Ik rij hier onder zuidspaanse weersomstandigheden lange en zware ritten. Rijden met kleding welke de huis irriteert leidt hier in één dag tot ´kruisrot´; zweet en bacteriën gaan door de hoge temperatuur broeien en onsteken.
Ik draag een goed passende kantoenen onderbroek met minimaal boxer-lange pijpen en ben héél nauwkeurig bij het aantrekken van de rijbroek opdat de short goed blijft zitten.
Het merk is onbelangrijk. Mijn lief koopt ze op de markt 3 voor een tientje of zo. Voor die prijs kan je nog eens een nieuwe aantrekken en ze maken prima poetsdoeken.
Om zweet(zout)schade te beperken neem ik altijd voldoende toiletpapier mee en veeg bij elke stop mijn kruis droog. Ik heb daar een banaal rijm op gemaakt wat ik jullie zal besparen.
Desondanks heb ik een paar keer per jaar geïrriteerde huid in de lies en smeer die plekjes dan voor het slapen héél dun in met hydrocortiderm.
Ja, en uiteraard altijd nét fris gewassen en goed droog in je onderbroek stappen voor je voor een stevige trip op pad gaat.
hc