Leer of rubber ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JoJoCadeau

Re: Leer of rubber ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 00:18

ik heb 7.5 jaar met eerst ongevoert en daarna gevoerde laarzen gereden. en ben overgestapt op chaps en als ik ben uitgegroeit wil ik leer. omdat het mooi is en fijn rijd, chaps rijden al veel fijner dan rubber naar mijn mening en geen zweet voeten enzo

Sharif08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:05

Ik heb ook leeren rijlaarzen daar heb je veel meer steun aan want ik ben op ponykamp geweest en daar moest ik rubberen aan van me ma en daar deden me enkels gewoon pijn van.

Maar aan rubber heb je wel veel minder onderhoud aan jhaa

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:07

Het geeft een mooiere luxe uitstraling! Haha!
En daar houdt ik wel van. En bovendien staat het ook gewoon prachtig.

Ik hoop dus ook binnenkort mijn eerste paar leren laarzen aan te schaffen! Haha!

Midy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 17:54

Ik heb al jaren rubberen laarzen van Aigle. Zitten heerlijk, kan der lekker mee rond lopen, lekker in de blubber springen.
Ik vind leren laarzen wel mooi, maar vind het beetje geld verspilling..

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 17:55

Ik vind rubberen laarzen wel megahandig om de hele dag in te baggeren, hoor! Op de leren moet je zo zuinig zijn...

Lindy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 16:33

Ik heb van die leren schoentjes, want rubber, dat is net zoals in die laarzen, daar krijg (ik) Heel snel hele warme voeten in. (in de zomer)

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 16:39

Op stal heb ik stalschoenen aan en met rijden leren laarzen van Mountain Horse.
Zeker als het zoals nu zo nat is in het land is het wel lekker om waterdichte schoenen te hebben als je je paard uit het weiland haalt. Voorheen reed ik ook altijd met chaps, maar met laarzen heb je toch meer steun en ze zitten erg lekker ook!

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 16:57

Leer ademt meer, daar krijg je 't niet zo snel warm in

Marijeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 16:59

Lederen laarzen vind ik persoonlijk veel mooier, ze zijn vaak hoger met een dressuurboogje. Ze worden helemaal naar je voet op maat gemaakt, dus ze sluiten heel mooi aan.
Jodphurs met chaps zijn ook mooi, maar zal er persoonlijk nooit wedstrijden mee gaan rijden. Thuis rijd ik er wel altijd mee, omdat ze beschermen tegen blaren op je kuit, maar door t dunne leer kun je wel heel fijn je paard aanvoelen.

_Gabriellexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 20:32

rubbere rijlaarzen gebruik ik nu alleen om paard uit weiland te halen en stal mee uit te mesten. Voor het rijden heb ik leren jodhpurs met leren chaps, binnekort ga ik wedstrijden rijden en heb nogal moeilijke maat qua been/kuit verhouding toen had de verkopster nog een paar nep ''leren rijlaarzen'' die pasten super zagen er absoluut niet nep uit mooie veters erin klein dressuur boogje erin en ze zitten echt super ben er ook helemaal blij mee heb ze ook helemaal niet hoeven uitlopen Haha!

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 23:36

Ik rijd inmiddels met leren chaps en jodhpurs, maar in eerste instantie had ik look-a-like leren rubberen laarzen gekocht. Lachen Jammer genoeg was de kuitmaat echt te klein, maar je kon ze bijna niet onderscheiden van leren laarzen.
Ik vind leer echter wel fijner rijden, je krijgt minder snel of geen zweetvoeten en het gaat helemaal naar je voeten & benen staan : top dus. Lachen
Laatst bijgewerkt door Blinnii op 08-08-08 23:38, in het totaal 1 keer bewerkt

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 23:37

mijn leren laarzen zijn naar mijn voet gaan staan.Ik heb MH, dus geen extreem strakke. Ze lopen zelfs lekker. En veel warmer dan rubber..... dus

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 12:30

ik ben begonnen op rubbere laarsjes, daarna rubberen aigle (van de rommelmarkt), die zijn veel soepeler, verder merkte ik geen verschil... tot ik weer goedkope nieuwe rubber laarzen kocht. dat zat echt niet meer fijn dus toen weer aigle.
koude voeten heb ik vroeger wel gehad maar nu heb ik al een jaar thermoboots lekker warm en bestand tegen blubber.
sinds kort heb ik yodpurts met sueden shaps. als ik later veel wedstrijden zou rijden wil ik wel leren chaps. die 2 wedstrijden per jaar nu doe ik met rubber aigle's

ChantalD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 12:40

Echt nooit meer rubber voor mij . Veel te koud of je zweet er gelijk uit (en als het effe kan tegelijkertijd, bevroren zweetpoten Haha! ) Je glijd weg, veel te dunne zool, geen steun, zit aan de ene kant te los en aan de andere kant te strak omdat het zich niet zet naar je voet... Echt, ik steek er geen teen meer naar uit Vork

Kirsten1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 20:44

leer!. Rubber krijg je van de zweetvoeten in :S

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 21:45

Ik heb sinds 3 weken leren laarzen, het is even wennen met rijden maar mijn beenligging is veel beter geworden, ze liggen een keer stil en ik zit rechter.

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 23:40

Omdat leren rijlaarzen gewoon mooier zijn geven meer steun zitte lekkerder....
En meer onderhoud.... dat valt nou ook wel weer mee.
Ik ree met rubbere rijlaarzen toen ik penny was...

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 23:48

Ik vind rubber 10 x niks..

Rubber krijg je van die stinkpoten in Tong uitsteken. En het zit minder lekker.

xLariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 13:01

Ik kreeg echt enorme stinkvoeten in rubbere laarzen, nu heb ik leren en dat zit een heel stuk lekkerder.
Ik kan m'n benen beter stil houden, ze geven meer steun en ik vind het er mooier uit zien Ja

_Jeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 13:08

Als je leren laarzen/ chaps goed hebt ingelopen zijn ze super! Rubber is stijf en stug en leer niet, en het gaat idd erg zweten Tong uitsteken

OmelissaO

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 15:41

hey,
Ik heb ook leren rijlaarzen. wel altijd met rubberen gereden.
De leren bevallen me ontzettend goed, ik vind het fijner rijden omdat je meer stevigheid hebt.
Maar toch voor de bosritten en strandritten enz. geef ik voorkeur voor de rubberen rijlaarzen... die mogen lekker vies worden en maak je makkelijker schoon.

Rachel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 22:18

Ik heb sinds vorig jaar ook leren rijlaarzen. Ik vind leren veel lekkerder zitten en het gaat veel langer mee!
Nu ik petrie's heb hoef ik echt geen rubberenlaarzen meer, flut dingen. Huilen van het lachen

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 23:51

Ik heb Rubber,
Leer zal vast fijner zijn,
maar ik heb echt geen zin om laarzen te poetsen, mijne zijn nog nooit gepoetst Haha!

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 23:54

ik heb leren, zowel jophurs als laarzen.
rubber krijg je altijd ontzettende zweetvoeten van in de zomer ( het rubber ademt niet, dus kan de warmte en geur niet weg).
daarnaast is leer ook niet veel moeilijker in onderhoud, ik poets mijn laarzen en jophurs echt niet elke week Tong uitsteken

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 23:58

Er zit ook best wel wat verschil in rubber. Je hebt hele goedkope met dunne zooltjes enzo, maar ook iets duurdere die er wat beter uit zien en wel goed lopen. Ik heb zelf altijd de iets duurdere rubberen gehad omdat mijn ouders niet voor leer wilde betalen. Toen ik het huis uit ging en mijn laarzen versleten waren heb ik lekker chaps gekocht.