[HK] Bijzondere / Aparte wedstrijdtenues?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mistid

Re: [HK] Bijzondere / Aparte wedstrijdtenues?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 15:49

Ik droeg mijn tweedjasje het jaar rond :+ .

Odieta ziet er mooi uit zo! Alvast succes op de kringkampioenschappen.
Chique Rink!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 15:52

Echt Mistid? Pffff nee dat kan ik echt niet. Dan stik ik!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 15:54

Ik vraag me nu ook af hoe ik dat in hemelsnaam op heb gered :+ maar bij het springen mag hij al veel sneller uit in het parcours dan bij de dressuur, dat scheelt al een hoop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 17:30

Ik trek mijn jasje al aan wanneer ik op stap. Boven de 10 graden kan ik dat dikke jasje niet hebben ben ik bang hihi

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 18:51

Ik heb ook 3 tweed jasjes van pikeur en 1 Engelse en ik heb ze ook het hele jaar door aan, die paar minuten afzien overleef ik wel, moet wel daarna alles af en uit :')

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 19:31

Mijn tweed zit ook nog eens heel strak,dan kom ik er nooit meer uit!
Die doe ik alleen aan als het vriest.
Mijn CH is aankomende week klaar,de extra knoop is binnen.

@Vonneke:vandaag gestopt met eten,hoeveel weken moet ik het volhouden denk je?

Odieta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 20:45

Ok vraagje, heb even de regelementen door zitten spitten... Over uiting van sponsor namen/logo's.. Nu vind ik niks over uitingen op een plastron.

Zodoende zou het in theorie verboden moeten zijn omdat alle andere uitingen van reclame niet boven aan beschreven verboden is.
Het mag wel op de revers van je jasje aan beide kanten. Tot wel 20cm2 ik denk dat dan zo een geborduurde naam op eenplastron geen probleem zal zijn toch?

Iemand die dit specifiek weet?

Aangezien er verder niet echt iets over plastrons staat omdat dit geen verplichting meer is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 20:50

Lastig, maar het was altijd zo dat als het niet vermeld staat dat het mag dan het dan dus niet mag..

Odieta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 20:52

Ok, ja nu staat er bij, andere manieren van reclame uitingen dan hierboven beschreven berboden, mja kan me niet helemaal voorstellen dat dit niet mag omdat op een revers ook wel mag, zal het eens ergens na vragen. :-)

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 21:10

Zijn toch oom ruiters die het op de boord van de blouse hebben?

Odieta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 21:14

Ja dacht ik ook

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 21:20

Gewoon ff mail naar knhs sturen dan weet je het zeker.

Odieta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 21:36

Ja ga ik dat wel doen idd, neem voor de zekerheid wel een reserve plastron mee

Odieta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 21:52

Dit staat er : Artikel 36 – Uitingen
1. Onder een reclame-uiting wordt verstaan: elke in het kader van dit artikel door een sponsor gedane mededeling waarbij deze –in woord, beeld en/of geluid– reclame maakt voor zijn onderneming respectievelijk voor één van zijn producten of diensten.
2. Onder logo wordt verstaan: de naam en/of het beeldmerk van een sponsor.
3. Het bepaalde in dit reglement is van toepassing op wedstrijden, die onder auspiciën van de KNHS worden verreden. Bij deelname aan internationale wedstrijden zijn de statuten, reglementen en besluiten van de FEI en van de desbetreffende nationale lidfederatie van de
FEI en/of de wedstrijdorganisatie van toepassing.
4. Aan een deelnemer komen de navolgende reclame-uitingen toe:
a. een logo van één sponsor op de wedstrijduitrusting;
b. een logo van één sponsor op het zadeldek van het paard, het harnachement, het rijtuig,
de staldeken en andere attributen;
c. een logo van één of meer sponsors op sportattributen zoals petten, dassen, tassen;
d. een logo van één of meer sponsors op beide zijden van het rijtuig van de deelnemer
waarmee hij aan een wedstrijd deelneemt;
e. een logo op voertuigen waarmee de deelnemer zijn paard(en) en rijtuig vervoert;
f. de koppeling van de naam van het paard aan die van een sponsor, diens bedrijf, product
of dienst;
g. op grond van een door de deelnemer aan de sponsor verleend recht om de naam van de
deelnemer te gebruiken, voor zowel reclamedoeleinden als op onder de naam van de deelnemer op de markt gebrachte producten of diensten respectievelijk met afbeelding van de door de deelnemer op de markt gebrachte producten;
h. deelnemen aan promotionele activiteiten van de sponsor, met dien verstande dat de sponsor te allen tijde gehouden is de deelnemer toe te staan, dat deze deelneemt aan promotionele activiteiten van een sponsor van de KNHS.
5. De door of namens de deelnemer aangebrachte reclame-uitingen dienen te voldoen aan de in dit reglement gestelde voorwaarden, tenzij voor de desbetreffende reclame-uiting geen voorwaarden zijn gesteld.
6. Indien een deelnemer tijdens een wedstrijd in strijd handelt met het in dit reglement bepaalde kan een official de deelnemer opdragen de conflicterende reclame-uitingen te verwijderen of te bedekken.
Artikel 37 - Toegestane uitingen
1. De communicatiemogelijkheden tijdens wedstrijden moeten voldoen aan de daartoe door de KNHS en de FEI gegeven voorschriften, aan de Mediawet en daarop gebaseerde regelingen en aan de met zendgemachtigden gemaakte afspraken.
2. Tijdens alle wedstrijden, behalve Regionale en Olympische Spelen onder patronage van het IOC (zie daarvoor de Special Regulations for Equestrian Events at Olympic Games), mogen deelnemers de naam en/of het logo van de fabrikant van de kleding en de uitrusting (waaronder wordt verstaan de kleding, het harnachement, de tuigen en rijtuigen) of als alternatief die van een sponsor volgens onderstaande regels tonen:
1. Merk van de fabrikant
Op het wedstrijdterrein en tijdens de prijsuitreiking mag het logo van de fabrikant van de kleding, het sjabrak en/of het materiaal slechts één keer per object voorkomen en het oppervlak mag niet groter zijn dan:
a. 3 cm2 voor kleding en materiaal;
b. 50 cm2 op elke zijkant van het rijtuig;
c. Vermelding van de naam van maker van het tuig mag op het tuig per paard éénmaal voorkomen, het label mag niet langer zijn dan 10 cm en niet hoger dan het tuigdeel waarop het is bevestigd.
Als de fabrikanten van kleding en/of materiaal de deelnemer sponsoren gelden de regels zoals beschreven onder 2.2 van dit artikel.
2. Sponsor
Op het wedstrijdterrein en tijdens de prijsuitreiking mag de naam en/of het logo van de sponsor van de deelnemer of het deelnemende team op een oppervlak voorkomen dat niet groter is dan:
a. 400 cm2 éénmaal op elke zijkant van een rijtuig of voltigedek;
b. 200 cm2 op elke zijde van het sjabrak/zadeldek;
c. 80 cm2 éénmaal op de rijjas of bovenkleding ter hoogte van de borstzak, behalve in de
disciplines Endurance en Eventing;
d. 80 cm2 aan twee zijden op de rijjas of bovenkleding ter hoogte van de borstzak in de
discipline Springen;
e. 100 cm2 één keer op een voltigetenue;
f. 16 cm2 aan weerszijde van het revers van een rijjas;
g. 200 cm2 op één mouw van de bovenkleding bij endurance- en eventingwedstrijden.
3. Wedstrijdorganisaties van door de FEI goedgekeurde internationale wedstrijden kunnen op het (goedgekeurde) vraagprogramma vermelden, dat het dragen van logo‟s niet is toegestaan.
4. Alleen tijdens de marathon bij menwedstrijden mag het oppervlak van de naam of het logo
van de sponsor van de individuele deelnemer of het deelnemende team op het schutbord en op beide zijkanten van het rijtuig worden afgebeeld. Het totale oppervlak mag niet groter zijn dan 2520 cm2. Het logo en/of de naam van de sponsor, afgebeeld op de rug van kleding van de deelnemer en diens grooms, mag niet groter zijn dan 1260 cm2.
5. De wedstrijdorganisatie mag de naam en/of het logo van de wedstrijd en/of de sponsors van de wedstrijd afbeelden op de uitrusting van medewerkers in de ring en op de nummers, die door deelnemers worden gedragen tijdens wedstrijden in de disciplines Eventing, Mennen, Voltige en Endurance en op promotiedekens, gedragen op het wedstrijdterrein en tijdens prijsuitreikingen van elke KNHS-wedstrijd. Het oppervlak van de naam of het logo mag niet groter zijn dan 100 cm2.
6. Geen andere publiciteit en/of reclame dan de in dit artikel beschreven logo‟s mogen afgebeeld worden op de uitrusting van deelnemers, officials, paarden of wagens tijdens hun aanwezigheid op het wedstrijdterrein of gedurende de wedstrijd. Deelnemers, die het parcours verkennen, mogen het logo van hun sponsor dragen op de voor en achterkant van hun bovenkleding. Het logo mag niet groter zijn dan 400 cm2; ook mag een hoofddeksel met een logo erop gedragen worden. De afbeelding hiervan mag niet groter zijn dan 50 cm2.
7. Onder het wedstrijdterrein worden ook de ruimten verstaan waar gejureerd wordt en waar paarden een veterinaire keuring ondergaan. Niet inbegrepen zijn de “10 minute box” bij de discipline Eventing, de holds en de vetgates in de discipline Endurance en de verplichte rust bij de discipline Mennen.
8. Afbeeldingen van logo‟s van een fabrikant of sponsor mogen niet lichtgevend of fluorescerend zijn.
9. Elke andere vorm van publiciteit of reclame, anders dan de naam- en/of logovermelding zoals omschreven in dit artikel, is verboden.
10. Op of aan een paard mag geen reclame-uiting worden aangebracht.
11. Op een bodyprotector mag geen reclame-uiting worden aangebracht.
12. De staldeken van de deelnemer mag niet worden gebruikt tijdens de proef, het parcours en/of
de rit zelf en tijdens de prijsuitreiking van een wedstrijd.

Dan zou het dus niet mogen???

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 19:08

Volgens mij is het maar net wat voor een jury er zit... Ik ken iemand die met een (korte) slipjas in de M heeft gereden, nooit iemand iets van gezegd := En het was werkelijk een prachtig jasje. Lijkt mij dan niet dat ze over een logo op je plastron gaan vallen, dat lijkt me veel minder opvallend...
Volgens de regels zou het dan indd offcieel niet mogen geloof ik. Desnoods indd even naar KNHS mailen met een foto erbij, en bij antwoord dat het mag uitprinten en mee op wedstrijd nemen..

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 22:47

Odieta schreef:

Erg gaaf geworden!!

gossa4ever schreef:
eindelijk een mooie foto van mijn outfit tijdens wedstrijd!
ik vind hem redelijk compleet zo :j
[ Afbeelding ]

Hé is dat een fries? Die ziet er leuk uit met dikke knotten en geschoren benen!
Ik vind je outfit ook mooi. :)

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 23:00

gossa4ever schreef:
Klopt! Dit was bij masters!

Tegenwoordig mag het dus inderdaad wel met lusje :j waar ik heel blij mee ben want nergens kan ik fijne neusriemen vinden met 2 kanten verstelbaar en dan van BR, want zonder lusje is wel mooier :o

-

schoenmaker kan het lusje er meestal wel mooi vanaf halen, mijn schoenmaker heeft toen mijn lusje er weer opgezet :P

celina_bruce

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 21:36

gossa4ever schreef:
eindelijk een mooie foto van mijn outfit tijdens wedstrijd!
ik vind hem redelijk compleet zo :j
[ Afbeelding ]

wauw, leuk beest en mooie set :D

celina_bruce

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 21:40

hallo,

~ik vraag om ideeën~

ik start met mn schimpie met een zwart dekje, zwart jasje en rode laarzen. niet zo heel bijzonder (behalve de laarsjes dan <3)
ik ga nu ook met iemand anders zijn voskleurige pony springen en ik wilde sws al een nieuwe set kopen (exc. laarzen). weet iemand een leuke kleur jasje en dekje/peeskappen om mee te springen op een vos? ik heb ook zwarte laarzen, die zitten denk ik voor het springen iets lekkerder.

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 12:59

celina_bruce schreef:
hallo,

~ik vraag om ideeën~

ik start met mn schimpie met een zwart dekje, zwart jasje en rode laarzen. niet zo heel bijzonder (behalve de laarsjes dan <3)
ik ga nu ook met iemand anders zijn voskleurige pony springen en ik wilde sws al een nieuwe set kopen (exc. laarzen). weet iemand een leuke kleur jasje en dekje/peeskappen om mee te springen op een vos? ik heb ook zwarte laarzen, die zitten denk ik voor het springen iets lekkerder.

(ik neem even aan dat je zwart tuig hebt).
als je voor het rode gaat zou ik voor een (niet te licht) rood jasje gaan, een donkergrijs dekje en peeskappen. evt een donkergrijs oornetje met rode afwerking. en gewoon een witte rijbroek.

als je voor de zwarte laarzen gaat kun je heel veel doen. ligt er net aan wat je smaak is. misschien kun je het rode erin houden. alleen ik vind persoonlijk te veel rood bij de meeste voskleurige niet mooi.
wit/donkerblauw/zwart vind ik ook altijd een mooie combi. maar dat zie je al heel vaak.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 13:40

Ik vind rood op een vos niet zo geslaagd eigenlijk := Ik zou dus alles zwart houden en dan bijvoorbeeld een cobalt blauw jasje en een dekje met cobalt bies oid. Peesbeschermers zie ik het liefst een stel goede in de kleur van het tuig.

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 13:51

Ik vind rood op vos ook niet heel mooi. Zou eerder zwart of donkerblauw doen.

Iemand nog een idee voor een mooi donkerblauw jasje? Voor bij mijn blauwe Charles Owen cap? Ik wou eigenlijk de Anky Fancy maar die stond echt niet onder de cap omdat het totaal een andere kleur blauw is. En ik zoek liever geen sofshell jasje.

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 13:53

Pikeur diana past perfect bij de charles owen. Heb zelf ook een tijd met deze combi gereden.

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 23:19

@gerenger, dankje! ja het is een zuivere fries met papieren! maar onder die knotten zitten wel manen verstopt van 70 cm lang :j

bedankt voor de leuke reacties!!

roxyolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 23:09

Gave sets allemaal! Zie genoeg bokkers met gekleurde laarzen.. Ik heb zelf blauwe petries en bruine de niros maar ben nog steeds opzoek naar spoorrubbers in die kleuren.. Iemand enig idee of die bestaan?