Divoza leren rijlaarzen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Orchidee21

Re: Divoza leren rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 15:32

Ik heb er net mee gereden.
Viel me een klein beetje tegen maar das ook nieuwigheid.
Op links knelde die bij de achillespees en rechts bovenop de hiel..
Ga ze eerst maar eens inlopen/rijden want ze blijven erg mooi!

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 15:36

ik heb ze ook. SAMY ik snap nu wat je bedoelt met die strepen. ik heb het ook. maar met welk spul heb jij ze ingesmeerd? met bruin schoensmeer? krijg je ze daar niet mee weg?

tjalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 17:13

Gewoon met schoensmeer in smeren?

Heeft iemand de zwarte laarzen met veters gepast?

edit: De zwarte laarzen met en zonder veters zijn van de website

00peetje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 17:40

ik heb trouwens geen idee waar ik ze mee moet insmeren. bruine schoensmeer of is lederdressing ook een optie?

tjalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 17:42

gmgmelkert schreef:
ik heb trouwens geen idee waar ik ze mee moet insmeren. bruine schoensmeer of is lederdressing ook een optie?

Nee ik ook niet :=

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 17:45

Ik denk gewoon lederdressing, wel kleurloos ;)

00peetje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 17:51

ja, ik heb van dat witte lederdressing. zou dat kunnen?

tjalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 17:52

Kun je het niet gewoon met lederolie ofzo? Wat je ook voor je zadel en hoofdstel gebruikt?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 18:06

Ik doe mijn petries altijd gewoon met ledervet. Kunnen ze best tegen, al zullen fabrikanten beweren dat je speciale laarzenwas moet gebruiken.

Overigens, ik heb de zwarte, zonder veter. Ze zijn eigenlijk te kort, maar dan moet ik echt dure maatlaarzen gaan kopen.
De bruine stonden mij niet echt vond ik.
Het gekke was dat ik ze al een keer eerder gepast had en toen kon ik er niet in. Nu wel. Nu moet ik ook zeggen dat de zwarte mijn wel pasten, maar dat de bruine mij eigenlijk te nauw waren. Dus zelfs in dezelfde maat zitten er verschillen.
Ik heb 42, kuitmaat 39, en dan 49 als hoogte. Heb ze nog niet gebruikt, kreeg er laarzenwas bij, en daar heb ik ze eerst mee ingesmeerd.

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 21:34

@Germie: Tegen leervet kunnen ze inderderdaad, maar dat sluit de 'poriën' in het leer af waardoor je ze verstopt. Een schoenmaker zal dan ook altijd aanraden schoenen gewoon met schoenpoets te behandelen. Het is dus niet een simpele marketingtruc, het is echt feitelijk dat leervet niet goed is voor schoenen.

mOamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 21:44

@ tjalk, als je bij de bruine kijkt kun je daar de kleur & maat kiezen. Daar staan de zwarte nog wel tussen.
Wil zelf graag de zwarte met veter in 39 S (48,36) maar zal eerst nog even moeten sparen.
Zijn ze in de winkels nog verkrijgbaar in het zwart? Hoorde dat ze in het zwart uitverkocht waren ofzo?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 21:49

WildChild schreef:
@Germie: Tegen leervet kunnen ze inderderdaad, maar dat sluit de 'poriën' in het leer af waardoor je ze verstopt. Een schoenmaker zal dan ook altijd aanraden schoenen gewoon met schoenpoets te behandelen. Het is dus niet een simpele marketingtruc, het is echt feitelijk dat leervet niet goed is voor schoenen.

Laarzen moeten ook waterdicht zijn, en tja, dat worden ze van vet toch het beste.
Ik onderhoud mijn laarzen goed, wekelijks schoonmaken, inderdaad de ene keer schoenpoets, de andere keer ledervet.
Maar ik heb nu dus een blikje laarzenwas. Dat heb ik vanmorgen op de Divozalaarzen gesmeerd. Zien of dat echt anders is. Ruikt wel ong. net zo als mijn ledervet van BE.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 22:13

Heel af en toe schoenpoets is genoeg. Gewoon een nat doekje erover heen halen.

tjalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 22:41

mOamm schreef:
@ tjalk, als je bij de bruine kijkt kun je daar de kleur & maat kiezen. Daar staan de zwarte nog wel tussen.
Wil zelf graag de zwarte met veter in 39 S (48,36) maar zal eerst nog even moeten sparen.
Zijn ze in de winkels nog verkrijgbaar in het zwart? Hoorde dat ze in het zwart uitverkocht waren ofzo?

De zwarte met veters zijn uitverkocht, de zwarte zonder veters kan ik niet met zekerheid zeggen. Maar volgens mij die ook

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 22:44

Ik vind het ideale laarzen ;)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 22:46

meisje van stal heeft ook de zwarte laarzen met een veter.
Ik vind de laarzen er erg goed uitzien.
Heb zelf de petries met veter en zo op het oog zie je niet heel veel verschil.

Ze zijn nog steeds aan het ontwikkelen bij divoza. Er is nl erg veel vraag naar de zilverkleurige laarzen uit de catalogus. Veel mensen willen deze laarzen hebben maar voor de fotoshoot zijn ze met een willekeurige spuitbus zilver gespoten.

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 23:26

Toen ik de laarzen kocht kreeg ik er spul bij om m`n laarzen mee te doen.. Maar dit is alleen zwart.. Volgens mij dachten ze dat ik een paar zwarte had gekocht..

Gister trok ik m`n laarzen uit, had paarden gewassen, en toen ha dik hele (licht) blauwe voeten..

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 11:15

Voor de bruintjes onderons,
Als je je laarzen (lichter) bruin wil hebben, koop dan een lichte kleur bruin aan schoenpoets. Als je iedere keer wanneer je je laarzen poetst, ook even de lichtere kleur bruin erbij door poetst worden ze vanzelf lichter. :)

dorieeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 11:22

Amigo_ waren je sokken blauw of je voeten? mischien heb je je laarzen te strak of te klein? O:)

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 14:27

gmgmelkert schreef:
ik heb ze ook. SAMY ik snap nu wat je bedoelt met die strepen. ik heb het ook. maar met welk spul heb jij ze ingesmeerd? met bruin schoensmeer? krijg je ze daar niet mee weg?

Krijg je wel mee weg, maar zodra je weer gaat lopen worden ze weer zo.

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 14:49

Men_Sven schreef:
Mikkie...welke hoogte had je dan?

Ik heb nu hoogte: 51 cm en omvang: 36 cm.

Als er liefhebbers zijn om de ze over te kopen, dan geef maar een gil. Omdat ik ze nog in de aanbiedingperiode heb gekocht heb ik er (incl. verzenden) € 101,- voor betaald. Voor dat bedrag wil ik ze wel verder verkopen. Volgens mij ben je dan nog goedkoper uit, dan wanneer je ze nu bij divoza besteld.
Als er geen animo voor is, gaan ze gewoon retour.

tjalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 14:55

Ik zou eigelijk niet weten welke maten ik heb. Die vrouw heeft ze bij me aan gedaan, en ik had gezegt dat ik ze wou bestellen. Ze heeft het gewoon opgeschreven en bij de balie neer gelegt. Ik had maat 39 voor mijn voeten.

Wat bedoel je met strepen samy?

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 15:13

Voor op je voet, uhmz hoe leg je dit makkelijk uit.
Als je je laarzen inloopt, krijg je verzakkingen/strepen te zien. Mijn bruine laarzen hadden dat op me voet en ook nog eens een duikje erin, als ik me voet omhoog deed.
Daarom heb ik ze gister terug gestuurd en nieuwe besteld die op maat gemaakt zijn.

lionspirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 15:37

Ik heb gister de laarzen van Divoza ook gepast, die met een veter erin. Ze zaten echt voor geen meter.

Hiervoor had ik Petrie's, ik heb ze aardig lang gehad maar ze hebben eigenlijk nooit lekker gezeten.

Dus ook maar even de Ariat Bromont tall h2o gepast en die zitten als gegoten! Wilde geen enkele andere laars meer passen, dus deze heb ik dan ook maar gekocht :D

Ze zijn idd een stuk duurder maar het dubbel en dwars waard! Heb ze de hele dag aangehouden en had niet eens pijn in me voeten ofzo! Super laarzen! :D

Afbeelding

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 15:38

Ik vind die ariats zó lelijk :=