Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

MyWishMax schreef:Heb je bucas al geprobeerd? Ik heb hem op een brede merrie liggen maar doordat de sluitingen hoger liggen heb je niet zon grote halsopening.
Hier heb je met hals voor 125, 50 gram
https://hypostore.nl/bucas-irish-turnout-neck.html
Wij hebben op stal diverse paarden met bucas dekens. Van heel breed tot juist smal. Zolang ze maar geen lage hals aanzet hebben.
MyWishMax schreef:Heb je bucas al geprobeerd? Ik heb hem op een brede merrie liggen maar doordat de sluitingen hoger liggen heb je niet zon grote halsopening.
Wij hebben op stal diverse paarden met bucas dekens. Van heel breed tot juist smal. Zolang ze maar geen lage hals aanzet hebben.

felicity schreef:Wie gebruikt er een stapmolendeken voor het werken aan de hand / longeren?
Ik wil er graag een aanschaffen voor mijn geschoren paard. Maar weet echt niet wat handig is. Wij hebben alleen een buitenbak. Maar als het echt staat te spoelen slaan we een keertje over.
Waterdicht en ongevoerd of juist gevoerd of met fleece.
Of juist softshell of fleece.
Vinnie123 schreef:Hebben jullie altijd een hals op bij een geschoren paard? Ik ben zo bang voor de manen..
XladyX schreef:Hoe kom je op deze twee opties? Ivm pasvorm, of waar je aan kan komen?
Een los fleece deken onder een ander deken gaat niet werken helaas. Dat zal altijd onprettig gaan trekken. En ik heb zelf de ervaring dat ook een fleece onderdeken gaat trekken. Als het fleece niet vast genaaid zit in het delen werkt het onprettig. Vanwaar je keuze voor fleece? Waarom geen gewone onderdeken (liner)? Ik zou goed kijken naar het aller belangrijkste: goed waterdicht en passend. Merk maakt in dat opzicht minder uit als er geen slopers bij lopen.
Als je redelijk betaalbaar zoekt zou je ook naar nika paardendekens kunnen kijken.
MyWishMax schreef:Ja, de recuptex originele past hier het slechtste van allemaal. Irish, smartex en therapy turnout liggen hier super. Allemaal dezelfde maat en de recuptex ligt echt anders en is stuk langer
Bucas moet je bij wegblijven met lage hals aanzet. Big neck is voor brede paarden met hoge aanzet alsnog. Dus ben bang dat je naar de horseware merken moet kijken en dan zit er verschil tussen de sluitingen en kan je niet 1 nerk afschrijven omdat sluiting 1 niet goed lag helaas....
Saaams schreef:Ik heb struggles.
Jong paard van 4; past goed in de felix buhler high neck dekens. Echt gegoten.
Maar ik wil altijd 1 deken met hals. De regular variant van die zelfde deken is dus aan de voorkant echt te breed/laag. Zit niet mooi.
De Navy is dus de regular, valt vrij laag en staat wat open en valt wat meer achter de schouder.
[ Afbeelding ]
De high neck perfect
[ Afbeelding ]
Haar amigo bravo V sluiting met hals is in maat 185 te kort geworden van achter na een jaar groeien. Heb echt teveel blote billen. En vond ik haar sowieso nooit mooi passen. Daarom bestel ik die niet groter
Amigo rechte sluiting in 191 past achter perfect maar aan de voorkant veel te ruim.
QHP Turnout zelfde probleem. Halsopening te ruim.
Ze zit tussen 185 en 191 in qua lengte.
Zoals je hier ziet kan ze van de amigo wel 191 hebben in de lengte. Haar Felix Buhler is 185 en zit ook prima qua high neck.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Amigo 183 rechte sluiting; toen ik hem kocht en nu.
[ Afbeelding ]
Welke dekenmodellen hebben een 0 of 50 gram, sloopkogelproof, budgetvriendelijk (incl hals max €200) en zijn dus in de hals opening smal?
Symke schreef:MyWishMax schreef:Heb je bucas al geprobeerd? Ik heb hem op een brede merrie liggen maar doordat de sluitingen hoger liggen heb je niet zon grote halsopening.
Welke zou je aanraden voor lage halsaanzet en brede schouders?
Helpt big neck daarbij?
En weet iemand wat big neck doet met de maat?
Bucas 6.3 te kort
Bucas 6.6 goed qua lengte, krap schouders
Bucas 6.9 goed lengte, schouders likken wat beter
Amigo 6.9 iets lang en krap schouders
Rhino 6.6 lengte goed krap schouders
Gaat om ouderwets type Fries met vrij brede schouders, geen dikke hals.
Qua kwaliteit wil ik geen QHP, Ej eigen merk of Harry horse. Geen idee hoe die liggen maar bij vorige paarden slechte ervaringen mee