De TNT-soap: TNT blundert en ontkent

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jolanda10

Re: De TNT-soap: TNT blundert en ontkent

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 10:34

Vanaf onze kant (on-line shops) is het de laatste tijd ook een drama. Wij versturen toch het hele jaar al pakketten, maar nu de feestdagen in het zicht komen gaat er wel heel veel verkeerd.

Pakketten die verzekerd verstuurd zijn (mag dus alleen met handtekening van geadresseerde afgeleverd worden) komen bij ons na dagen terug met een TNT sticker waarop 'onbekend adres' staat.
Alle gegevens kloppen gewoon, dat kan ook niet anders, anders kunnen wij nl. op het postkantoor de pakketten ook niet aanbieden want het systeem van TNT controleerd voordat het pakketnummer wordt uitgedraaid ook zelf de postcode en huisnummers.
Maar wij kunnen dus nogmaals € 7,30 betalen om vervolgens een dag later met precies hetzelfde adres erop (gelukkig) te kunnnen vernemen dat de klant het pakket ontvangen heeft. Klant ook boos omdat het pakket toch wel heel lang onderweg was. We hadden het zeker helemaal niet verstuurd toen ze belde waarom haar bestelling nog niet bezorgd was...... Boos!

Wij hebben wel totaal € 14,60 voor een pakket versturen betaald en TNT doet er maaaaaaanden over om e.e.a. uit te zoeken.

Wil wel heel graag opmerken dat wij ook gebruik maken van een betaalde service (TNT) en dat de klant die ons betaald voor zijn bestelling en verzendkosten er uiteraard vanuit gaat dat hij deze bestelling dan ook ontvangt. Maar dat als het mis gaat bij TNT kunnen wij hier natuurlijk geen enkele verantwoording voor dragen als blijkt dat bij ons alle gegevens correct vermeld zijn en dat TNT er een potje van maakt.
Zo krijg je als on-line shop een slechte naam omdat er pakketbezorgers zijn die er gewoon geen zin in hebben om een pakket na behoren af te leveren.

Ik heb zelf ook dagelijks vervoerders aan de deur en verbaas me er echt over hoe dom ze soms te werk gaan. Als onze winkel op maandag gesloten is zetten ze een pakket gewoon voor de deur en geven niet eens een briefje door de bus dat het voor je deur staat. Vorige week had ik een pakket wat drijf door nat verregend was en dus de inhoud ook kleddernat.
Klagen bij TNT had geen zin, het was verzonden als basispakket en dan mogen ze het blijkbaar op deze manier doen. Er werd geen enkele verantwoording genomen en ik kan dus de inhoud van dit pakket gewoon weggooien en de kosten slikken Gestoord

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 10:39

Tessebes schreef:
Sinds ik een keer bij iemand kwam die partijen "verloren pakketten" opkocht en ze doorverkocht denk ik heel anders over TNT, maar dat terzijde.

Dit meen je niet.............. Verklaar je nader, krijg nu een heel slecht idee van TNT[/quote]

Pakketjes die om één of andere reden niet bij de geadresseerde terecht zijn gekomen en die blijven liggen bij TNT worden opgekocht door handelaartjes. Het betrof hier een doos vol minichaps, gewoon met pakbon van de verzender erbij en alles. Het valt dus heus wel terug te brengen van wie die doos is, alleen is dat voor TNT blijkbaar teveel moeite. Die man had een halve kamer vol staan met pakketjes van TNT.[/quote]

daar lagen wss dan dus ook mijn spullen bij
tnt kan zo ruitersportzaak beginnen

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 10:41

ElCamino schreef:
Hier ook zoiets....

ik bestel voor Sinterklaas wat kadootjes bij Gadgethouse... Zou zaterdag bezorgd worden...
Zaterdag al wie er kwam..... geen postbode...ook geen briefje in de bus.

Maandag Gadgethouse gebeld, Track&Trace numer gekregen.... en volgens TNT afgeleverd aan mij....???
Nu TNT gebeld, die beweren dat het afgegeven is op mijn huisnummer !!!
Nu moet ik een officiele klacht indienen ( meteen gedaan) e binnen 5 dagen heb ik bericht....
Tis toch wat !!!! Nu heb ik A: geen Sinterklaas kadootjes ( terwijl de datum juist afgesproken was en snelle service om het op tijd te hebben....) En mijn geld kwijt !!!!
Hoop dat ik eruit kom met TNt...

succes!!!
tnt zei dat bij mij ook, ik was niet thuis, buren hebben niks en ook nergens wat gevonden

kunnen we niet allemaal samen klacht indienen?

Ziva

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 10:14

colelctief een klacht indienen, helemaal voor. Of het nut heeft..ik weet het niet. TNT verschuilt zich achter wetten en regels en ontloopt zo iedere verantwoordelijkheid. Ik zou graag zien dat er een andere service kwam die met hen kon concurreren. Dat lijkt de enige manier om hen tot betere prestaties te pushen. Het is gewoon te bizar voor woorden. En dan het verhaal van pakketten opkopen die niet bezorgbaar zijn..OMFG hoe haal je het in je botte hoofd!!
Klachten indienen is ook zon leuke. Hebben wij ook geprobeerd. Heeft ook geen zin. Zelfs een medewerkster in het postkantoor waar wij onze pakketten versturen heeft het 1 en ander te beamen. ElCamino ik hoop echt dat je het pakje toch nog krijgt..

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 10:55

denk niet dat het veel nut heeft

wij verzenden alleen nog verzekerd en aangetekend via een pakket dienst , gaat ook soms fout maar we weten precies waar de fout dan ligt en die gene krijgt op zijn klote en/of fout word iig hersteld

laatst is er weer een ontslagen omdat die dus doosjes zomaar had neergezet ..dat word gelukkig gewoon weg niet getolloreerd

helaas willen sommige nog onder rembours
dat gaat helaas nog via tnt , laatste keer duurde het ruim 2 maanden voordat wij onze centjes mochten ontvangen ..

enveloppen is helemaal een crime
de helft raakt weg of klanten zeggen dat het weg is
iig doen wij dat niet meer
kost ons veel te veel geld