Nouvel ook aanhaalt, dan met bil of geen bil.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:06

De paarden in de fotos dragen gewoon de nieuwe collectie van dat moment voor 5 minuten. Daarvoor hoeft een deken niet perfect te passen

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:16

Dat is dan toch geen gezicht als ze allemaal niet passende dekens opleggen.
Net zo snel een maat kleiner gepakt.

xHaithi schreef:
Dat gedoe met dat een bil zou moeten uitsteken is in mijn ervaring gewoon niet waar. Een bil màg uitsteken, het móet niet. Ik heb dekens waarbij je bil ziet en dekens waarbij je geen bil ziet. Deze dekens zijn allemaal dezelfde maat. Een maat kleiner is gewoon echt veel te klein, een maat groter is dan weer een tent. Schuurplekken lijken hier veel meer samen te hangen met pasvorm en model, zoals Nouvel ook aanhaalt, dan met bil of geen bil.

Ook mijn ervaring.
Ik kijk eerst van voren.

En een overhangende tent nee dat gaat trekken.
Maar wel geen bil maakt echt niet alles uit.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:22

xHaithi schreef:

Nou dat inderdaad, gewoon goed kijken of pasvorm, maat en model oké zijn voor je paard en of de deken voor mooi los ligt maar niet gaat trekken en hangen

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:40

Sintara schreef:
De paarden in de fotos dragen gewoon de nieuwe collectie van dat moment voor 5 minuten. Daarvoor hoeft een deken niet perfect te passen

Ben ik niet met je eens. Ik kijk toch vaak op een productplaatje al of een deken een beetje fatsoenlijk valt. Ziet het eruit als een soepjurk of naveltruitje valt daar niets over te zeggen.

Kijk bijvoorbeeld eens op agardi gewoon bij dekens. Meestal zijn dat nette foto's die je de indruk geven dat het deken makkelijk past en dus ook bij jouw paard. En dat is ook precies het doel van productfoto's; je laten zien hoe goed of mooi het product is zodat je het wil hebben. Daar heeft een producent van dekens niks aan om daar belabberde foto's voor te gebruiken.

Als ik wat verder kijk vind ik weleens een deken die op het oog niet past, zoals dit deken (eerste plaatje bij advertentie). Je ziet hoe het deken op sommige plekken trekt en te groot is. Het is niet hoe ik een deken zou verkopen: https://agradi.nl/products/shires-regen ... -hals-navy maar dit is de minderheid van de plaatjes

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:51

Bucas heeft overigens ook vaak totaal niet passende dekens op de foto's en filmpjes in hun socials. Nogal tegenstrijdig vind ik dat altijd.

Edit: de Rhino hierboven in een maatje kleiner lijkt idd al veel beter te passen.