Dressuurproeven met jurycommentaar op Filmloop

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

daffodil

Re: Dressuurproeven met jurycommentaar op Filmloop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 23:03

Ik vond dat meneer Dirk errug vriendelijk was, in mijn ogen dus té. Als ik in de M een overgang van de galop naar de stap moet maken en er zit een miniscuul huppeltje in, levert dat toch echt een drie op. Hij gaf één der deelnemers een hoger punt voor een in mijn ogen volledig mislukte eenvoudige wissel. Vond m echt te hoog jureren.

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 09:16

daffodil schreef:
Ik vond dat meneer Dirk errug vriendelijk was, in mijn ogen dus té.

Dat viel mij (en nog wat medebokkers ook al op) normaal jureert hij echt niet zo, de meeste ruiters hebben bij hem 10 punten minder als bij een andere jury (met wel zeer zinvol commentaar Ja ), dus deze manier van jureren begrijp ik ook niet van hem. Mss cameravrees Nagelbijten / Gniffelen

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 11:59

Ik heb ook een aantal gekeken, de M2 helemaal en ben nog bezig met de Z1.

Vond de m2 goed gejureerd, ik vond alleen het niveau van de deelnemers zelf in de M2 laag.. Dingen zoals travers die totaal niet gaan, zonde dan hoor.
En die knul met die schimmel (in de M2), ik werd gewoon zenuwachtig van hem! Haha, volgens mij moest die de sneltrein halen. Zonde, want dit kostte hem gewoon heel veel punten.

Heb alleen nog de eerste combinatie in de Z1 bekeken, wat rijd die slecht zeg! Haar houding, de handen, de impuls, de oefeningen.. Als ik jury was geweest dan had ze bij mij veel lagere punten gehad. Maar goed Tong uitsteken

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 12:07

leuk hoor ga zo verder kijken Ja

knapmannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 12:50

Ik vond het ook erg leuk om te kijken.

Lucky48

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 19:42

justahorse schreef:
Ik heb er in Wanrooij toen ook een keer aan meegedaan. De KNHS had toen het iniatief genomen om dat te organiseren. Moet zeggen het losrijden was toen een ramp, maar door een proef te rijden die door de jury beoordeeld wordt en tegelijkertijd gefilmd wordt is heel erg leerzaam. Ik vind dat ze dat vaker moeten doen.

In Hulten (bij Tilburg) wordt ongeveer 1x per maand oefendressuur georganiseerd met Grand Prix juryleden.
De cameraman zit dan bij de jury in het hokje die de hele proef becommentarieert. Erg interessant en leerzaam!

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 23:56

Erg leuk en intressant!
Ik heb ook even gekeken vooral de L2 en M1.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 07:37

Ik heb gisteravond het M1 gekeken omdat ik dat zelf ook rijd. Ik zeg niet dat ik een hele goede ruiter ben, maar sjees wat lag het niveau daar lag in de M1 Nagelbijten / Gniffelen

Zoetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 04:51

ik heb net een deel van de L1 gekeken.. en moet zeggen dat ik bij sommige onderdelen echt versteld sta van de punten Bloos

als ik hier zon proefje rijd kom ik zo rond de 160 punten uit..

moet dus ook zeggen dat ik het niveau laag vind.. waar was dit ergens?

javiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 05:48

Ik vind het een heel goed initiatief, kan je veel van leren, volgens mij, een vriendin van mij heeft laatst meegedaan in Hulten en daar jureerde toen Mattie Boogaards ze heeft er veel aan gehad.
Laatst moest mijn dochtertje rijden en 2 x achterelkaar 2 proeven, ze had wel winst maar er stond NIKS op haar puntenlijsten
en dat vind ik zo stom Boos! !! Schrijf dan gewoon op dat ze het goed heeft gedaan, hier had ze helemaal niks aan, juist met de "kritiek"kan je aan da slag vind ik

Gr. Javiera

radje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 15:55

Zoetje_ schreef:
ik heb net een deel van de L1 gekeken.. en moet zeggen dat ik bij sommige onderdelen echt versteld sta van de punten Bloos

Dit was in Neerijnen.
In de L waren er misschien 3 ruiters die boven de 170 uitkwamen en de rest zat tussen de 150 en de 170. Er was 1 iemand die had precies 180

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 15:59

Zoetje_ schreef:

ja zo dacht ik over die middendraf.
die ruiter met die jet set d geloof ik als ik zo'n middendraf laat zien krijg ik daar in de B al een slechter cijfer op.

Zoetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 17:46

radje schreef:
Zoetje_ schreef:

Dit was in Neerijnen.
In de L waren er misschien 3 ruiters die boven de 170 uitkwamen en de rest zat tussen de 150 en de 170. Er was 1 iemand die had precies 180

oke Lachen

maar toch lijkt t net als of t niveau daar lager ligt..
voor een aantal onder delen die i.m.o onvoldoende waren kregen een 6je enzovoorts..

maar ja.. tis natuurlijk een jury sport en iedereen kijkt er anders tegen aan Clown

moet wel zeggen dat t leerzaam is om dat zo te zien Ja

Zoetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 17:48

Marielle_93 schreef:
Zoetje_ schreef:

ja zo dacht ik over die middendraf.
die ruiter met die jet set d geloof ik als ik zo'n middendraf laat zien krijg ik daar in de B al een slechter cijfer op.

idd ja Clown of bij een van de ruiters die aan het wijken was wat echt nergens op leek, en dan een 5 krijgen.. had ik hier echt nooit gehad, met zoveel impuls verlies, te weinig scharen enzv Clown

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 15:57

Erg leuk om te zien.
Zeer gedurfd en knap van jury en ruiters.

Viel mij wel op dat niveau niet al te hoog was en ik bij veel oefeningen lager gepunt zou hebben vooral in L. Ik zag ook dingen waar ik niet op een 8 zou blijven hangen maar ga ook eens naar die 9. Dit geeft een enorme positieve impuls bij de ruiter (mits verdient natuurlijk).

Grappig trouwens om commentaar hiervoor te lezen. Over het algemeen moppert men dat er te laag gepunt wordt en nu vinden meer mensen dat er te hoog gepunt wordt. Tja .....

Nogmaals, heel leuk om te zien en zeker iets om te herhalen.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 22:26

jury schreef:
Grappig trouwens om commentaar hiervoor te lezen. Over het algemeen moppert men dat er te laag gepunt wordt en nu vinden meer mensen dat er te hoog gepunt wordt. Tja .....

Mopperen over te lage punten doe je over je eigen proef en over te hoge punten doe je bij de proef van een ander Haha!

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 16:14

daffodil schreef:
Ik vond dat meneer Dirk errug vriendelijk was, in mijn ogen dus té.

Dat viel mij ook direct op ja.
Verder vind ik het goed weg kijken, al zou het fijner zijn geweest wanneer de beelden tussen de proeven weg waren gehaald.