Ik draag handschoentjes tijdens het rijden omdat dit prettiger aanvoelt. En mijn handen gaan nogal snel zweten tijdens het rijden dus dan glijden de teugels niet weg, en met handschoentjes heb ik ook minder last van zweethandjes...
je hetb opzich wel gelijk. maar je hebt ook paarden die je teugels uit je handen trekken en dan pak je de teugels weer op en dan trekken de paarden weer aan de teugels zo krijg je ook pijnlijke plekken. maar ik rijd zelf alleen met wedstrijden met handschoenen.
JeFFeRSoN
Geplaatst: 03-02-10 13:17
Sommige mensen hebben meer last van een gevoelige huid, voor hen is dan ook toffer om handschoenen aan te doen tijdens het rijden Dressuurruiters doen dit idd ook, maar bij hogere klassen worden de oefeningen ook zwaarder en intensiever, waardoor er soms nogal wat nood is aan extra druk, wat voor schuren kan zorgen aan de handen
Ik rijd eigenlijk altijd met handschoentjes, omdat ik antislip-spring teugels heb en mijn paard mijn vel daar bestwel snel van kapotgaat als ik geen handschoentjes aan heb xD
marleenmeer
Geplaatst: 07-02-10 17:23
Ik heb zelf omdat een paard soms wel een doet dat ie een hoofd van lood heeft en iedere keer zijn kop heel hoog doet en dat doet ie heel snel en dan gaat het heel erg schuren daarom heb ik handschoenen voro de rest rijd dat gewoon lekkerder dan gewoon blote handen
Dilan1993
Geplaatst: 08-02-10 19:54
ik rij eigenlijk alleen met handschoenen als het buiten koud is.
en toen ik nog op de manege reed, droeg ik ze als ik op een moeilijker paard reed wat bijvoorbeeld ging hangen of bokken.
meer grip en geen blaren Ik rij eigenlijk nooit zonder!
Beli
Geplaatst: 08-02-10 22:16
ik moet wel om er aan te wennen Ik vind het vreselijk om er mee te rijden want ik mis dan toch net dat kleine beetje gevoel en laat mijn teugels juist uit mijn handen trekken... Maar het moet met starten in de dressuur
ik heb snel blaren en met handschoenen heb ik daar geen last van. heb ook altijd snel zweethanden en dan gaat de teugel zo snel glijden en inde winter zijn mijn handschoenen warm en in de zomer zijn ze koud xD
ligtbeam
Geplaatst: 09-02-10 17:02
Het staat volgensmij gewoon netjes
trekpaard15
Geplaatst: 09-02-10 18:08
ALS ik met handschoenen rijd dan heb ik minder grip op me teugel met handschoenen dus ik rijd altijd zonder
KellyDV
Geplaatst: 09-02-10 19:27
Ik rij altijd met handschoenen zomers/winters. zomers voor de grap als ie er byv vandoor gaat, en winters voor grip en warme handen! Mijn vorige pony had ook een hele zachte mond. en heel los op de hand alleen zonder handschoenen lukte het mij niet om hem goed te rijden.
Het moet echt héél warm zijn wil ik zonder handschoenen rijden. Want o god, die dingen zitten fijn. Ik voel me echt 'kaal' zonder, en ben mijn grip en feeling kwijt. Daarnaast heb je nooit last van blaren, zere vingers, of van die lelijke eeltplekken die sommige mensen hebben.
Ja, handschoenen. <3
king_yoeri
Geplaatst: 09-02-10 19:40
Ik rijd vooral in de winter met, tegen de kou, en mijn pony is dat wat vervelender. Ik krijg ook eerder zere plekken als mn handen koud zijn, want dan zijn mn handen al een klein beetje verkrampt zeg maar. In de zomer af en toe, en op wedstrijd natuurlijk! Op les heb ik ze eigenlijk altijd aan
GianniRuiter
Geplaatst: 09-02-10 19:42
Ik rijd altijd zonder handschoenen.. En als ik er mee zal rijden doe ik het tegen de kou.. Maar ik heb nooit blaren of iets op mijn handen..
dinniedepooh
Geplaatst: 10-02-10 22:19
Ik heb ook het idee dat ik meer grip heb met handschoenen en ik heb gevoelige handen, dus heb snel last van plekjes en/of blaren...
Ik vind met handschoentjes rijden ook veel fijner (moeten wel goed aansluiten, heb nu Roeckl, heel blij mee!), vind dat je dan meer grip hebt.
nnicolex
Geplaatst: 14-02-10 21:19
ik rij bijna altijd met, in de zomer sowieso want anders heb ik door het schuren van leer binnen 5 min tot bloedends aan toe blaren en in de winter omdat ik anders koude handen krijg. Maar als ik even een rondje ga stappen of kort rijden met niet te warm-koud weer dan laat ik ze nog wel eens liggen!
Ik ben een tijdje verslaafd geweest aan handschoenen, na de winter kon ik plotseling niet meer zonder, zonder dat ik wondjes en blaren kreeg. Zelfs een ontspannen buitenritje gaf al pijnlijke plekken terwijl ik dat bijna uitsluitend met een los teugeltje reed. Heeft wel wat tijd gekost maar ik ben er wel weer overheen gegroeid, heb nu nooit meer zere handen. Het is maar wat je handen gewend zijn. Rij je met harde hand dan wennen je handen daar ujiteindelijk ook wel aan hoor. Rij nu wel met handschoenen trouwens, brrr koude wind! Maar als het niet nodig is... liever zonder