Waar o waar LANGE rijbroeken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hannanas

Re: Waar o waar LANGE rijbroeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 14:30

Mooie broek die mondoni Ghana.
Heb m ook voor de lol, voor een minder zuinige/nette rijbroek.
Hij is me nameljik veelste kort.
Maar dat geeftniet, doe toch altijd kniekousen aan anders krijg ik koude benen. ( ook bij de eurostar klara lengtemaat.. gewone sokken heisen niet hoog genoeg om geen bloot stukje been te laten zien.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 14:35

Weet niet of de broeken RTS al genoemd zijn? Op de site rts-sportline.de staan extra lange maten vermeld met de lengte in centimeters. Ik draag deze broeken (en andere kleding van hun) al vele jaren met veel plezier. En, wat nog leuker is, ze zijn absoluut niet duur!

MyWala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 15:33

ik ben ook 1.80 en heb een broek van nedhorse mt 40
echt een super broek, komt over mn enkels en gaat lang mee, heb hem nl al een aantal jaar Tong uitsteken
volgens mij is deze nog niet genoemd toch?

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 17:44

Hannanas schreef:
Mooie broek die mondoni Ghana.
Heb m ook voor de lol, voor een minder zuinige/nette rijbroek.
Hij is me nameljik veelste kort.

hoe lang ben jij dan?
ik ben 1.88 en heb normaal lengtemaat 36 maar deze past mij gewoon goed Pling

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 17:46

ik ben 1.81 maar die broek komt echt net halverwege mijn kuiten/onderbeen!
( of het kruis gaat heel erg hangen )

Heb echt nog nooit een broek aangehad die op of over mijn enkels kwamen.
Laatst bijgewerkt door Hannanas op 23-04-08 17:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 17:47

misschien het maatverschil... bij mij is ie even lang als mijn cavello met lengtemaat Pling en hij zit nog beter ook Clown

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 17:48

hm wat voor maat heb je?
Lijkt mij vreemd als jij rijbroek 36 hebt dat die langer is dan de mijne. Heb namelijk een 38 (of 40, moet ik boven kijken ) speciaal voor de lengte genomen, maargoed heeft niet veel geholpen.

Wel interessant:P

Zal eens een cavallo pasronde gaan doen, heb daar nog nooit een lange broek van aangehad die goed zat.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 18:20

bij gewone broeken is dat ook vaak zo dat hoe groter de maat hoe langer de broek Clown

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 15:02

Ik ben 4 cm kleiner maar ik heb ook een eurostar Ja. Die zijn wel lang. Maat 188 kindermaat heb ik.

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 15:17

Ik heb ook wel dat probleem. Ik ben 1,76 en niet super dun maar dik ook weer niet. Ik heb 1 horka rijbroek maat 36/38, die is aan de bovenkant te groot en aan de onderkant te lang Bloos . En dan heb ik 1 HH rijbroek in maat 164 die is al aardig uitgerekt heb ik al 3,5 jaar, hij zit wel wat krap en is veeeeeeeel te kort Tong uitsteken , maar ik gebruik hem meer als geserve. En een HH rijbroek maat 176 die zit aan de bovenkant goed Haha! , en aan de onderkant komt die net iets boven mijn enkels. En dan heb ik ook nog een cotton naturals een erg onbekend merk(denk ik) maat 38 Bloos met langere broekspijpen(las ik net in het merkje Tong uitsteken ), ik heb hem ergens bij een dieren/tuin winkel gekocht, hij zit heel lekker is eeen beetje elastiesch, en komt goed tot mijn enkels het enige probleem is hij is wit dus ik heb hem haast nooit aan. Maar ik ga er binnenkort weer 1 bijkopen denk ik. Dan weer een witte en laaat ik hem door mijn moeder blauw verven ofzo Knipoog .

Bella123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 17:33

Ik ben 1.86m (binnenbeenlengte zo'n 92 cm) en heb ook een eurostar rijbroek. Maat 80 (lengtemaat 40). Eentje met nepleren kont/knieen en eentje zonder maar die laatste draag ik weinig want dan heb ik zo weinig grip...
Ik ga zeker ook eens de 188 proberen want ik vind Eurostar broeken wel erg fijn en ik ga ook eens op zoek naar Horka!

Wat betreft de koude polsen: daar had ik vroeger ook last van maar tegenwoordig niet meer, gek eigenlijk...
Gewone broeken kan ik haast nergens vinden in een goede lengte, nette broeken bestel ik vaak via otto want die hebben veel lengtematen die voor mij precies goed zijn. Spijkerbroeken (stretch) trouwens ook.

Kaboutertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 17:41

Ik ben 1.80m en vind de Horka broeken ook fijn, die zit bij mij ook gewoon goed. Knipoog
En de Euro-star is wel te kort geworden.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-08 18:19

Bella123: zijn die lengtematen van otto 90cm dan goed voor jou? Onze beenlengtes zijn ongeveer gelijk schat ik.

Heavenknows

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 14:10

Ik ben zelf 1,87. Bij Divoza [grote paardenwinkel] hebben de ook lengte maten! De verkoopster zei dat dat steeds meer voor gaat komen, omdat mensne steeds langer worden. Ik heb nog een rijbroek, en dat is een Herenbroek, die was ook een stuk langer dan de damesbroeken Knipoog

Daphneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 20:02

ik ben bijna even lang als jouw (1.82 m) , ik heb een goeie rijbroek al zeg ik het zelf,, gekocht in een ruitershop in Gorinchem

Bella123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 16:25

@Poes: ja de meeste lengtematen van otto zijn voor mij goed. Toen ik die broeken bij otto eenmaal ontdekt had was ik helemaal blij want eindelijk leuke broeken die lang genoeg waren! Anders moet je het gewoon eens proberen, je mag bij otto ook altijd weer terugsturen als het niet past en je betaalt per acceptgiro dus als hij niet past en je stuurt m terug betaal je gewoon niet Haha!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 16:31

Ik ben zelf 1.80m, maat 38 en heb ook stelten. Ik zweer bij Cavallo (dan natuurlijk wel de lengte maten). En ik kreeg nu van iemand een franse rijbroek, ik had nog nooit van het merk gehoord, maar deze is mij zelfs te lang. Komtie: "Marithe & Franqois Girbaud". met een streepje naar rechts op de e van Marithe, maar die kan ik zo vlug niet vinden.

Ideaal, als iemand weet waar deze te krijgen zijn. Ze zitten namelijk echt erg lekker, sluiten perfect aan.

Edit 2: Hm, ik ben even aan het googlen, maar zo te zien doen ze niets met paarden. Vreemd, ik heb toch echt een heuse rijbroek, en geen raar uitgevallen modebroek.

Ivana2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 18:24

ja euro-star heeft de idealen broeken voor lange benen!!
Zelf heb ik ook een aantal hh die zitten ook prima, ja over mijn enkels komen ze niet.. maarik draag ook altijd bijpassende kousen!!
ik ben 1.80 en heb maat 42!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 09:20

ik zit tegen de 1.80 aan...
Alleen heb ik niet bijzonder lange benen eigenlijk (85 cm 32/34 inch met spijkerbroeken verschilt dat nogal..) ..

Kom meestal wel uit, alleen Harry's horse pas ik niet ivm lengte...
Persoonlijk vind ik ANKY wel lang vallen... Ja Die zitten bij mij goed, pikeur zit ook wel goed, maar dat is zeg maar wel op eht randje van wat niet kan en wat wel kan Clown (dan heb ik het niet over de lengtematen; die heb ik nog nooit gepast)
En als het goed is heeft ANKY ook nog lengtematen, maar die zijn niet echt veel verkrijgbaar geloof ik Tong uitsteken...

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 15:26

Komt de oplossing:
( voor mij dan, echt wauw dat ik dat nog eens ging vinden zeg! )
Natuurlijk wel lengtemaat, zowel 80 als 84 zat goed.
( 1.81 lang, lange benen, maatje 29/34 van broeken.)

Tromgeroffel:

Kentucky California
(zonder lederen zitvlak)
Chocobruin.

- Erg lang
- Fijne katoenachtige stof met fijne binnenkant, niet zo'n syntetisch zweetding
- minder strakke, en niet zo'n onrekbare, tailleband (ten opzicht van bijvoorbeeld eurostar)

Go jij! Go jij!
Ben zo blij!
Hij is nog beter dan mijn eurostar klara 766/860 stof oid van alweer 3 jaar oud.
Klepjes op de kont zijn helemaal niet storend, juist sjiek en de 2 knoopjes voor bij de steekzakken staan ook erg leuk.

BIJv:
http://www.dekroo.com/shop/rijkleding/d ... fornia.htm

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 20:12

Ik heb van Kyra K ook lengte maten Haha! .

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 20:58

Leonieke schreef:
Ik heb van Kyra K ook lengte maten Haha! .

Heb ik vandaag ook aangehad, ging net, maar de kentucky zat toch echt velen malen beter en langer.

Zijn wel mooie broeken zeg die Kyra K.
George Schumacher viel hetzelfde als de Kyra K, of zelfs misschien nog net ietsjes langer, en kan dus ook nog als serieuze kans voor lange dames worden gezien!

Carlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 22:26

Goh wat een irritant probleem zeg!
I kzou eens op internet gaan nakijken,
Kan je echt niks vinden?

Jilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 22:44

Ik heb 2 broeken in kindermaat en die vallen wonder boven wonder veel langer dan mijn andere rijbroeken.

Ik ben 1.67 en die broeken moet ik echt een cm of 10 omslaan (1 broek overgenomen van een vriendin van 1.80(?) )

Merken zijn mountain horse en global als ik me niet vergis.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 06:30

Kinderbroeken zijn altijd veel langer dan damesbroeken. Knipoog