Is jou paard weleens ontsnapt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kirsten1995

Re: Is jou paard weleens ontsnapt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 20:44

Mijn verzorgpony gaat altijd onder het draad door Duivel

Dan voelt die of het kan buigen en dan gaat die er onderdoor;)

En met het hek doet die met zijn voet Gestoord

En dan zit die ergens anders gras te eten Cool

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 19:18

ik heb een keer het hek niet dicht gedaan toen liep er een ezel op het erf.
ging ik de ezel vangen ontsnapte de fjord

de verzorgshetten van een vriendin van me hebben zich losgerukt toen we ze naar de wei brachten wel weer gevangen gelukkig

mijn verzorgshet ontsnapte naar de groentetuin

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 19:22

Echt heel vaak.
A Perfect match K vind het grappig om vlak voor haar stal zich om te keren, en weg te rennen, Tessa ook.
En naja, de hengsten breken vaak uit, tegen die dieren van 1.80 is niet veel meer te doen dan we al hebben..

Gelukkig hebben we nu overal hekken om het terrein, dus zijn ze zo weer te krijgen. Lachen

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 19:26

Ik heb 2 heerlijk fjorden en een echte oliebol.

De fjorden hadden tijdens het schuren 's ochtends vroeg de omheining om zeep geholpen door een (wat later bleek) verrotte hoekpaal. De dames zijn keurig blijven staan en hebben geen stap verzet totdat wij het toevallig zagen en het weer repareerden (iets waar ze overigens ook weer met de neus boven op stonden) Haha!.

De shet zag zijn kans schoon toen een van de fjorden uit de weide moest en dit niet wilde. Er was bij de hals een iets te groot gat ontstaan waar hij onderdoor glipte. Mijn been hield hem ook al niet meer tegen. Zo kwam het dus dat we hem 300 meter voor het dorp (wat toch op 2,5 km afstand ligt) ergens in een berg gras weer opgehaald hebben. Het verschil tussen links en rechts en fietspad en provinciale weg kent hij echter niet. Hij liep tegen het verkeer in, op de smalste strook gras en besloot na een tijdje toch maar eens over te steken Clown .

Het was zondagochtend, dus dat scheelde.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 22:27

Vanmiddag dachten een stalgenootje en ik dat we ze wel los konden doen op het pad naar de wei, dat ze de kruiwagen met hooi wel zouden volgen de wei in. Fout gedacht! Meneer en mevrouw vonden het gras langs het pad en de andere paarden veeeeeeeeeeeel leuker en lekkerder. Gelukkig kreeg ik madam snel weer te pakken met een touwtje om haar hals en kon haar zo meenemen, de ruin volgt haar toch overal heen. Wij hebben wel geleerd ze toch maar niet los te laten voordat ze IN de wei staan.

Farolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:01

Och Zo vaak! @ het land ; Meneer gaat gewoon onder het schokdraad door.. Vork
& in de stal heeft hij ook wel manieren om er uit te komen Ach gut

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:41

Mevrouw is normaal zo braaf dat ze altijd blijft staan als het hek open is (ik hoor de eigenaar het nog zegge), zo gezegd zo gedaan, haar niet vastgezet. Tot ik een paard in de tuin tegenkwam Huilen van het lachen

calippolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 22:26

Ik heb een keer de hele tijd achter een hengst aan lopen rennen xD
Ik heb em in een hoek gedreven, en tenslotte de touwtjes dichtgeklikt zo was ie gevangen.

Kusjes MIj

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 22:19

Ik heb er eentje die een enorm lenige lip heeft en die daarmee de staldeur en de deur van de bak open krijgt, waardoor hij dus al 2 keer over het erf liep....Hahahaha! Hij gaat dan lekker staan eten op de camping en dan kan je zo naar m toelopen en m weer pakken (tot nu toe dan)
Er zitten nu dus extra haken aan beide deuren die hij er echt niet af kan krijgen.

Ow, en de shet perst zich regelmatig ergens doorheen of onderdoor. Hij is 1 x het erf af gerend, de weg op, maar toen heeft de hond (bordercollie) m weer terug gehaald.
Ook rent hij vaak dan het land of een andere wei op. Wei is makkelijk; draadje dicht en klaar! Land is wat lastiger, maar met wat geduld komt ie toch terug!

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 22:39

Toen mijn vriend van mijn paard afviel is mijn paard de weg op gerent, zo helemaal naar huis, ( dat is zeker wel 10 minuten lopen)
hij wachtte jammer genoeg niet voor het stoplicht, en het ging maar net goed, hij wist de weg gelukkig en ze heeft er niks aan over gehoude, (mijn vriend ook niet gelukkig)

vandaag weer zoiets maar niet echt ontsnapt, mijn moeder zat op me paard en ze had gereden en omdat het zo warm was had ze dorst gekregen en ging langs de weg met lange teugels, voeten uit de beugels, cap los en huppa met der flessie water de weg over, bij het stoplicht liet ze haar draven maarja mevrouw had geen zin om daarna te gaan stappen dus die ging lekker in galop, gelukkig eenmaal bij stal aangekomen, zat me moeder er nog op maar ze had wel bekant een hartverzakking !!! stond letterlijk te trillen op haar benen

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 22:49

Boos! Ja, en ze halen dan altijd rotgeintjes uit.
Poosje terug had ik vergeten de onderste grendels op de deuren ook dicht te maken. Ene paard maakt altijd alle grendels open waar ze bij kan... Die liep dus bij de buren op de camping. Bij de hengstenhouder heeft ze het gepresteerd om ook de deur open te maken en had madam zelf al een hengst uitgezocht. Clown Gelukkig verder geen schade aan goederen of paarden.

Vorige week vonden een stel vissers het teveel werk om over het hek te klimmen en hebben het hek uit de duimen getild. Heb me rot gezocht op een groot stuk uiterwaarde. Ze hadden zich achter een heg verstopt. Clown

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 22:53

vorige week nog, 1 van de 2 had het touw van het hek doorgeknaagt Bloos (zaten allemaal stukken gras aan) en samen stonden ze lekker aan de andere kant van het hek te grazaen of er niks aan de hand was. ik heb ze ook gewoon weer kunnen pakken hoor Haha!
donderstenen (we warem d hele avond weggeweest en had ze maar op de wei gelaten)

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 22:54

Nog nooit... Ze durft niet eens weg te gaan van de groep... En als ze op de poetsplaats weg zou lopen (ze staat vaak los), loopt ze hoogstwaarschijnlijk naar of dichtbij de wei...

Als de paarden in de winter 's nachts op stal gaan (2 paarden) loopt ze los mee achter de ander aan, lieverd. Haha!

50plusser

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 08:06

mijn shet van 24 jaartjes jong breekt al 21 jaar uit. als ik bv mijn andere pony mee uit rijden neem zet hij zijn kont tegen het hek om het hek open te drukken. vergeet ik dat hek goed af te sluiten dan weet hij zijn weg te vinden naar de brokjes of verder.

Jniena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 10:34

mijn draver is nu al 2 x ontsnapt 1 keer omdat m'n vriend het hek los had laten staan en 1 keer omdat hij zelf de sloten kan los maken.(maar zit nu een haakje op Tong uitsteken). het is bij ons nog wel gevaarlijk omdat we aan een redelijk drukke weg wonen. mijn shetje gaat steeds onder het draad door, maar gaat dan gewoon staan grazen aan de andere kant van het draad Clown

_doucy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 16:59

Mijn paard bleef altijd op het terrein. Ik kon haar los laten lopen en ze haalde het niet eens in haar hoofd om van het terrein af te gaan.

TOT op een ochtend het hek open vliegt van het weiland. Alle paarden vliegen de snelweg op, (het was nog donker) en mijn paard houd er niet van om alleen achter te blijven. EN juist mijn paard wordt aangereden op de weg.

DIE ene keer dat ze is ontsnapt, en maar achter de paarden aanloopt omdat ze niet alleen wil blijven, niet eens omdat ze de weg op wilde hoor, want ze wilde niet het terrein af, wordt mijn mooie paardje aangereden Boos!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 17:02

Mijn oudste Tinkermerrie maakte er een sport van om, toen ze nog in de opfok stond, van weiland naar weiland te gaan. Het liefst stond ze bij de oudere merries met veulens in plaats van in haar eigen merriegroepje. Dan zette de eigenaar van de opfok haar weer terug en binnen een uur stond ze er weer Haha! Op een gegeven moment heeft hij het maar opgegeven. Zolang ze het erf en de weg maar niet opliep vond ie het wel best Clown
Ondertussen is ze een stuk ouder en wijzer ( Rolleyes ) geworden en doet ze dat niet meer. De rest van mijn paardjes zijn wat dat betreft ook vrij braaf Lachen

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 12:31

Mijn verzorg peerd rende over het school plein in galop. Gestoord Huilen van het lachen
Niemand kreeg hem te pakken behalfe ik , vandaar dat het nu mijn verzorgpeerdje is.
Met zijn brave vriendje , die wel gewoon was blijven staan.

ik vond het trouwens ge-wel-dig om al die kinderen zo zien staan kijken alsof ze een krokodil zagen en toen hard wegrennen.
je leerares , moets mee helpen , en toen galopeerde hij haar kant op , en gillen dat ze deed , je wilt niet weten hoe snel ze binnen was. Huilen van het lachen

Femkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 16:38

Ontsnappen dat doet Wilson! Tong uitsteken Elke dag, altijd! Ze trekt de schrikdraadpaaltjes met der tanden omhoog. Zo slim is ze. Ze gaat dan naar de andere wei, Tong uitsteken Ook als je der aan het borstelen bent maakt ze de knoop los. Ze denkt alleen maar aan eten en ze doet daar alles voor! Wel irritant, je moet der steeds weer terug zetten. Gelukkig is ze nooit echt op straat ontsnapt wel altijd in andere weiden.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 11:44

Nou toevallig stond de mijne zaterdag in de hooiwei, die ligt naast zijn eigen wei, zit alleen draad tussen.
Ik werd gebeld of ik hem weer wilde komen vangen, en met behulp van een klein beetje muesli kwam hij zo aangewandelt. Volgens mij had ik die muesli niet eens nodig.
Daarna niet meer gebeurt, want toen was de draad weer gemaakt.

Fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 11:01

Wij wel , Maar ze stopte na 2 passen galop en ging eten.... Vork Dus het was niet moeilijk..

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 22:37

Mijn grote vriend is eens ontsnapt toen ik hem op de wei wilde zetten. Was mijn eigen stommigheid. Had het touwtje vast losgemaakt enwilde het hek open doen, zodat hij er in kon peren. Hij schrok van mij en trok zich los en ging daarna lopen showen op de weg. Daar rijden ze gewoonlijk zo'n 80 km/u. Gelukkig was er een aardige boerenjongen, die stopte en me hielp, zodat hij aan één kant niet meer kon ontkomen en kwam ie naar mij toe. (Na ruim een half uur vangen.) Ik had het hart in de keel hoor! Daarna nooit meer het touwtje te vroeg losgemaakt! Harde, doch wijze les. Clown

De bijrijdster heeft hij een keer in blinde paniek afgegooid en toen peerde hij ook de weg op. hij is op straat gevallen en dat heeft een lelijke wond opgeleverd. Jammergenoeg is dat nog te zien op zijn been, maar hij heeft er verder nooit last van.

Daarna heeft hij het met de pensionhoudster ook een keertje gedaan. Gelukkig waren er toenwat krachten meer om hem te vangen en tegenwoordig wandelt hij dan op zijn dooie akkertje zijn stalletje in. Knipoog
Laatst bijgewerkt door idefix4 op 15-08-08 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 22:38

Nooit.
En dan zeggen ze dat shetlanders weglopers zijn.
Terwijl onze tuinaanleggers es de deur hebben opengelaten Bloos! Hamer

bitchy92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 12:58

Die van mij is zovaak ontsnapt..
ze rijden nogal hard bij ons.. dus dan schrik je wel even...

FEST

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 13:02

nee.
wel van de week op ponykamp de treekhoeve.
ik reedt op een pony: polly.
een schat van een pony. (L)

ze kon zich gewoon uit het halster rukken en dan liep ze gezellig door de stallen heen. Tong uitsteken
dus, eergisteravond.
ik zat zo voor de deur van de stallen met een vriendin te kletsen, hoor ik ineens heel duidelijk hoeven rennen en paarden hinniken enzo achter die deur. dus ik keek door het raampje. en rara, wat zag ik daar staan? polly. xD
ze had gerold in de bak en was weer op weg naar stal. een paar dagen eerder ook. ze was los, liep op haar gemakje naar de bak, heeft daar liggen rollen. liep weer terug haar stal in. een paar minuten later ligt ze wéér te rollen in de bak en loopt ze weer rustig haar stal in. haha, ik heb me dood gelachen!