welke onderbroek bij langere ritten

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sharif08

Re: welke onderbroek bij langere ritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 16:47

Bjorn Borg!! Boxer.

jayva

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 16:50

naadloos van de zeeman, heb nooit meer last sinds ik die heb

itsme_ilonca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 17:22

De naadloze boxers van de hema
Ik heb deze ook aangehad toen ik een 6 daagse trektocht te paard heb gemaakt, waarbij ik ongveer 6 uur per dag reed en ik heb nergens last van gehad Pling

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 18:01

Hier nog eentje die heel blij is met dit topic!! Ik heb ook al meerdere malen mezelf schamend gevraagd in winkels wat ik er mee moest. Maar ik heb nu ook behoorlijk wat tips gezien waar ik nog mee kan uitproberen. Ik rij altijd mijn kont kapot, voorkant gelukkig bijna nooit. En aangezien ik op mijn werk ook nog weleens wat paarden moet rijden, en ik daar liever niet zeg dat ik last heb, kom ik er toch niet onder uit. Dus goed ondergoed zou wel fijn zijn... ik blijf mee lezen, en uitproberen Knipoog

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 13:37

Een doodordinare tent bij de Zeeman vandaan.
Die bevallen mij tot nu toe het beste.

Yvonne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 13:46

Ik heb inmiddels echt alles geprobeerd.
Behalve een fietsbroek en zo'n broekje van Equetech.

Ik vind het echt vervelend. Als ik 2 dagen achter elkaar ga rijden weet ik niet hoe ik zitten moet.
En met plassen AUWWWWWWW.

Heeft iemand ervaring met een fietsbroek onder je ruiterbroek?
Als je een vrouwenfietsbroek koopt, dan is ie voorgevormt toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 13:57

Ik heb in het verleden vaak een fietsbroek aangetrokken en daar goede ervaringen mee. Zit super, en het zeemleer neemt vocht en zweet op. Absolute aanrader!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 14:23

Ik rij hier onder zuidspaanse weersomstandigheden lange en zware ritten. Rijden met kleding welke de huis irriteert leidt hier in één dag tot ´kruisrot´; zweet en bacteriën gaan door de hoge temperatuur broeien en onsteken.

Ik draag een goed passende kantoenen onderbroek met minimaal boxer-lange pijpen en ben héél nauwkeurig bij het aantrekken van de rijbroek opdat de short goed blijft zitten.
Het merk is onbelangrijk. Mijn lief koopt ze op de markt 3 voor een tientje of zo. Voor die prijs kan je nog eens een nieuwe aantrekken en ze maken prima poetsdoeken.

Om zweet(zout)schade te beperken neem ik altijd voldoende toiletpapier mee en veeg bij elke stop mijn kruis droog. Ik heb daar een banaal rijm op gemaakt wat ik jullie zal besparen.

Desondanks heb ik een paar keer per jaar geïrriteerde huid in de lies en smeer die plekjes dan voor het slapen héél dun in met hydrocortiderm.

Ja, en uiteraard altijd nét fris gewassen en goed droog in je onderbroek stappen voor je voor een stevige trip op pad gaat.

hc