[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Celebi

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-25 19:17

De Smartex Rain van Bucas. Maar ik gebruik inmiddels alweer een paar jaar de Rhino van Horseware omdat de sluiting van Bucas eigenlijk te hoog is.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:28

Mijn dekens lekken ook niet door op de naden hoor. Zou dit absoluut niet acceptabel vinden.

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:29

manzano schreef:
Mijn dekens lekken ook niet door op de naden hoor. Zou dit absoluut niet acceptabel vinden.

Ook bucas?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:33

Junior2019 schreef:
manzano schreef:

Ook bucas?

Nee geen Bucas. Horseware amigo, summer series, lemieux, HH, QHP, Equitheme.... Ik heb van alles in gebruik. Alleen geen Bucas :')

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:44

felicity schreef:
Ik rij iedere dag vanuit het werk gelijk door naar stal met de scooter. Voor mij is het daarom niet handig om alles thuis te hebben liggen.
Ik sta gelukkig niet op een pensionstal en er is ruimte zat.

Ik heb de seizoensdeken op een dekenrek hangen. De dekens voor andere seizoenen stop ik terug in van die tassen waarin je ze koopt en druk die ergens in een hoek waar je er geen last van hebt. Ik sta particulier, want op een pensionstal had dit niet zo gekund gok ik.

Haf_Woezel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:45

Weet iemand het volgende..

Ik heb pas een amigo bravo gekocht en ik heb gemerkt dat er een extra sluiting is toegevoegd.
Dus je hebt de verticale velcro plakker en de 2 V- sluitingen maar nu hebben ze kleine horizontale velcro sluiting toegevoegd - hoogst aangenaam vind ik :D
(Helaas geen foto)

Nu vraag ik me af.. heeft iemand weet of dit ook bij de “ nieuwe” Amigo bravo XL is?

Waarom mijn vraag.. mijn tank van een haflinger lijkt zelfs met de XL op het maximum te zitten.. elke dag kom ik toe en lijkt de de velcro half open “getrokken” te zijn.. dus een beetje alsof het uit zn voegen is getrokken..

Dit zou wel oplossen als er daar ook een horizontale plakker wordt toegevoegd

Ook heb ik het gevoel dat de XL dekens een beetje kleiner leek dan de voorgaande.
In 2022 had ik de blauwe met gele biest die groot viel. En nu heb ik sinds januari dit jaar ene die zwart is en heb ik het idee dat die kleiner valt.. zijn qua maat effectief hetzelfde..

(Of hij is écht veel en veel dikker geworden). :o

Haf_Woezel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:55

Ok update..

Afbeelding
Dit bedoelde ik

Maar ik heb net iets ondenkt :+

Je hebt de : AMIGO BRAVO 1200D XL TURNOUT
Deze heb ik blijkbaar nu gekocht

En deze (had ik eerst in blauw)
AMIGO BRAVO 12 XL ORIGINAL TURNOUT LITE 0G.

Nu weet ik niet goed wat het verschil is

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:54

Zag laatst ook 2 varianten.
Maar kreeg dat op de site van horseware niet gevonden.

Zou dat oud en nieuw model zijn?

Edit.
Zie op de horseware site bij de 0 gram nu meerdere foto's.
De oude blauwe.
Een nieuwe met oude klittenband en 1 die jij nu beschrijft.
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op Gisteren, 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:02

Junior2019 schreef:
manzano schreef:

Ook bucas?

Mijn bucas lekken ook op de naden niet door. Kan bij elk merk gebeuren maar hoort niet.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:02

Haf_Woezel schreef:
Ok update..

[ Afbeelding ]
Dit bedoelde ik

Maar ik heb net iets ondenkt :+

Je hebt de : AMIGO BRAVO 1200D XL TURNOUT
Deze heb ik blijkbaar nu gekocht

En deze (had ik eerst in blauw)
AMIGO BRAVO 12 XL ORIGINAL TURNOUT LITE 0G.

Nu weet ik niet goed wat het verschil is

Dit is niet nieuw toch? Mijn dekens hadden dit 2 jaar terug al. Maar dat is een normale bravo. Geen xl.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:28

Mijn bucas irish lekte ook op de zijnaad bij veel en harde regen. Ik heb dat toen naar de paardendrogist gestuurd waar ik ‘m had gekocht en die hebben het doorgestuurd naar Bucas.
Als antwoord kreeg ik toen dat de naden inderdaad wat water door kunnen laten en ik kreeg er toen een fles spray voor om de naden in te sprayen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:41

Junior2019 schreef:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Denk niet dat het door rollen komt

Mijn grote ergenis van bucas. Alle dekens hebben dat. Zelfs de therapy outdoor van 200+ euro lekt door op die plek. Voor die prijs vind ik dat echt belachelijk en kwalijk.

Bij een oudere deken heb ik die water dichte lijm erop gesmeerd. Ben ff de naam kwijt, speciaal voor dekens.

Rhino nooit geen last van lekken gehad. 1 deken gehad die doorlekte op de rug, maar die is onder garantie omgewisseld.

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:48

Nouvel schreef:
Mijn bucas irish lekte ook op de zijnaad bij veel en harde regen. Ik heb dat toen naar de paardendrogist gestuurd waar ik ‘m had gekocht en die hebben het doorgestuurd naar Bucas.
Als antwoord kreeg ik toen dat de naden inderdaad wat water door kunnen laten en ik kreeg er toen een fles spray voor om de naden in te sprayen.

Dat werkte?

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:52

Bij Bucas loopt de voering ook niet door tot onderaan, wat bij overige dekens wel is toch?
Waardoor je een extra naad in de deken hebt.
De onderste rand van bucas is alleen het waterdichte deel, althans bij mijn Irish is dat zo.

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:02

different1 schreef:
Bij Bucas loopt de voering ook niet door tot onderaan, wat bij overige dekens wel is toch?
Waardoor je een extra naad in de deken hebt.
De onderste rand van bucas is alleen het waterdichte deel, althans bij mijn Irish is dat zo.

Klopt de voering loopt indd niet door maar dan is het toch vreemd dat het niet waterdicht is
Heb weleens een deken laten repareren de reparatie was gewoon waterdicht

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:55

Is ook zo hoor, een behoorlijk gebrek bij deze dekens jammer genoeg.
Ik lees regelmatige deze klacht over de bucas, je zou toch denken dat ze daar iets op gaan verzinnen...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:51

Ik heb het niet, niet bij de therapy die net nieuw is en fikse buien overleefd heeft gisteren en vandaag, niet bij de smartex en niet bij de irish. Zeker niet meteen na aankoop. Bij de irish 1 keer bij de staartflap klein beetje gehad na wassen, maar ingespoten met bucas spuitbus en niks meer aan de hand. Die fles is ook al oud maar nog steeds niet leeg.

Het vaakst is die gebruikt op een pagony vliegen regendeken. Dat ding was echt een ramp :=

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:15

Junior2019 schreef:
Nouvel schreef:

Dat werkte?

Ja dat werkt goed, dus ik spuit al mijn bucas dekens bij voorbaat op die plek in na het wassen

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:49

Zijn er al ervaringen met de ionic liner? En de eco?

office

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:32

Haf_Woezel schreef:

Ik heb pas een amigo bravo gekocht en ik heb gemerkt dat er een extra sluiting is toegevoegd.
Dus je hebt de verticale velcro plakker en de 2 V- sluitingen maar nu hebben ze kleine horizontale velcro sluiting toegevoegd - hoogst aangenaam vind ik :D
(Helaas geen foto)

Nu vraag ik me af.. heeft iemand weet of dit ook bij de “ nieuwe” Amigo bravo XL is?

Waarom mijn vraag.. mijn tank van een haflinger lijkt zelfs met de XL op het maximum te zitten.. elke dag kom ik toe en lijkt de de velcro half open “getrokken” te zijn.. dus een beetje alsof het uit zn voegen is getrokken..

Ook heb ik het gevoel dat de XL dekens een beetje kleiner leek dan de voorgaande.
In 2022 had ik de blauwe met gele biest die groot viel. En nu heb ik sinds januari dit jaar ene die zwart is en heb ik het idee dat die kleiner valt.. zijn qua maat effectief hetzelfde..

Wat hier hielp is het bilkoord iets langer zetten dan komt er wat minder druk op de borst.(En de voor sluiting een tikje strakker ).

Haf_Woezel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:37

office schreef:
Haf_Woezel schreef:

(Helaas geen foto)

Wat hier hielp is het bilkoord iets langer zetten dan komt er wat minder druk op de borst.(En de voor sluiting een tikje strakker ).

Wat bedoel je met voorsluiting? De eerste buiksingel of echt op de borst want die musketons kan je niet verlengen

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:28

Damelza schreef:
Zijn er al ervaringen met de ionic liner? En de eco?

Ja hier de ionic nu een week op. Afgelopen jaar regelmatig de bucas therapy van een stalgenoot kunnen lenen maar ik vond het verschil niet groot genoeg om dat geld eraan uit te geven. Plus dat mijn tinker enorm breed is en de bucas dan echt alleen een streepje over de rug is.

Maar de laatste tijd stond ze steeds met verkrampte bilspier (ondanks verschillende behandelingen) en ze past haar 50 grams deken niet meer dus ik dacht ik probeer gewoon de ionic liner, die bedekt meer oppervlakte dan de bucas doet en ik heb toch een nieuwe 50 gram nodig dus ook als het niets doet heb ik iig een dunne liner. Idem met de halsdeken, had ook een nieuwe ongevoerde halsdeken nodig dus ook voor de ionic gegaan, haar halsspieren en artrose zijn ook een probleempunt dus als het iets doet, mooi en doet het niets dan is dat ook geen drama.

Eerst opgebouwd met een paar uurtjes per dag en nu dus een weekje dag en nacht op. En zo groot verschil had ik echt niet verwacht. Rug en bovenkant van de bil na 1 dag net pudding :+ , de verkrampte spier aan de zijkant van haar bil is inmiddels ook al gladder en soepeler en zelfs haar hals wat echt een groot probleempunt is was na 1 dag zichtbaar verbeterd.
Vanwege de kou dit weekend de ongevoerde ionic hals gewisseld voor een gewone 50 grams, ze was warmer onder de 50 maar de halsspieren wel weer strakker dus ik heb vandaag toch de ionic weer op gedaan.

Het lost haar problemen natuurlijk niet op en ze blijft gewoon iedere x aantal weken haar therapie krijgen maar ik ben wel positief verrast door deze dekens, zeker door de halsdeken want daar had ik helemaal weinig van verwacht omdat haar halsproblemen zo groot zijn en die deken de huid niet raakt natuurlijk. Ben ook heel benieuwd wat de therapeut over een paar weken zal zeggen, ben wel zo iemand die dan niet zegt dat ze de therapiedekens draagt om te kijken of zij het verschil ook ziet en het niet in mijn hoofd zit omdat graag verschil wil zien :))

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:33

Oh wauw, ik ben ook benieuwd!
Wil je laten weten of ze iets zegt? :)

Fijn dat het positief bevalt in elk geval!

Haf_Woezel

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 05:31

Gelijk gaan zoeken naar ionic, helaas geen XK versie :(