Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
runningkawa schreef:ja...je zegt rare dingen
Niet elk paard is hetzelfde. Aan de hand loopt hij overa achter me aan.
Mijn paard ziet buiten ook spoken onder de man..maar een hindernis, hoe raar gekleurd of van vorm en hoe hoog ook, die nam hij altijd... raar zonder vertrouwen, denk je ook niet?
Soms word ik wat simpel met dat grondwerk gemeutel...gewone normale omgang, dat is ook een vorm van grondwerk...maar dat telt niet meer
Ik ben het helemaal met je eens hoor!!! 
grote E pony op een Bixie.. maar goed)
Mexxuna schreef:De mijne is nu ruim 3 en die gaat terug de opfok in.
Als ze bijna 4 jr is komt ze uit de opfok, en wordt ze zadelmak gemaakt.
Alles op zijn tijd, ze moet nl nog langer mee!

Leentje_ schreef:pff als ik hier rond kijk op bokt gaan sommigen wel écht snel met hun paard
de mijne is nu vandaag voor de 4de x OHZ geweest en ik stap er alleen nog maar met en dat ga ik nog wel zeker 10x zo doen
terwijl anderen op bokt bij de 4de x draven en galoperen

Santigo_ schreef:Leentje_ schreef:pff als ik hier rond kijk op bokt gaan sommigen wel écht snel met hun paard
de mijne is nu vandaag voor de 4de x OHZ geweest en ik stap er alleen nog maar met en dat ga ik nog wel zeker 10x zo doen
terwijl anderen op bokt bij de 4de x draven en galoperen
als ik bij de merrie allee gestapt zou hebben, zou ze na die 10 x veel te slim zijn om harder te werken. Hoefde ik écht niet te verwachten. Zolang die bezig bleef, naar voren was het goed. 7-jarige hetzelfde, blijf ik stappen dan verveeld ze zich, laat ik haar een 20 min - half uurtje werken en houd ik haar bezig geen problemen met haar. Evenals springen, kun je nog meer met haar doen, is ze súpr te rijden. Op wedstrijd is ze ook goed te rijden, ze ziet vanalles, kan d'r lekker bezig houden en ze wordt steeds wat meer bom-proof. Fijn toch?
Urielle schreef:Wat ik het voordeel vind van een paard vroeg mee op wedstrijd pakken is dat ze het net zo gewoon vinden als het gewone rijden thuis. Mijn eerste paard is pas op zesjarige leeftijd gestart en dat bleef gewoon een drama qua kijkerigheid. Die was gewend op eigen terrein te lopen en zeker binnen (hadden we thuis niet) vond hij eng. Ik heb er nog een gereden die al zes was toen ze meeging en die stond kleddernat van het zweet en volkomen opgedraaid op de trailer en dan hadden we nog niks gedaan.Als ik dat vergelijk met Wrangler, die is toen hij drie maanden zadelmak was meegegaan en kijkt eigenlijk nergens van op of om. Witte hekjes, bloembakken, juryhokjes, reclameborden, omroepsystemen, binnen of buiten, interesseert hem niks. Kun je ook gerust twee uur enkele reis meedoen met de trailer, hij vindt het allemaal wel gezellig en interessant. Die is veel wereldwijzer gewoon.