paardrijkleding overdreven?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

QueenD

Re: paardrijkleding overdreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 11:48

Wat leuk dat iedereen er anders over denkt. Ik vind het wel mooi staan als je je kleding kan afstemmen, geeft een mooi rustig beeld. Zelf rijd ik western en ook daar zie je toch wel kleding die ontzettend "HOT" is geworden. Old Sorrel bijvoorbeeld, is in tal van kleurencombinaties te verkrijgen maar zit tevens erg lekker. Van fleece tot thermo. Heb er zelf ook een paar dingen van.
Verder is MH ook mijn merk, zeker met de jassen maar ook schoenen zitten goed. Maar mijn Ariatjes zijn me allessies, je trekt t aan en het "zit", plus dat ze nog lang meegaan ook. Sorry maar op schoenen bezuinig ik niet.

Oja, ik heb zelfs een Anky truitje/t-shirt in de kast liggen. Heerlijk, zeker voor in de zomer. Weet uit ervaring dat als ik aan t rijden ben in een gewoon truitje/t-shirt en je gaat zweten dat er een luchtje gaat ontstaan dat t gewoon ondraaglijk is Bloos! en daar heb ik met bijvb Anky of MH geen last van Knipoog .

stef_1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 20:45

hooi

Sommige merkkleding vind ik wel leuk, maar ja het is jammer dat het zo duur is.
daarom vind ik het een beetje overdreven want ik kan ook gewoon rijden met shirts en zo zonder merkje erop!
Wat ik wel doe is opletten watvoor kleur shirtje en sokken en broek ik aandoe een zo dat vind ik wel leuk staan.
ik heb wel sokken, paardrijbroek, schoentjes, laarzen en handschoentjes van de paardenwinkel!.

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 20:47

mijn oude kleding wordt altijd automatisch paardenkleding. Buiten een jas, een rijbroek en goed ondergoed koop ik niets van kleding speciaal voor het paardrijden. besteed liever mijn geld aan m'n paard. maar goed, ieder zijn mening, je moet zelf kopen wat je leuk vindt.

Geak_Nena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 19:37

Ik vind alleen dat mijn broeken, Jassen en laarzen van goede kwaliteit moeten zijn, En natuurljik de spullen van het paard. Bloos

marle_sheila

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 18:10

Ja, opzich is het overdreven, maar ik vind wel dat deze speciale paardrijmerken vaak een erg goede kwaliteit hebben. Bovendien heb ik toch wel aparte kleding voor het paardrijden, omdat ik niet wil dat mijn goede kleding lelijk wordt of gaat stinken (naar stal of zweet). Ik vind het eigenlijk wel leuk en handig dus Lachen Wel jammer dat het vaak zo duur is.. Dan doe je het toch minder snel..

loon_corr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 19:18

ik vind het wel leuk, mar hierbij word je niet beter, je bent alleen maar duurder uit.
kan ook wel met een shirt van g-star of van een goedkoop kansloos h&m tshirtje rijden.
heeft echt geen verschil toch Lachen ?

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 19:42

Ha leuk onderwerp. Ik ga in de paardensportwinkel ideeën opdoen en ga dan als de blaadjes van de gewone sportzaken kijken wat er op lijkt. Heb wel 'echte' paardrijbroeken, maar de truitjes zijn toch echt zeeman. Soms kan je bij Welkoop ook leuk dingen op de kop tikken die in een paardensprotwinkel niet misstaan.
Mijn BH's zijn altijd van Hema. Sokken: Nordic walkingsokken van Xenos. Ik ben net een kraai; ik pik overal een graantje mee.
De dure merken als 'Anky' laat ik links liggen, vind de truien jasjes immers veel te kort en weinig tijdloos.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 19:58

Mijn broeken, laarzen en jassen zijn wel merken, alle spullen van mijn pony ook.

Ik heb een bodywarmer en een vest van PK, maar dat is dan ook het enigste. Clown
Ik rij in de zomer meestal met goedkope shirtjes van bijvoorbeeld de HEMA en in de winter gewoon in vesten van de H&M of oude truien. Lachen

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 20:06

Ik ben het helemaal met TS eens.

Bij mij worden gewoon de truien en shirts die ik niet meer goed genoeg vind voor mijn werk, gedegradeerd tot paardrijdkleding.

Ik heb 1 x zo'n hele dure jas gekocht maar die heb ik vervolgens 3 jaar niet naar de paarden aangehad omdat ik dat toch wel erg zonde vond. Nu is hij afgeschreven en dus eindelijk paardenjas geworden. En hij kan nog jaaaren mee.

Ik heb zo'n lekkere dunne bodywarmer van de markt voor 15 euro. Lijkt verdacht veel op die paardrijddingen, wellicht iets minder getailleerd maar dat is in mijn geval juist wel gunstig Bloos

kniekousen komen ook niet uit de ruitersportzaak, hoewel ik wel wat ruitjes heb omdat ik dat wel geinig vind.

Kleurcombi's let ik nauwelijks op.

Wat heb ik wel?

* Uiteraard een rijbroek, maar eigenlijk maar 1 goeie (er zijn tijden geweest dat ik er wel 4 had, nog afgezien van mijn wedstrijdbroek)
* Een hele dure goeie sportbh maar dat is echt geen overbodige luxe met cup G. Overigens niet bij de paardensportzaak, daar hebben ze die maat niet eens.
* voor de veiligheid wel 'echte' jodphurs.
en da's alles.

zunig he? Haha!

LoveMooniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 20:13

Hallo, eigenlyk is het wel onzin al die merken, maaar ik draag het toch:P want als je je het kan verorloven dan is het natuurlijk wel leuk. Tong uitsteken maar als je het niet kan betalen, dan kan je idd gewone shirts aan dat ryd net zo fyn, en het belangrykste is natuurlyk dat je paard een goede uitrusting,verzoring,stalling heeft!

XX LoveMooiee

_Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 21:46

ik draag altijd gewoon shirtjes die ik gewoon niet meer draag of soms die ik ook gewoon draag ik kom echt haast nooit in de paardenwinkel maar als ik dan naar die kleding kijk vind ik t niet eens mooi Tong uitsteken maarja das mijn smaak Lachen

Sun_Shine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 14:54

ik heb altijd gewone kleren aan. Ik rijd niet beter met echte paardrijkleren

Cuddie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 15:08

Pff, ik draag gewoon wat ik maar gewoon in de kast heb liggen, wat ik voor de rest toch bijna nooit aanheb..
En als er bij de Zeeman of zo een leuk vestje of truitje ligt voor weinig geld, is dat ook altijd mooi meegenomen voor naar de manege Clown

Annettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 22:46

Ik heb wel echte paardrijbroeken en een shirtje van hh, maar voor de rest graai ik ook van alles uit me kast bij elkaar wat ik er bij aan kan doen.. Die shirtjes van paardrijmerken zijn me veel te duur!

adante_2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 22:48

het is maar wat je er voor uit wilt geven en of je mode gevoelig bent

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 22:51

Kleding is mooi maar duur.

De kleding die je nu allemaal ziet zijn ook mooi om te dragen als je niet bij de paarden bent.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 22:52

Ben je dan alleen goed verzorgd als je die kleding koopt? Verward
Hahaha Knipoog , nou, het spijt me zeer, maar ik durf wel te stellen dat ik er prima uitzie en ik doe daar toch echt niet aan mee. Ik vind veel van die kleding ook een hoog 'kakkers'gehalte hebben, heel eerlijk gezegd. Niets voor mij dus.
Ben daar veel te vrouwelijk voor. Haha!

blondje053

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 23:12

Ik heb altijd gewoon mijn paardrijbroek aan met daarop een tshirt en als het kouder is een trui. Ik heb ook niet bepaalde dingen die ik alleen aan heb met rijden. Soms pak ik gewoon wat ik het snelste kan vinden. En het ziet er meestal wel leuk uit. Betrap mezelf er op dat ik soms vergeet dat ik paardrijkleiding aan heb en er gewoon de winkel mee in loop.
Voor mij hoeven die lijnen niet echt. Geef mij maar gewoon iets wat lekker zit en waar ik me comfortabel in voel.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 23:31

Inderdaad lekker zitten is het belangrijkste, ik loop er toch wat uren in rond. Ik ben wel heel erg doordat ik niet meer rij maar men heb ik namelijk helemaal geen speciale paardenkleding meer. Gewoon oude broek en trui, wandelschoenen van een zwaar kaliber (voor warme voeten) en dan een jas van oasic wel merk, maar gratis gekregen van mijn vorige werkgever, die sponserde de olympische winterspelen en hadden daarvoor deze jassen laten maken(alle schaatsers liepen erin) en er werden een aantal verloot en ik was de gelukkige en die is echt goed waterdicht en warm en dat vind ik wel belangrijk.

blondje053

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 11:12

haha precies je moet er soms uren inlopen. Als ik stage liep hield ik er wel rekening bij dat je wel op een bedrijf liep en je een goede indruk moest achterlaten.

Sannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 16:43

Zou mijn fijnste ''setjes'' even opnoemen(niet heel overdreven is het hoor! Clown )
1e
Bruine HH Rijbroek
Oranje blauw beige Pk Paardrijd sokken
Pk oranje t-shirtje(goede kwaliteit en zit heerlijK!)
Daarover een Oranje vest wat we ooit vorig jaar gekocht hebben van een of ander sport merk
2e:
Zelfde Bruine HH Rijbroek
ik heb 2 paar Roze paardrij sokken: Br en StappHorse Dus doe een van die aan
Roze Erik Roor Shirt, heb ik gekregen van Erik de hoefsmid bij ons op stal(Hoefsmederij Erik Roor)
Rood vest, Ooit in Canada gekoct als voor dagelijks leven

verder ben ik niet zo In SET als bijvoorbeeld ook nog Roze peeskappen en dekje erbij, heb trouwens wel oranje dekje omdat het mooi is op john..
Heb paardij sokken aan omdat die gewoon fijn zitten met kussentjes eronder !

x_Eefje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 22:09

Ik zou nooit al die dingen kopen. Met gewone dingen kan het evengoed toch ook? Meestal heb ik zelf een gewoon vest aan tijdens het paardrijden.

blondje053

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 01:39

ik loop soms ook rond in lekkere warme truien.(boeit mij niet als het er niet uit ziet)
Ik heb trouwens wel paardrij sokken maar het is geen merk.
Ik geef niet om merken.
het moet goed zitten en een beetje goede kwalitiet zijn.
Wel heb ik een aantal rijbroeken die toevallig van een goed merk zijn maar dat is omdat ik er hele dagen in liep en reed.

gollempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 09:13

ik denk dat het er ook zeker aan ligt hoeveel je er voor uit wilt geven en of je het geld er voor hebt. ik spaar liever door voor een paard en doe het even met goedkope kleding op dit moment Haha!

Reneetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-07 00:18

biancanij schreef:
Ik vind dat altijd zo'n onzin het merk wat erop staat doet er toch niet toe. Maar de laatste tijd moet je eigenlijk helemaal in setje zijn. Zelfde kleur broek als dekje een peesbeschermers en als kan ook nog bijpassend bontje en oornetje. Moet er niet aan denken dat moet je elke keer precies bedenken wat je aantrekt en een hele grootte kledingkast hebben en veel geld. Ik vind het gewoon zonde van het geld maar er zijn wel veel mensen die dat doen.

voor een wedstrijd vind is het altijd heel leuk staan, ik heb het zelf niet, maar als je gewoon aan het rijden bent ofzo, is het echt overdreven! Slapen