Hoelahoepen voor paardrijden, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 15:11

Theorie is volgens mij dat die bobbels je spieren nog eens extra stimuleren door de "massage" die je erdoor krijgt waardoor extra verbranding ontstaat. Maar mijn hoepel van hoopholland vind ik al zwaar (wel fijn overigens) en moet zeggendat ik dat al goed voelde, die bobbels lijken me echt niet prettig. En ik wil echt een beetje richting hoopdancing dan lijken me die bobbels ook niet echt prettig werken.

Ik ben overigens ook al op een paar sites tegengekomen dat die bobbels niet goed voor je zijn, je organen schijnen daar ook een opdonder van te krijgen oid :? Maar als ik de reacties hier lees is het voornamelijk even de eerste tijd dat je even op je tandjes moet bijten en dat je er daarna niks meer van merkt.

Reusje0504

Re: Hoelahoepen voor paardrijden, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 15:23

Dat staat ook op de site, dat het normaal is om nlauwe plekken etc te krijgen en dat dat vanzelf overgaat, maar mij lijkt het toch niet helemaal fijn. Hoe zwaar en groot is jouw hoepel, Tootz? Ik Ga dan denk k ook liever voor een hoopholland. Ik ga eens kijken wat er over die organen op internet staat, ben wel benieuwd nu!

Tootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 15:46

Ik heb er 1 van 100 cm. (de Happily zwart met zuurstokroze <3 ) Geen idee hoe zwaar hij precies is maar vind hem echt precies goed. Als ik er erg in heb zal ik hem eens wegen!

Femke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 18:03

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 18:24

die heb ik ook femke heb alleen de eerste paar keer blauwe plekken gehad

SuuzMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 14:10

Haha ik weet nog dat ik dat vroeger altijd deed en dan helemaal het schoolplein rondlopen daarmee :) Ben benieuwd of ik het nog kan xd

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 12:00

Voor degenen die gevraagd hebben of je nou ook echt strakker in je lijf komt te zitten van dat hoepelen (icm gezonder eten, maar ik volg echt bepaald geen honger dieet en zo nu en dan neem ik echt ook gewoon nog wel wat lekkers) plaats ik toch even een fotootje :) . De broek die ik aan heb heb ik in mei 2012 gekocht en die sloot toen echt gewoon nog nauw aan (de foto is van afgelopen zondag) Ik ben op 18 augustus begonnen met beter eten en drinken en niet lang daarna ook met hoepelen begonnen (en toen ging het dus pas echt hard) :

Afbeelding

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 15:28

Zo echt verschil joh goed zo

Je bent van welke maat na welke maat gegaan

Ik zelf voor het hoepelen al veel afgevallen
Staat nu door plaatsen spiraal weer 2 kilo omhoog

En ja de feest dagen voor de deur

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 21:00

Dank je wel :) . Ik ben van confectiemaat 44 naar 38 gegaan en ik voel me daar echt zoveel prettiger bij :D .

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 21:02

Top zeg vikki! wat voor dieet volg je erbij?

marjotje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 21:07

Zo jeetje vikki!
Wat een verschil!
Hoe vaak en hoe lang per dag doe je dan hoepelen?

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 21:48

Ik volg geen dieet Mri :) . Ik ben alleen gestopt met het drinken van frisdrank, drink nu voornamelijk water en ik eet ook gezonder. Maar ik eet regelmatig en ook geen miniporties en "snaaien" doe ik nu alleen bij gelegenheid en dan met mate. Het stoppen met frisdrank heeft wel een heel positief effect gehad, want sinds ik al die suikers uit mijn lijf heb is mijn drang naar zoetigeid drastisch verminderd.

Marjotje; ik hoepel 45 minuten per dag en als ik eens 'gezondigd' heb dan pak ik er soms nog 15 minuten bij, heerlijk!.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 22:04

Oke :)
Ik drink al geen frisdrank, gemiddeld 1,5 liter water/sparood per dag (0,5 liter sparood, 1 liter water) en nog een liter kruiden thee (ongeveer, geschat).
Eten doe ik gewoon te veel en bewegen te weinig. Ik kan hier niet in de woonkamer hoepelen (kunnen de huisdieren niet tegen, die worden gek) en als ik op bed ga staan krijg ik (door de bewegingen) last van mn knie.

Kortom, ik moet gewoon meer gaan doen ;)

Stasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 00:05

Wouw Vikki wat goed! goede stimulering voor mij om weer van start te gaan. Mijn gewicht is nog wel redelijk onder controle maar ik merk wel echt als ik weer regelmatig hoepel dat mijn taille strakker is, alleen nu het een beetje versloft is, versloft mijn middel ook |(

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 00:47

Ik had het ook een tijdje een beetje laten versloffen, maar ben weer lekker aan de gang en ik merk meteen dat ik beter op mijn paard zit. Op de één of andere manier is toch echt mijn balans beter.
Door het weer kan ik nu wat minder rijden en dan ga ik ipv rijden maar hoepelen. Het gaat ook steeds beter, ik ben nu bezig met steeds tempo te wisselen. (soort sprintjes trekken haha) omdat ik nog niet echt wat anders kan dan alleen hoog houden, maar dat lukt nu prima beide kanten op. En dat versnellen en vertragen kan ik dan weer wel en vind ik wel leuk.

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 13:39

vind het echt knap hoor

word toch ook meer hoepelen dan :P

ik ben van broek maat 50 na 42 soms 44 gegaan
maar wil minimaal na broek maat 40 dus langer hoepelen dan op de beschrijving van de doos staat ;)

frisdrank drink ik ook amper heel soms als ik echt zin heb
veder neem ik dan wel aanmaak of water

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 15:31

ik heb mijne (level1 van sportsbay) gister binnen gekregen,
meteen geprobeerd natuurlijk
maar kon er echt niks van.
Kreeg hem niet langer als 3 rondjes omhoog gehouden.
Omdat de hoepel steeds naar beneden viel deden mijn bovenbenen behoorlijk zeer,
ik heb toen maar bandageonderlappen onder mijn legging, om mijn bovenbenen (en doorover broek) geduwd,
dat was wel pretigger :+

sorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 16:53

Ik zal ook weer beginnen met hoepelen, ik was eerder begonnen, maar het is eigenlijk weer wat afgezakt :P
Maar nu ben ik aan het afvallen en dan is dat misschien wel een goede hulp erbij :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 14:20

Hoi dames,
Ik wil ook gaan hoepelen (niet met de wii)! Ga nu door het topic spitten welke hoepels fijn zijn enzo. En zijn er veel oefeningen te vinden?
Enne hoopdancing las ik hierboven? *gaat googlen*

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 20:48

Iemand zei hier gelijk gestart te zijn met een level II, zodat je niet in een korte tijd een 2e hoepel aanschaffen moet. Ambitieus als ik nu nog ben :D vond ik daar wel wat in zitten.
Heb nu deze gekocht https://sportbay.nl/nl/pr/Hoela%20Hoep% ... amic-S/359 Het is een van 1.6 kg dus nog niet gelijk 2kg.

Ben reuze benieuwd!

@ Vikki, die foto, respect zeg! Mooi vooruitzicht!

Femke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 15:32

Dat is inderdaad wat ambitieus, hahaha. Ik ben toch voor een level 1 gegaan. Vind ik al moeilijk genoeg.....

lisantjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 21:57

F_Orumster Ik heb hier thuis de zelfde hoepel liggen!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 21:58

En hoe bevalt die?

lisantjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 22:03

Nou ik heb vanaf kleins af aan al niet kunnen hoelahoepen. Maar nu ben ik eigenlijk al tijdje gestopt ermee. Waarom weet ik eigenlijk ook niet! Maar op het laatst ging het eigenlijk best lekker. Mijn zus die vroeger wel al goed was in hoelahoepen kreeg hem zo rond en dat houd ze ook wel een kwartier vol zonder enige oefening daarvoor gedaan te hebben.(Dus gewoon gelijk de eerste keer ging het goed haha)

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 13:39

Oei dat is id erg ambitieus :D. Jij zal heeeeel erg blauw zien vrees ik voor je. Ik heb een lvl 1 al een geruime tijd nou en bevalt echt nog altijd prima. Zie het nut van een lvl 2 vooralsnog echt niet in...

Ben benieuwd! Hou ons op de hoogte zou ik zeggen.