Waar waren jullie paarden met jaarwisseling, en HOE waren ze

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Waar waren jullie paarden met jaarwisseling, en HOE waren ze

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 17:07

Op stal, met de luiken dicht (zodat er geen jongens vuurwerk erin konden gooien Nagelbijten / Gniffelen). Vuurwerk vinden de paarden totaal niet eng Lachen

lisaa92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 19:29

Op stal, is wel een rustige buurt waar hij staat maar van de flinke knallen schrok hij geen enkele keer Lachen

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 19:33

Dendie schreef:
Ik ben blij dat er mensen op stal waren die ook naar mijn pony keken, en hem vaker hebben nagekeken om dat hij na dit akkefietje zonder uitzicht op andere paarden op stal stond... over sociaal gesproken... (maar ik zal verder dit topic niet verspoilen Knipoog ) Tnx, Mies Eric en Liaan en Steve! Lachen

Graag gedaan! Knipoog Hihi.. was zo heen en weer aan het wandelen tussen de stallen dat ik aan de herrie hoorde dat het twaalf uur moest zijn maar ik heb géén vuurwerk gezien. Al vraag ik me af of ik met die mist, als ik wel omhoog had gekeken in plaats van waar ik liep, überhaupt wat gezien zou hebben.. Onze eigen paardjes stonden er in elk geval rustig bij, maar dat heeft Eric al opgeschreven. Haha!

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 20:15

Lady stond op de wei en Ulani op stal. Net zoals het overige deel van het jaar Knipoog
Het lijkt me stressvol voor een paard om dat op 31 december opeens te gaan veranderen. Ben om 5 voor 12 nog even snel gaan kijken bij ze en toen waren ze rustig.

Alleen vandaag schrok mn paard van een vuurpijl en 2 knallen die vanuit het niets kwamen Tong uitsteken

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 14:13

Onze paarden staan op een hele lange rustige weg. NEt buiten de stad.. Ze stonden lekker op stal te eten! Clown

Belleza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 14:18

Mijn paardje stond gewoon in de wei, ze kon zelf de stal in als ze dat wilde, maar dat deed ze niet. We hebben dr om 12 uur een plak hooi gegeven, zodat ze wat afleiding had, maar dat was eigenlijk niet eens nodig Haha! Ze vond het helemaal niet eng.

Rooobin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 14:53

miebbe stond samen met haar stalmaatje bella lekker binnen en is overdag heel ven naar buiten geweest lette er niet heel erg op maar 1 harde knal ging ze bokken meer niet,
s,avonds de luiken dicht en no problem!:)

936

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 14:55

Lekker op stal, met hooi, zodat ze wat te knabbelen hadden en radio aan.
Veulen in de opfok weet ik niet, maar die staat zo ver buiten het bewoonde gebied dat hij er waarschijnlijk ook niet veel last van heeft gehad!

Keesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 15:00

Gewoon op stal.
Er waren wel paarden die het ontzettend eng vonden, maar ze gaf er niet veel om.
Op oudjaarsdag heeft ze buiten gestaan en vond ze de knallen eerder interessant dan eng Ja

Julie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 16:46

Op stal;
Gewoon een beetje ronddraaien, en rond kijken. Eigenlijk reageerden ze er niet echt bang op.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 16:51

Mijn paarden stond'overdag lekker in de wei.. Jongens waren aan het carbit knallen, dus wilde ze binnen halen, maar ze vonden het geweldig.. Stonden er gewoon als toeschouwer bij te kijken.. 's Nachts wel lekker op stal, maar dat staan ze altijd..

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 17:14

Gewoon op stal zoals altijd.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 17:15

Mijn paarden waren thuis in de stal en lekker rustig.

corinagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 17:23

Gewoon op stal met een flinke hoop hooi Knipoog . Ze vinden het vuurwerk helemaal niet eng.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 17:47

Vanaf een uur of drie op stal. Ivm de rust mochten er na drie uur geen pensionklanten komen. Ze zijn de nacht goed doorgekomen. Maar vooral nieuwjaarsdag waren ze wel erg druk toen ze naar buiten mochten. En bep. paarden waren toch wel stressig geweest, gezien de stallen.

plotie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 17:55

Mijn paard staat 's nachts op stal, ik denk niet dat er problemen waren, want haar stal was nog heel en de pensioneigenaar heeft er niets van gezegd. Zijn 'villa' is op het erf zelf dus lekker handig als die hoort dat een paard onrustig is.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 18:54

Op stal. Geen idee verder hoe ze de nacht zijn dorogekomen, of ze extra hooi hebben gehad en of de lichten aan stonden. Wel is er niet ver van stal af vuurwerk afgestoken. Maar aan de stallen te zien hebben ze niet teveel rond gerend, het was niet echt veel meer troep dan normaal. Ze stond ook niet onrustig en met stresstik op stal of iets.

Selket

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 18:56

op stal met een hele grote berg hooi.. en tja, als er eten ligt is niets eng Clown Ze was overigens wel de enige op stal die rustig was.. Bij de andere paarden moesten de luiken dicht en ze liepen de hele stal overhoop..

tika96

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 13:25

Mijn paard heeft overdag gewoon op de wei gestaan, niets aan de hand. Ik heb haar zelfs nog gereden, alleen bij harde knallen keek ze even op. Om 12.00 uur is ze, aan haar stal te zien, vrij rustig geweest. Ben om 1.00uur gaan kijken en toen was ze rustig. Wel is het licht aangebleven.

QuintyKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 13:32

Mijn paarden stonden in de wei.De omheining was zo hoog dat ze er bijna niet overheen kunnen.
De paarden waren een beetje onrustig maar meeer ook niet.
Gelukkig zagen ze ook weinig omdat er heel veel mist was het enige wat je zag waren flitsen.
Gelukkig is een van de bijde niet bang voor vuurwerk heb nog langs jongens gereden die vuurwerk aan het afsteken waren ( op 15 m afstand van het vuurwerk).

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 15:35

Het valt me dus echt op dat de paarden die niet uit hun ritme worden gehaald, dus die gewoon net als anders worden behandelt veel rustiger blijven en geen paniek vertonen. Eyeopener??

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 16:40

Ze stonden gewoon met zn allen op het land, zoals altijd.
Het ging heel goed, ze waren wel helemaal naar de achterste wei gerent, tegen de bosrand aan.
Verder geen paniek, wel waren ze een beetje angstig, maargoed, ze zagen niet veel, ze hoorden alleen alle knallen.
Om half 12 hadden we nog kuil gevoert, lekker met 1 zaklamp helemaal achterin de wei Huilen van het lachen

Ik hoorde dat ze vorig jaar zich helemaal zeiknat hebben gerent, omdat er toen 1 onruststoker was. Dit jaar ging het dus veel beter Lachen

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 16:44

iepsel schreef:
Het valt me dus echt op dat de paarden die niet uit hun ritme worden gehaald, dus die gewoon net als anders worden behandelt veel rustiger blijven en geen paniek vertonen. Eyeopener??
Of draai je oorzaak en gevolg nu om? Zou het niet zo zijn dat de mensen die hun paard "gewoon" hebben laten staan, dat gedaan hebben omdat ze weten dat hun paard niet in de stress raakt van het vuurwerk?

RRiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 16:48

Mijn paardje stond gewoon op stal, met de andere paarden.
En volgens mij vond ze het niet eens zo heel erg interresant, Knipoog

Windsor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 17:52

Die van mij stond gewoon op stal, redelijk rustig want vuurwerk vindt hij niet heel bijzonder.