Recreatieruiter; welke laars?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nikki__95

Re: Recreatieruiter; welke laars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 14:54

Met rubberen laarsen, maar bij mijn laarsen zit een elastiek vlakje aan de achterkant. Want gewone laarsen zijn te 'smal' voor mij aan de bovenkant. Vind deze echt fijn zitten het elastiek rekt goed mee.

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 17:43

Ik heb moantain horse, een hele lompe laars eigenlijk, maar hij zit goed, rits aan de achterzijde en ik doe er ook alles mee!

ikuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 17:50

Ik heb ariat schoenen met stalen neus lekker makkelijk voor als er een paard op je voet staat je voelt helemaal niks. En als ik ga rijden heb ik soepele stoffen mondoni chaps zit heerlijk en je kan ze zo in de wasmachine stoppen.

dreetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 18:07

Rubberen laarzen met voering... 'S zomers best warm maar 's winters lekker warm.

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 12:02

petrie glasgow Bloos Maar deze heb ik alleen voor het rijden...
In de stal en wei en tijdens t verzorgen loop ik meestal met moutainhorse schoenen met stalen neus of gewoon gympen.

Quillemette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 12:58

ik zou gewoon met rubberen rijden, of een goedkope leren laars.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 14:09

Een mooie rubberen laars zou je best kunnen kiezen, of, zoals Quillemette al zegt een goedkope leren laars. Al zou ik dan zelf sneller voor de rubberen gaan... Als je onder de 250,- van leren laarzen zit heb je vaak de kwalitatief niet erg goede laarzen.

Kleinester

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 15:27

ik heb chaps ervoor erg fijn vind ik geen leren maar gewoon suede

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 15:36

Focussed schreef:
Een mooie rubberen laars zou je best kunnen kiezen, of, zoals Quillemette al zegt een goedkope leren laars. Al zou ik dan zelf sneller voor de rubberen gaan... Als je onder de 250,- van leren laarzen zit heb je vaak de kwalitatief niet erg goede laarzen.

Als je met kwalikatief goede laarzen door de modder heen baggert dan worden ze vanzelf lelijk, en als je dan een laars koopt zoals de moantain horse, dikke zool, grof model, dan kan je nog eens door de modder heen baggeren, + een rubberen laars heeft geen pasvorm, zitten vaak slecht en niet lekker.

Arabische

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 15:38

Petrie standaard? Haha!

Ilse_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 21:04

Ilsje_ schreef:
Focussed schreef:

Als je met kwalikatief goede laarzen door de modder heen baggert dan worden ze vanzelf lelijk, en als je dan een laars koopt zoals de moantain horse, dikke zool, grof model, dan kan je nog eens door de modder heen baggeren, + een rubberen laars heeft geen pasvorm, zitten vaak slecht en niet lekker.

Rubberen laarzen van aigle hebben wel een goeie vorm Knipoog Ligt eraan welke je neemt, maar er zijn ook echt goeie stevige rubberen Bloos

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 21:06

Ilsje_ schreef:

Mijn leren laarzen waren ook onder de 250 euro hoor Lachen Petrie anky's ..

EclareJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 09:03

Ik heb zelf leren en rubberen jodphurs
en leren chaps.
Bevallen me prima, nog genoeg ruimte om te bewegen.

Moorke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 09:10

Hoe lang heb je ze gedragen? Als je ze nog maar een paar keer hebt gedragen moeten ze eerst weer soepel worden.

Ik heb zelf ook leren, en rubberen zou ik nooit weer kopen. Als ik die aan heb trek ik mn hak omhoog en zit mijn halverwege de laars. Alleen zijn ze wel handig als het heel nat is.

Anders kun je weer leren laarzen kopen of schoenen met chaps, maar dat moet je ook gewend zijn lijkt me..

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 09:15

Ik zweer echt bij de Mountain Horse High Rider Sportive! Gewoon een stoere leren laars die tegen een stootje kan, mét rits en je mag er zelfs officieel mee starten mocht je ooit een gekke bui hebben Knipoog

Inlopen is ff afzien, maar met een week of 2 zitten ze heerlijk en wil je eigenlijk gewoon niets anders meer!

Ze kunnen alleen niet zo goed tegen kopje onder gaan in zee Zij zijn groot en ik is klein!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 09:18

Moorke schreef:
Hoe lang heb je ze gedragen? Als je ze nog maar een paar keer hebt gedragen moeten ze eerst weer soepel worden.

Ik heb zelf ook leren, en rubberen zou ik nooit weer kopen. Als ik die aan heb trek ik mn hak omhoog en zit mijn halverwege de laars. Alleen zijn ze wel handig als het heel nat is.

Anders kun je weer leren laarzen kopen of schoenen met chaps, maar dat moet je ook gewend zijn lijkt me..

Dit heb ik dus ook met m'n rubberen laarzen. Ik moet continu m'n voeten weer goed in m'n laarzen stoppen. Verder zweetvoeten en het loopt totaal niet lekker, en dat terwijl ik toch een van de duurdere rubberen laarzen heb. Aigle ecuyer XL XH.
Daarom nu uiteindelijk ook maar voor leren gegaan. Met een rits want als ik m'n laarzen probeer uit te trekken schiet er nog wel eens kramp in m'n voeten.

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 09:21

Ik heb ariat schoenen (zitten lekker en gaan al paar jaar mee) met chaps. Chaps zijn gewoon normale maar zitten ook prima.

Jilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 10:33

Ik heb de Derby soft jumper. Inlopen was niet echt nodig en ze zitten echt lekker, ook bij een bosrit van enkele uren Ja

Mountain horse laarzen lijken me ook wel geschikt Ja

Jodpuhrs met lederen chaps erover geen optie?

Dimy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 17:19

Gewoon rubberen rijlaarzen van Aigle, zitten lekker en zijn goedkoop én ze gaan ook nog eens lang mee!

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 07:51

Ik loop eigenlijk altijd op schoenen met chaps. Heb nu dan van die mountainhorse schoenen, waterdicht, lekker stevig en fijn om (evt.) hele dagen mee te kunnen lopen. Ik heb verder nog leren laarzen van het merk rectiligne, niet te duur voor lederen laarzen maar toch fijn om mee te rijden. Als je ze goed onderhoud gaan ze net zo lang mee.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 08:13

Ik ben ook recreatieruiter en ben inmiddels bezig aan mijn derde paar laarzen.

Mijn eerste paar was tweedehands van Rectiligne. Fijne laarzen, want waren al mooi soepel. Na 1,5 jaar heb ik deze weg gedaan, voor het mooie waren ze iets te kort en ook de kuitmaat werd te krap. Op dat moment zat ik ook erg te twijfelen welke laars ik zou gaan nemen. Ik ben toen gegaan voor de Mountain Horse Sportive Highrider II. Een fijne laars, zacht leder en ook zo aantrekken en mee wegrijden. Na een jaar werd ik wat kritischer en eigenlijk sloten ze bovenaan niet helemaal mooi aan. Na de rectiligne's en de MH's wilde ik op maat gemaakte laarzen, die perfect zouden zitten. Ik heb nu de Derby Softjumper op maat laten maken (maatwerk had ik toch wel nodig; kleine voet, stevige kuit maar korte beentjes) en daar was inlopen eigenlijk ook niet bij nodig! Ze zaten gelijk erg fijn! Ze zijn wel erg aan de prijs voor een recreatielaars, maar ze zijn wel echt aan te raden!

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 08:23

Ik rij met sneakers en chaps. Als het koud is in de winter met winterboots.

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 11:04

Ik rijd met Meindells, en chaps.
Niet ideaal, en ben ook opzoek naar goedekope leren laarzen.
Op een gegeven moment merk je het wel, dat je met haast geen steun rijd.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 11:06

Ilsje_ schreef:
Ik heb moantain horse, een hele lompe laars eigenlijk, maar hij zit goed, rits aan de achterzijde en ik doe er ook alles mee!

Amen, ik ook. Wat stoerder type laarzen en de eerste laars - voor mij dan - die echt lekker zit!

Bamboe_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 16:08

probeer chaps en choppers eens of choppers me een chopperbroek, erg fijn