) raden jullie aan om zo een winterdeken te creëren? Normaal gesproken staat mijn pony onder 300 gram in de winter. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Josien_ schreef:Mijn pony had gisteren haar deken weer eens zelf (of met hulp) af gekregen.
Geen idee hoe en wat, maar de pony stond zonder deken op stal en de deken lag ineens voor de stal en deze was nat en modderig.
Pony was nog wel schoon, dus ze kan hem niet lang af gehad hebben...
Symke schreef:Josien_ schreef:Mijn pony had gisteren haar deken weer eens zelf (of met hulp) af gekregen.
Geen idee hoe en wat, maar de pony stond zonder deken op stal en de deken lag ineens voor de stal en deze was nat en modderig.
Met alle riempjes nog vast?
Dat deed onze pony vroeger ook todat we beensingels tussen de achterbenen door kruisten toen nooit meer af gedaan
Josien_ schreef:Mijn pony had gisteren haar deken weer eens zelf (of met hulp) af gekregen.
TinkerTreas schreef:Narcissa schreef:Mag ik jullie om advies vragen?
Na jaren IJslanders (die geen deken nodig hadden) heb ik nu een wat oudere KWPN. Hij lijkt een prima vacht aan te maken maar omdat hij altijd schraal wordt in de winter, wil ik toch graag een deken op. Bij de vorige eigenaresse had hij ook in de winter dekens op.
Maar wat een keuze tegenwoordigIk had op een andere KWPN vroeger een Bucas, maar deze heeft een behoorlijke schoft en ik vrees dat dat gaat schuren:
[ Afbeelding ]
Ik lees over dekens met schoftkussens, zijn die echt beter?
Aan wat voor merken zou ik kunnen denken?
En wat is het verstandigste als basisdeken, 0 of 50g? Hij staat overdag 8-10u op de wei, 's nachts in een stal met buitenluik dat altijd open is
Welke deken had hij bij de vorige eigenaar?
Als dat een goed passende deken was, weet je in ieder geval in welke richting je kunt zoeken.
Sintara schreef:Josien_ schreef:Mijn pony had gisteren haar deken weer eens zelf (of met hulp) af gekregen.
Die van mij heeft dat 1x gedaan, toen had ze het te warm
Narcissa schreef:Mag ik jullie om advies vragen?
Na jaren IJslanders (die geen deken nodig hadden) heb ik nu een wat oudere KWPN. Hij lijkt een prima vacht aan te maken maar omdat hij altijd schraal wordt in de winter, wil ik toch graag een deken op. Bij de vorige eigenaresse had hij ook in de winter dekens op.
Maar wat een keuze tegenwoordigIk had op een andere KWPN vroeger een Bucas, maar deze heeft een behoorlijke schoft en ik vrees dat dat gaat schuren:
[ Afbeelding ]
Ik lees over dekens met schoftkussens, zijn die echt beter?
Aan wat voor merken zou ik kunnen denken?
En wat is het verstandigste als basisdeken, 0 of 50g? Hij staat overdag 8-10u op de wei, 's nachts in een stal met buitenluik dat altijd open is
rien10 schreef:Ik heb een Bucas therapy deken 0 grams. Welke deken voor erop (op de 0 grams therapy deken dus) raden jullie aan om zo een winterdeken te creëren? Normaal gesproken staat mijn pony onder 300 gram in de winter.
Damelza schreef:Jokonootje schreef:Heel goed!
Mijn kwpn staat 24/7 buiten onder een 50 gr met 100 gram liner van horseware. Blijft goed liggen en isoleert goed!
Eigenlijk ben ik heel tevreden.
En met de nattigheid?
MyWishMax schreef:Damelza schreef:
En met de nattigheid?
Dat is niet anders als met 1 deken. Zolang ze goed onder de bovendeken passen worden ze alleen nat als ze ook echt in de regen gaan liggen of in een plas. Misschien een randje onderaan bij met kont in de wind gaan staan met regen en de bovendeken wat opwaait. Voordeel dat je dan alleen de liner moet wisselen als ze eens echt te nat zijn, maar dan moet je wel 1 hebben km te wisselen.
MyWishMax schreef:Die rugwarmer moet dan wel blijven liggen. Ik vraag me dat beetje af met dat model. Als ik bij stalgenootje zie hoe ze die al vast moet maken om hem voor de training even op stal ermee te laten staan zonder dat die op de grond ligt. Ook omdat de manieren om hem vast te maken wel precies moeten passen met de bovendeken. Maar misschien heeft iemand anders daar wel goede ervaringen mee?
Welke maat heeft hij?
Ik wilde eigenlijk deze;
https://hypostore.nl/bucas-therapy-line ... W8EALw_wcB
Maar misschien is de iconic liner nog wat van horseware? Die is bijna dezelfde prijs als die back on track dus dan heb je nog keuze.
https://hypostore.nl/horseware-ionic-th ... r-50g.html
felicity schreef:Wie gebruikt er een stapmolendeken voor het werken aan de hand / longeren?
Ik wil er graag een aanschaffen voor mijn geschoren paard. Maar weet echt niet wat handig is. Wij hebben alleen een buitenbak. Maar als het echt staat te spoelen slaan we een keertje over.
Waterdicht en ongevoerd of juist gevoerd of met fleece.
Of juist softshell of fleece.