Na 2 jaar een verborgen gebrek ontdekt, wat nu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

beantsje

Re: Na 2 jaar een verborgen gebrek ontdekt, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 20:49

missmiekie schreef:
@Beantsje: De TS ziet dit als verborgen gebrek, en wil hem daarvoor terug brengen. Dat is gewoon niet mogelijk, dat is heel simpel.
Voor misleiding kun je hem ook niet terug brengen, geloof me nou maar, anders hadden wij ons paard ook zo terug kunnen brengen, maar helaas, dat doen ze echt niet.
De TS is in dit geval gewoon de sjaak, en wist waarschijnlijk vantevoren wel dat dit niet Salinero 2 ging worden, so be it! Dom, maar altijd laten keuren, is dus wel wat hieruit geleerd kan worden!

Ik denk dat je je vergist. TS gebruikt de term Verborgen gebrek onjuist, maar ze heeft wel degelijk een goede kans om de koop ongedaan te maken. Maar daarvoor moet ze dan wel naar de kantonrechter! De rechter kan in het geval van dwaling op verzoek van de koper de koop alsnog ontbinden. Er wordt dan gehandeld alsof de koop nooit heeft plaatsgevonden; de koper brengt het paard terug en de verkoper betaalt het geld terug.

Echt, dit is een totaal ander geval dan het ontdekken dan een verborgen gebrek.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 22:47

Zie niet zo goed in wat er verkeerd aan mijn bericht is, als het zo is dat het dat paard is, en dat moet haast wel is dat door iedereen na te kijken...

Natuurlijk kun je overal de kantonrechter voor inschakelen maar ik zou voor dat bedrag en de ontzettend kleine kans dat hier wat uitkomt de moeite niet nemen. Ze heeft gewoon dikke pech gehad, hoe vervelend het ook is.

En daarbij als het inderdaad om dit paard gaat, werd in de advertentie aangegeven dat het om een recreatiepaard ging. Elke deskundige zal beamen dat als je op zoek bent naar een supersportpaard het heel normaal is om deze te laten keuren. Conditie van een paard doet er op zo'n moment niet toe, het gaat om de foto's!

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 22:50

daffodil schreef:
Zie niet zo goed in wat er verkeerd aan mijn bericht is, als het zo is dat het dat paard is, en dat moet haast wel is dat door iedereen na te kijken...

Natuurlijk kun je overal de kantonrechter voor inschakelen maar ik zou voor dat bedrag en de ontzettend kleine kans dat hier wat uitkomt de moeite niet nemen. Ze heeft gewoon dikke pech gehad, hoe vervelend het ook is.

En daarbij als het inderdaad om dit paard gaat, werd in de advertentie aangegeven dat het om een recreatiepaard ging. Elke deskundige zal beamen dat als je op zoek bent naar een supersportpaard het heel normaal is om deze te laten keuren. Conditie van een paard doet er op zo'n moment niet toe, het gaat om de foto's!

Als je het bericht dus goed leest, staat daar dat het paard ook geschikt is voor de dressuur en dat ze ook wel eens een sprongetje hebben gemaakt. Springen is dus uit den boze! Dat mag ze niet eens meer.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 23:26

Tsjah, dat is waar, maar was ze nog geschikt voor recreatief 'dressuur' rijden bijvoorbeeld. Dat weet je niet, want je hebt haar niet laten keuren helaas...

Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 11:49

Het probleem is inmiddels wel van alle kanten bekeken.
Hierbij een slotje Lachen