Wie draagt er van jullie chaps?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Merel1994

Re: Wie draagt er van jullie chaps?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 18:55

Ik heb zelf ook chaps, met van die leren schoenen eronder, koste iets van 70 euro.
Ik vind het ook heel lekker zitten enzo vooral in de zomer!

Sietske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 16:25

ik had eerst laarzen, ook prima, maar bij mij zijn die bij mijn kuiten eigenlijk altijd te groot, dus heb ik nu chaps, vind het veel fijner want ze sluiten veel beter aan, moet alleen nieuwe kopen want ze zijn te klein Bloos

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 16:38

Ik heb chaps, vind ik veel fijner!
Ik heb ook lastige kuiten (heel breed) dus laarzen die mijn passen zijn onwijs duur.
Nu heb ik chaps die meegeven, echt super fijn!
Daarbij in de zomer inderdaad, na het rijden kun je ze gewoon af doen als je klaar bent met rijden Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 19:15

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-05-23 08:18, in het totaal 1 keer bewerkt

zipster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 19:53

ben ook liever van de chaps, laarzen heb ik eigenlijk nooit gepast. (heb maatje klapkuit) van chaps heb ik maat XL een flinke kuit kun je wel zeggen. de voordelen vind ik dat je in de zomer ze uit kan doen omdat dat minder warm is. en in laarzen is het zo`n broeikas effect. maar das mij mening ik vind chaps veel fijner dan laarzen.

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 19:56

Heb leren chaps van Petrie, op maakt gemaakt Lachen. Zit heerlijk Haha! Haha!

_Eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 20:07

Ik zou als ik jou was wel chaps nemen.. ze zitten lekker.. en je hoeft alleen nieuwe schoenen te kopen.
je kuiten groeien nl. niet zo erg.. als je schoenen te klein zijn teminste..
dus uiteindelijk bespaar je geld.. en het zit heerlijk!

kimmert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 21:01

Ik, heb vandaag nieuwe, leren chaps van Global leuke prijs nu kijken hoelang ze het volhouden

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 21:03

ik heb chaps maar ik gebruik ze bijna niet

mylsnuffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 06:45

Mijn zus droeg ze eerder maar sinds kort heeft ze toch maar laarzen genomen

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 06:48

Ik rijd er altijd mee, rijdt heerlijk Haha!
Ik heb van de welkoop maat XL maar die zijn nu uitgerekt en te groot, had wel een L kunnen hebben..

Reyndir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 09:56

Ik heb vroeger, dat wil zeggen 11 jaar lang, met rubberlaarzen gereden en had er nooit problemen mee. Kon er altijd goed in bewegen en zaten altijd lekker om mijn voeten.
Tot ik vorige zomer een maand met paarden ging werken. Daar liep ik de hele dag op mijn wandelschoenen, omdat de hele dag op laarzen lopen, dat hielden mijn voeten niet vol. Als ik dan een paard moest rijden stapte ik er gewoon met mijn wandelschoenen op. Ben toen maar eens gaan kijken naar chaps. Was toch makkelijker omdat ik dan goede steun had omdat ik met goede schoenen kon rijden.
Heb toen chaps gehaald, gewoon van die kunststof dingen, neopreen. Ze zaten heerlijk. Zaten want ik ben ze met mijn domme hoofd vergeten in de trein Huilen
Ik vind die neopreen chaps heerlijk zitten. Als je er mee door de modder baggert gooi je ze een keer in de wasmachine en ze zien eruit als nieuw. Regent het de hele dag? De volgende ochtend waren ze weer droog.
Ga zaterdag eindelijk weer nieuwe halen Pling

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 09:58

Ik heb leren joppers want ik kan niet tegen die rubberen krijg ik uitslag van Knipoog
En gewone HH chaps maar ik wil misschien die leren chaps (die half laars zijn Tong uitsteken )
Ik heb trouwens chaps omdat je in laarzen ontzettend gaat zweten en ik krijg ze nooit makkelijk uit Clown

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 10:03

ik heb/had ariats leren schoenen, met chaps van €20,- bij divoza...

alleen zijn nu me schoenen kapot, maar me chaps nog heel.
heb nu stevige werkschoenen/wandelschoenen en stalschoenen in 1 gekocht, en doe daar af en toe de chaps omheen...

gaat ook goed...

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 10:04

Ik rij met chaps en met laarzen! Ik heb twee paar leren rijlaarzen, bruine (voor op de stal) En zwarte voor bijvoorbeeld op concours. Ook heb ik een paar bruine jodphurs staan, met dezelfde kleur bruine leren chaps, en ik heb zwarte jodphurs staan met dezelfde kleur zwarte leren chaps.

Ik rij eigenlijk het meest met de chaps.. is verrekte handig als je overdag op stal bezig bent. Voor de nette gelegenheden, gebruik ik mijn bruine rijlaarzen (lees foto's of klanten) Voor op wedstrijd heb ik de zwarte aangeschaft. Maar op de stal zo oerdags als ik met de jonge paarden bezig ben etc, heb ik lekker me chaps aan, als het warm is heb je ook geen gemier. hoppa als je van het paard komt, chaps af, en echt heerlijk gewoon!

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 10:13

Ik vind leren jodphurs met chaps stukken beter rijden dan een stel rubberen rijlaarzen, dat vind ik zulke ondingen.
Ik zou graag leren laarzen willen proberen, maar ik denk dat het in mijn situatie niet zo'n goed idee is om een stel dure laarzen aan te schaffen.

rebati

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 10:54

kimmert schreef:
Ik, heb vandaag nieuwe, leren chaps van Global leuke prijs nu kijken hoelang ze het volhouden

Die heb ik ook, heb er ongeveer tien keer mee gereden nu, ik ben ook benieuwd hoelang ze het volhouden!
Daarbij heb ik schoenen van pfiff

xLoraine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 10:57

ik heb in begin van concours nep leren chaps gedragen!
ze zakten steeds af in de galop.
dus mee gestopt!:O
nu heb ik leren laarzen veel beter dan chaps vind ik zelf:$

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 11:37

Ik vind de chaps beter dan laarzen, vooral als het erg koud is of juist erg warm. Ik draag ze in combinatie met de lederne jophurs van HH. En in de winter draag ik mijn stalschoenen met de chaps aan en als ik ga rijden wissel in de schoenen, erg ideaal.

Ik heb leren laarzen van Petrie gehad en ik merkte dat mijn been gewoon in die houding werd gedwongen wat mij krampen opleverde. Ik weet niet of het kwam doordat ze niet goed pasten of dat het wat anders was, maar ik heb ze weer verkocht en ben nu overgestapt naar chaps.

Hoewel ik zometeen wel ga kijken voor de mountain horse laarzen voor als het regent etc.

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 12:54

Ik ben 1.80m en heb 'normale' kuiten. Mijn maat verschilt per merk, meestal M of L.
Dus gewoon passen in de winkel lijkt me het beste. Mijn chaps (Chamberlain, 't Gareel) kosten € 40,- à € 50,- in de winkel dat is goed te doen, toch? Zijn fijne en mooie leren chaps, goede kwaliteit ook.

oorklep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 16:20

ik heb gewoon stoffen chaps.. 20 euro ofzo
ik heb ook L, en volgens mij heb ik 'normale kuiten'

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 16:31

hai.
ik zelf vind chaps fijn.
in de zomer vooral, want als je klaar bent met rijden doe je je chaps uit en leg je ze in je kast, neemt ook niet veel plek in beslag.
ik heb van het merk harry horse, zeer fijn.
chaps waren 15 euro en me leren jophurs waren 29.95.
groetjes.

heeyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 16:37

Ik ga morgen ook nieuwe chaps kopen (Petrie Haha! , leest: Heel erg blij Haha! ), maar nu is mijn vraag, hebben jullie die ook, en zijn jullie daar erg tevreden over of niet?

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 16:38

Ik draag ook jodphurs met chaps. Zitten bij mij veel beter dan laarzen (heb ook vrij brede kuiten). En het voordeel is dat je ze meteen uit kunt gooien na het rijden als het warm is. Verder gaan ze veel gemakkelijker uit dan laarzen. Heb op dit moment rubberen jodphurs, maar wil leren. Denk dat dat beter is voor mijn voeten, die rubberen zweten zo..

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 07:42

Ik heb donkerbruine lederen Ariat chaps met een rits achterin. Heel erg fijn zijn ze. Ik heb smalle tot normale kuiten en mijn chaps zijn maat S.