Mijn paard (zie profiel) is 1.63m en heb ik vorig jaar op de weegbrug gezet. Paard weegt 500kg.
Ik zou dan aan de 10% zitten voor hem.
Blijf het een rare richtlijn vinden
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

), dus is het dan gek dat ik er niet een te zware ruiter op wil?
ga ik uit van 20% dan kom ik op 100 kg en daar zit ik weer ruim onder... ik vind het nog wel een flink verschil eigenlijk, die 5 % stelregel....

TessxSchatje schreef:Maar als je dan kijkt wat wikibokt hier bijvoorbeeld als gewicht voor een haflinger geeft.. En als je dan z'n uiterste gewicht pakt, en dan met die 20% regel, zou een haflinger dus 120 kilo kunnen dragen? Haflinger z'n sterk maar zoerg?
Barmat schreef:Eigenlijk vind ik het ook nogal krom aangezien er geen rekening gehouden wordt met de lengte van de ruiter... Ik bedoel, ik ben wél effe mooi 1.83m en dan kun je op je vingers natellen dat ik geen 50 kg weeg, tenzij ik erg ongezond zou zijn natuurlijk

Diablo schreef:Dat een Tinker maar 12% van zijn eigen gewicht mag dragen, geloof ik echt helemaal niets van. Juist Tinkers zijn heerlijk sterk en kunnen een maatje meer hebben.
Mijn Tinker is 1.40m en men zegt altijd dat hij een tankie is. Ik weeg 68 kilo, dan zou ik dus ook te zwaar zijn? Voorheen woog ik bijna 90 kilo en toen kon hij me al makkelijk hebben, maar ik begrijp dat ik dus helemaal verkeerd bezig ben.....