Casco Youngster inderdaad niet zo veilig...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Casco Youngster inderdaad niet zo veilig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 17:54

beantsje schreef:
Nou ja, moraal van het verhaal is blijkbaar dat je met aankoop iig moet letten op een goede pasvorm en dat kan per merk nogal verschillen per persoon.

Maar bij deze dingen ligt het dus aan het mechanisme wat niet sterk is. Mijne paste namelijk perfect.

Lilian_AapIe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 18:02

Zo had ik ook even wat een tijdje geleden..was ik niet zo blij mee.

Ik was aan het rijden en inene begint mn paard te rennen en te bokken (rodeo) en toen ging ze op één plaats staan bokken.
Maar mn cap ging dus de hele tijd heen en weer (hoop dat jullie snappen wat ik bedoel).
En mn kinbandje zat dus gewoon goed!
Ik heb daarna geen enkele keer meer gereden met die cap zonder een onveilig gevoel..
Heb ook snel een andere cap gekocht. Lachen
Ik heb nog wel een paar keer met die Casco moeten rijden (voor carrousel) maar dan merk je pas dat die cap echt niet lekker zit en gewoon niet veilig is.
Voor mij niet zo'n cap meer!

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 18:04

Ik vind die Casco sowieso ondingen. Heb je wel eens aan de binnenkant gevoeld? Keihard!
Dus het lijkt mij als je daarmee op je hoofd valt het super pijn doet. Er zit helemaal geen zachte demping in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 18:16

Klopt idd dat hij hard is. Ik had jaren terug ook een hersenschudding toen ik midden op m'n hoofd was gevallen met dat ding op Nagelbijten / Gniffelen

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 20:01

Juul schreef:
Klopt idd dat hij hard is. Ik had jaren terug ook een hersenschudding toen ik midden op m'n hoofd was gevallen met dat ding op Nagelbijten / Gniffelen

Je weet niet wat er zou zijn gebeurd als je geen cap op had gehad!
Ik ben dus een paar week geleden flink op mijn hoofd gevallen. Klep opengespleten, maar absoluut geen hoofdpijn gehad.

Ik weet dat ze erop zijn gebouwd dat ze opensplijten of dat het mechaniek het begeeft met een klap. De bedoeling is nl. dat je hem vervangt. Als hij van binnen beschadigd is, maar je ziet er niets aan, kom je gauw in de verleiding om hem te blijven dragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 20:02

beantsje schreef:
[naam] schreef:

Je weet niet wat er zou zijn gebeurd als je geen cap op had gehad!
Ik ben dus een paar week geleden flink op mijn hoofd gevallen. Klep opengespleten, maar absoluut geen hoofdpijn gehad.

Ik weet dat ze erop zijn gebouwd dat ze opensplijten of dat het mechaniek het begeeft met een klap. De bedoeling is nl. dat je hem vervangt. Als hij van binnen beschadigd is, maar je ziet er niets aan, kom je gauw in de verleiding om hem te blijven dragen.

Maar dat het mechaniek het begeeft is nou net waardoor die dingen in je nek schieten als je valt. Lekker safe..

En ik dacht toch dat die dingen je zouden moeten beschermen tegen een hersenschudding ?

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 11:23

Ik had die cap ook en ik was er ook niet zo
tevreden over want bij mij ging dat verstelding kapot
hij was door midden gebroken! daarna zat die cap
helemaal niet meer lekker!
Heb nu de HH pro plus ben daar erg tevreden over Ja