En weer ontopic
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
_Diesel schreef:Er zijn zat mensen die een paard kopen en later toch weer verkopen om zeer veel verschillende redenen. (geld, geen klik, toch niet meer leuk enz enz)
Waarom zou iemand alleen wel zo een paard aan kunnen schaffen waarbij ook het risico bestaat dat ie vrij snel weer verkocht moet worden, maar samen niet? Omdat de kans dan misschien iets groter is?
Zo lang je maar een goed tehuis zoekt voor je paard als ie weg moet zie ik het probleem niet.
Je moet hem uiteraard wel kunnen onderhouden totdat je hem dan verkocht hebt, maar dat zou je in het contract kunnen laten vastleggen dat je dat samen blijft doen.
polly2 schreef:love_plien schreef:Eigenlijk zoals ik het nu lees zegt grofweg gezien 95 % dat het geen goed idee is.
Nog steeds heb ik twijfels (ik ken jullie natuurlijk ook niet persoonlijk), maar het wordt er in ieder geval niet positiefer op.
Mijn radaren draaien
Kan ik me goed voorstellen, dat je zit te wikken en te wegen.
Ga op je buikgevoel af. Jij kent die mensen, jij kent jezelf...wat zegt je innerlijke stem erover tegen jezelf?
Maak goede afspraken als je het wel doet, maar zo te lezen gebeurt dat ook wel.
En bedenk goed: soms moet je in het leven wel eens een sprong in het diepe wagen. En je merkt dan wel hoe het uitpakt. Zo hebben wij het destijds ook gezien.
Wat denk ik wel belangrijk is, is dat je jezelf niet totaal in het paard verliest. Daarmee wil ik zeggen dat je er wel een goede band mee op kunt bouwen...maar dat je dit ook los kunt laten, mocht er een situatie komen dat het nodig is (zoals met onze verhuizende vrienden). Mijn man en ik kunnen dat erg goed, door onze ervaring met handelspaarden op een africhtingsstal. Daar bouwde ik ook een hechtte band mee op, sommigen reed ik wel twee jaar bijna dagelijks...maar toch...bij verkoop kon ik dat loslaten.
Dat is denk ik wel de reserve die je moet inbouwen als je samen een paard neemt...omdat je niet precies weet hoe het balletje verder zal rollen. Als je dat kunt...dan loop je nauwelijks emotioneel risico.
Financieel kun je er ook goed uitkomen, mocht je er alleen voor komen te staan...je kunt voor onvoorziene ziektekosten een verzekering afsluiten, dan hoef je geen wereldbedragen achter de hand te hebben.
Kortom...ik vind dat je in het leven ook wel eens wat geprobeerd moet hebben. Altijd behoudend zijn en te voorzichtig lijkt me niet prettig. Steeds maar denken...wat als....terwijl het wellicht nooit gebeurt...dat is niet mijn ding.
Ik denk altijd maar: een mens lijdt het meest van het lijden dat hij vreest...
Bovendien is: wie dan leeft, die dan zorgt soms ook een goed uitgangspunt. Niet altijd....maar het is soms beter om niet steeds van te voren te tobben...maar gewoon dingen op je af laten komen en er dan een mouw aan passen.
Succes met je dilemma.
love_plien schreef:Ik woon in het gooi en voor ergens rond de 300 p/m heb je een volpension stal met binnen + buitenbak en weidegang....
Zoals ik al zei, dit zou voor mij een tussenstap zijn. er zijn ondertussen drie mensen die eigenlijk constant blijven zeggen dat het niks is en ook drie mensen waarvan ik al een succesverhaal heb gehoord. Het kan dus allebei, maar ik zie wel degelijk de nadelen.
Maargoed,
. Maar als ik jou was zou ik verder gaan als verzorgster en sparen tot je een eigen paard kunt kopen dat helemaal van jezelf is. love_plien schreef:Ik woon in het gooi en voor ergens rond de 300 p/m heb je een volpension stal met binnen + buitenbak en weidegang....
Zoals ik al zei, dit zou voor mij een tussenstap zijn. er zijn ondertussen drie mensen die eigenlijk constant blijven zeggen dat het niks is en ook drie mensen waarvan ik al een succesverhaal heb gehoord. Het kan dus allebei, maar ik zie wel degelijk de nadelen.
Maargoed,

supertinkie schreef:love_plien schreef:verzekering zat ik net aan te denken, hoeveel kost dat ong. p/m?
Als je een simpele hebt net als ik, dan ben je zo'n 110 euro per jaar kwijt, maar dan krijg je ook maar 80% vergoed.
runningkawa schreef:love_plien schreef:Ik woon in het gooi en voor ergens rond de 300 p/m heb je een volpension stal met binnen + buitenbak en weidegang....
Maargoed,
ik ben eens wat namen gaan kijken...maar ik zie heel wat meer mensen voorbij komen die zeggen dat het niet verstandig is dan 3
Dat mensen zich niet blijven herhalen wil niet zeggen dat ze het ondertussen verstandig vinden
djoeka schreef:supertinkie schreef:
Als je een simpele hebt net als ik, dan ben je zo'n 110 euro per jaar kwijt, maar dan krijg je ook maar 80% vergoed.
Ik betaal wel ietsje meer maar dat ligt ook aan welke verzekering je hebt.
Ik heb bijvoorbeeld ook verzekerd als hij naar de kliniek moet en behandeld of ge-opereerd moet worden om wat voor reden dan ook.
De kosten liggen aan het bedrag dat je wil/kan verzekeren. Ik zou gewoon even een verzekering bellen. Het zijn standaard tarieven en weet je wat je ongeveer kwijt bent per maand of per half jaar.
)? EmptyWords schreef:ik heb samen met mijn moeder een paard, zij voor de buitenritten, ik voor het fanatieke, gaat goed, paard geniet (denk ik) we doen alles in overleg, wil jij rijden? ga ik? dan en dan heb iik les, dus kun jij niet etcm tuurlijk rijd ze hem niet zoals ik...maar ze helpt hem ook niet naar de philestijnen...dan de volgende dag het eerste kwartiertje maar iets harderr werken omdat hij vind dat het ook net als gister kan
love_plien schreef:Klopt, maar kunnen jullie me misschien een idee geven van de kosten van de verzekering? En dan ook graag even erbij zeggen of je dan 'al risk' verzekerd bent of niet...
Ik ben gewoon bezig een kostenplaatje te maken, dus niet met het doordrijven van mijn zin, maar gewoon een idee krijgen van hoe het zit.