Hoelahoepen voor paardrijden, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 14:28

monique1983 schreef:
zo er zijn heel veel aan het hoepelen zo te zien

zijn er toevallig ook mensen die met heup klachten hoepelen? zoja heb je er niet vreselijk veel last van?

ik heb zelf best veel last van me heupen dus was benieuwd of je er dan erger last van zou krijgen

ik heb ook vrij snel last van mijn heupen, overblijfseltje van bekken instabiliteit tijdens de zwangerschap. maar door het hoepelen merk ik dat de spieren sterker worden en daardoor de pijn in mijn heupen (en onderrug) minder.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 16:15

leonie87 schreef:
Je moet het natuurlijk zo doen als je zelf fijn vind! Zal ik je zeker niet in tegenspreken :D
Maar een draaiing de andere kant op is niet voor niks moeilijker toch? Dat is dan toch omdat je spieren/pezen/gewrichten meer moeite hebben om die kant op te gaan.

Ik hoepel eigenlijk maar heel kort tijdens mijn workout door een draai beweging te maken :D . Ik doe vooral voor - achter en links - rechts weg tikken,Als ik alleen rondjes zou draaien, dan zou je wsl groot gelijk hebben, maar dat doe ik niet :D . Doe ik natuurlijk wel een klein beetje, maar dat is maar een heel klein stukje van mijn workout omdat ik dat rechtsom nog niet langer dan 5 minuten kan.

Overigens oefen ik het rechtsom draaien wel regelmatig zonder de hoepel, dat lukt prima... :')

monique1983

Re: Hoelahoepen voor paardrijden, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 18:23

Ik hoop dat dat bij mij ook werkt heb het ook namelijk zowel heup als bekken

Zo maar is ff hoepelen weer

Stasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 23:43

De workshop was in Amsterdam maar ze komt ook in Utrecht. Op de site van ihoop staat meer info!
Ik kan nu snel en langsaam rondjes draaien, de hoepel naar boven en beneden (nog niet heel ver) en op mijn knieën zitten en hoepelen!!
Verder konden we testen met grotere en kleinere hoops. Het is echt een workout en nog leuk ook

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 21:13

Wij zijn er ook aan begonnen (vriend heeft sowieso een stijve onderrug) en ik dacht dat het wel zou lukken, maar om eerlijk te zijn is het een stuk zwaarder dan ik dacht!!!!

Femke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 21:52

Smart, wat vind je precies zwaar?
Ik ben ook pas begonnen, maar spierpijn heb ik niet. Het enige wat vervelend is, is dat mij hele buik en rug als 1 grote blauwe plek voelen! Maar ik ben daar ook heel gevoelig voor. Als ik ergens tegenaan loop dan lijkt het de dag erna alsof ik zwaar mishandeld ben :P

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 22:09

Precies, dat heb ik ook, waarschijnlijk ben ik morgen blauw!

Ik vind het zwaar de hoepel te laten draaien, omdat ik het best gevoelig ben. Het draaien gaat op zich wel.. Gewoom volhouden denk ik, morgen weer een dag haha :j

Hoe lang doe jij het al?

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 22:33

went van zelf ik heb hem nu 2 weken en lukt met gemak al 20 min maar ben het dan gewoon daarna al zat 20 minuten lang zat ;)
blauwe plekken blijven gelukkig redelijk weg nu

nu nog rechts om draaien leren

_Animo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 22:53

nog nooit eerder van gehoord ,
maar ik ga het wel eens proberen :)

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 23:04

Haha lees even terug hoe monique er 2 weken geleden over dacht en zie hoe het word voor iedereen die doorzet op de blauwe plekken/gevoelige heupen ;) Iedereen moet er even doorheen en dan is het heel leuk!

Femke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 23:35

Smart schreef:
Precies, dat heb ik ook, waarschijnlijk ben ik morgen blauw!

Ik vind het zwaar de hoepel te laten draaien, omdat ik het best gevoelig ben. Het draaien gaat op zich wel.. Gewoom volhouden denk ik, morgen weer een dag haha :j

Hoe lang doe jij het al?

nu 4 keer gedaan :P

Goed om te lezen dat de blauwe plekken wel wennen! Geeft weer motivatie om het vol te houden!

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 12:31

ja heb nog wel en mooie foto hoe blauw ik was :P en nu vind het nog erg leuk ook ook al ben ik na 20 min staan wel echt zat

haasje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 17:00

Heb net mijn hoelahoep binnen, hilarische taferelen.... Maar rustig aan doen als ik het zo lees!

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 18:25

Mmm jammer ik werd net zo enthousiast van dit topic dus ik op de fiets meteen naar de stad.. Nergens een hoelahoep te bekennen helaas. Schijnt alleen in de lente- zomermaanden verkocht te worden bij speelgoedwinkels. Ik vind die op internet echt te duur.. Nouja dan wacht ik wel tot april:p

karinvdleest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 19:04

hoelahoepen???

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:11

is jullie figuur er ook mooier van geworden?
strakker in je lijf?
Taille?

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:47

Yep, veel strakker in mijn lijf en taille is ook veel beter zichtbaar geworden :j .

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 22:21

Reusje0504 schreef:
Mmm jammer ik werd net zo enthousiast van dit topic dus ik op de fiets meteen naar de stad.. Nergens een hoelahoep te bekennen helaas. Schijnt alleen in de lente- zomermaanden verkocht te worden bij speelgoedwinkels. Ik vind die op internet echt te duur.. Nouja dan wacht ik wel tot april:p

Kunt wel wachten, maar het lukt niet met een kinderhoepel. Ik vond ze eerst ook te duur, maar ben er toch aan gaan geloven...

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 23:07

Ik dacht ook te beginnen met een kinderhoepel. Twee keer rond en plof naar beneden. Ik heb hem zelf nog verzwaard met zand en hij zit nu op bijna 1 kg (net zoiets als de dure) maar nou ploft hij na drie keer rond naar beneden. Ze zijn gewoon te klein in doorsnee. Tenzij je zelf heel petit bent, dan lukt het misschien nog wel, maar over het algemeen krijgen volwassenen die kinderhoepels niet rond.

Femke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 08:39

Ik vind een hoepel voor volwassenen al moeilijk rond te krijgen, hahaha! Het gaat gelukkig steeds iets beter. Het valt me ook op dat de eerste keer altijd het beste gaat en het hierna steeds minder wordt. Misschien dat ik onbewust moe wordt ofzo. Hebben jullie dat ook?

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 09:10

Ik had dat in het begin soms ook. Als ik dan doorzette kreeg ik dan toch soms de draai te pakken en ging het beter. Maar je word er zeker onbewust moe van hoor!

Ik krijg die stomme kinderhoepel nog altijd niet rond... 5 rondjes en dan plof.
Maar Reusje bij de Action hebben ze er misschien nog wel hangen voor €2. Echter bereid je voor op een grote teleurstelling en het doorgeven aan je nichtje/neefje, want dat lukt echt niet...

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 11:01

Helaas ik heb ook bij de Action gekeken maar daar hangen ze ook niet meer. Ik heb 2 jaar geleden meegedaan met een wereldrecordpoging hoelahoepen en daar hadden ze ook kleine, goedekope hoepels en dat lukte wel, maar ik ga misschien dan toch voor zo'n echte hoepel. Denk echt dat het me kan helpen met paardrijden en hopelijk ook met mijn figuur!

Tootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 12:19

*\o/* Ik heb mijn hoepel gisteren opgehaald (hoopholland) gisteren even geprobeerd en dat viel nog niet eens tegen! Kon hem een paar keer al best lang hooghouden. Voelde wel redelijk snel mijn buikspieren protesteren :') Ben erg benieuwd of het effect gaat hebben op mijn rijden!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 12:24

Leuk leuk nog een hoepelaar :) Van die van hoopholland schijn je wel minder blauw te worden ;).

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 15:05

Die van hoopholland heb ik net bekeken, zien er leuk uit en leuk dat je je eigen kleutennkan kiezen! Maar maakt het nog uit dat deze hoepels niet van die bobbels hebben? Is dat beter voor je figuur? Of maakt het je alleen maar blauw?