Diablo schreef:De pony van mijn dochter is een beestje van 1.20 hoog en die haalt zo'n 22 km en houdt dat ook heel lang vol. Vond het behoorlijk hard voor die kleine pootjes.
mijn pony is ook 120 cm en haalt 55 km/h
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Diablo schreef:De pony van mijn dochter is een beestje van 1.20 hoog en die haalt zo'n 22 km en houdt dat ook heel lang vol. Vond het behoorlijk hard voor die kleine pootjes.
Myukii schreef:*grinnik* moet inderdaad een beetje lachen om iedereen die gelooft dat hun 'gewone' HTK-paarden rond de 60km/h zitten.. Dan is er echt wel een afwijking in je meetsysteem, want er zijn echte volbloeds/renpaarden die net wat boven die snelheid zitten..Denk dat je voor een 'gewone' pony eerder aan de 50-55km/h moet denken, dan aan de 60-65km/h..
griebels schreef:Lekker door de duinen peesblessures kweken
sflj schreef:Citaat:Er is mij nog nooit iemand voorbij gegaan in ieder geval.
...ik rij ook altijd alleen!![]()
Ik lach me rot hier! De gemiddelde bokker die >60km/u. haalt? Kom op nou, wie hou je voor de gek?
(en galop is met 1 L volgens mij!)
Onassa schreef:Achjee...gaan we mierene*ken??![]()
Het is hier geen 10 voor taal volgens mij hoor.
bonzjo schreef:Myukii schreef:*grinnik* moet inderdaad een beetje lachen om iedereen die gelooft dat hun 'gewone' HTK-paarden rond de 60km/h zitten.. Dan is er echt wel een afwijking in je meetsysteem, want er zijn echte volbloeds/renpaarden die net wat boven die snelheid zitten..Denk dat je voor een 'gewone' pony eerder aan de 50-55km/h moet denken, dan aan de 60-65km/h..
Wat een onzin...
Op Noorddijk race veel mensen regelmatig...
een meisjes met een FJORD (ja jongens een fjord) heeft gemeten met een scooter ernaast 65 km/h ongeveer 1 km lang (en hij was nog niet moe)
Deze paarden zijn gewoon gewent zo hard mogelijk tegen elkaar.... Mijn verzorgpony van 120 cm haalt met fiets ernaast (met kilometer teller) 55 km/h terwijl hij zo klein is...
Edit:
http://cwranchblog.blogspot.com/2007_04_01_archive.html
Awel, op nummer 6 staat niemand anders dan de quarter. De topsnelheid van de quarter is geklokt op 55 mph, dat is ruim 88 km/h. De quarter staat dan ook bekent als de beste sprinter onder de paarden, hij kan van stilstand tot topsnelheid gaan in slechts enkele passen. Hij kan die topsnelheid maar ongeveer een kilometer lang volhouden. Maar toch: 88 km/h is meer dan indrukwekkend.
Denk toch niet dat echte racepaarden 'maar' 60 gaan (natuurlijk kunnen zijn harder maar ze worden ingehouden metoogop krachten verdelen maar toch)
classic_life schreef:als je de snelheid wilt weten kan moet je: de afstand weten en het aantal seconden die je erover deed.
Voorbeeld: je doet 40 seconden over 400 meter. En je berekent het zoals ik het hieronder heb gedaan
jesvoltige schreef:als jij met een fiets 55 km/h kunt fietsen kun je wel heel hard fietsen niet??
jesvoltige schreef:als jij met een fiets 55 km/h kunt fietsen kun je wel heel hard fietsen niet??
bonzjo schreef:jesvoltige schreef:als jij met een fiets 55 km/h kunt fietsen kun je wel heel hard fietsen niet??
Nee ik niet mijn vader wel, wel wind mee maar de wind was niet super hard die dag![]()
En voor de mensen die het niet geloven: dan toch lekker niet. Je mag best langskomen met je scooter en het uitproberen hoor
jesvoltige schreef:srr maar 55 met de wind mee op de fiets klinkt mij een beetje ongelofig in de oren!
Onassa schreef:Met GPS is het ook aardig secuur op te meten.
frankiej schreef:griebels schreef:Lekker door de duinen peesblessures kweken
ach dat valt allemaal wel mee, je moet er niet blijven crossen natuurlijk totdat ze erbij neer vallen.
daaf4ever schreef:Idd, scooter/brommer kilometertellers zijn nooit precies, ze geven altijd harder aan dan dat je werkelijk gaat.
Ik heb wel officieel op de renbaan gemeten met mijn ex-verzorg paard(kwam ook van de baan af) 59 km/h gehaald. Was echt gaaf