wedstrijdpaarden op de wei

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: wedstrijdpaarden op de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 21:22

rowo schreef:
Het meeste kromme wat ik ooit gehoord heb over paarden in de wei is toch wel: "een paard moet niet in de wei, want dan loopt ie zichzelf uit elkaar" Hamer

En paarden die nooit vrij kunnen bewegen lopen zichzelf in elkaar...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 21:45

'K heb vanavond een heel vies van boven tot
onder onder de blubber zittend fjorddier (dat dus Z is...)
uit de wei geplukt.. (rolt altijd, op meest smerige plek...)
Zou zo denken dat het een zwart paard was.... Haha!

En ze is heerlijk uit haar dak gegaan, met haar 2 vriendjes!!!
Zijn als stel debielen door het weiland gaan racen en bokken..
Zalig toch!!!!! vrijheid!!!!! van beweging!!!!!

(meestal is het een soort van stilleven, zodat je denkt, goh..
beweegt er nog iets behalve de kaken...????)

mfrans

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 15:05

Je hebt idd grand prix paarden die niet in de wei mogen, er zijn er ook die dat wel mogen. Lachen

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 16:13

In de Paard en sport stond Personality van Wesley Heydens. Fijn om te lezen dat dat paard zo'n gevarieerde training had. En verder gewoon buiten kwam, gelongeerd werd, buitenrit, springen, dresssuur. Zo hoort dat Ja

Blesje_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 16:16

Mijn moeder rijd PSG dressuur en die komt (ligt aan het weer natuurlijk) eigenlijk wel dagelijks op de wei hoor! Ja
Ze rijd ook minimaal 1x in de week een buitenritje, is een x wat anders Lachen

Olrike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 10:10

Joica schreef:
wat een onzin dat zulke paarden niet op de wei zouden kunnen staan. anky heeft salinero en bonfire ook gewoon de hele dag op de wei staan..

Jawel hoor, elke dag. Zie Bonnie elke dag lekker grazen met zijn schetlanders en andere paardenvrienden.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 10:54

Wij hebben 2 paarden die ieder ZZL geklasseerd zijn.

Deze paarden staan gestald bij amazones en komen iedere dag in de wei of op een paddock ligt aan het weer en de bodem.

Als deze paarden niet los zouden komen staan ze gefrusteerd te kijken op stal en dat schiet ook niet op voor mens en dier.

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 11:13

Klopt dat een aantal ruiters op hoog niveau de paarden niet in de wei zetten (vaak ivm angst voor blessures) maar zo komen er ook veel 'huis-tuin-en-keuken' paarden niet op de wei. Mijn ruin die St George liep kwam gewoon buiten en mijn paard(en) zullen ook altijd gewoon buiten blijven komen.

VRG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 11:20

Paarden zijn ervoor gemaakt om te lopen, en volgens mij vergeten veel mensen dat nogal eens.
Ook bij ons op stal komen alle paarden gewoon lekker heel de dag buiten, in groepjes van 2 of 3 (en altijd dezelfde ), het voordeel hiervan is bovendien dat ze ook nauwelijks gek doen, omdat ze niet maar 1x per week een uurtje vrij mogen lopen!!!

Wat ik trouwens echt zielig vond was het leven van Power en Paint, ook in de Paard en Sport.

Nooit los, nooit in de paddock, nooit longeren, nooit springtraining, nooit buitenritten enz. enz.

Leuk leven heeft dat beest, jippie! Elke dag lekker dressuurtraining. Tof hoor!! Boos!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 12:29

Nou ik meende me toch te herinneren dat Salinero nooit buiten kwam... stond toen in de P&S

Doerakje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 17:33

VRG schreef:
Wat ik trouwens echt zielig vond was het leven van Power en Paint, ook in de Paard en Sport.

Nooit los, nooit in de paddock, nooit longeren, nooit springtraining, nooit buitenritten enz. enz.

Leuk leven heeft dat beest, jippie! Elke dag lekker dressuurtraining. Tof hoor!! Boos!

Jaa! dat heb ik ook gelezen, vond ik zo raar Boos! Maar stond er niet bij dat ze geen weides hadden?? En dat ie dus gewoonweg niet naar buiten kón ..? Tenminste, ik meende dat dat er stond..

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 17:52

Ja bij mij op het werk,m'n werkgeefster was prix st george en bijna alle paarden lopen hoger dan Z,komen ze iedere ochtend buiten in de wei! En zo hoort het ook vind ik.

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 18:51

Tuurlijk gaan wedstrijdpaarden in mijn opinion de wei op! Het zijn paarden... kom op zeg!

_marlies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 11:31

veel paarden die op hoog niveau lopen gaan inderdaad niet in de wei omdat de ruiters bang zijn voor blessures!! als de paarden even gek doen bijvoorbeeld. DIt is echter grote onzin omdat als je paarden altijd op stal houdt en dan opeens gaat rijden je een veel grotere kans hebt dat ze gek gaan doen en zo bijvoorbeeld een peesblessure krijgen. Het is dus veel beter om ze dagelijks weidegang te geven (al is het 2 uur per dag) alleen men "durft" niet

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 14:54

Hier staan de Z paarden gewoon net als de haflingers op de wei, bij goed en bij slecht weer! Lachen

Westenwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 14:59

Bij ons heeft alles altijd op het lang gelopen.. en zullen dat ook blijven doen... Lachen

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 17:50

Bij mijn instructrice staan alle paarden (voornamelijk Z2, ZZ en hoger geklasseerd) bij redelijk weer en redelijke bodem elke dag in de paddock of in de wei. Soms los in de stapmolen. Het zijn geen grote stukjes, dus nodigt niet uit tot rennen (ze bokken, steigeren of springen wel eens in het rond), maar ze komen wel vaak buiten. Naast die paar uurtjes in de paddock of wei worden ze ook nog gelongeerd en gereden.
Laatst bijgewerkt door joyce B op 12-09-07 17:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Sorlede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 17:52

Ik vind het eigenlijk best zielig dat wedstrijdpaarden niet op de wei zouden mogen.
Ze willen geen risico's lopen ?? Nou, als je ze de hele dag op de stal laat, en stijf laat worden, dan kunnen ze net zo goed iets krijgen.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 18:52

Maar ruiters die op hoog niveau rijden, komen die dan ook niet hun huis uit (behalve om te trainen in de bak)?
Want stel toch dat je aangereden wordt ofzo, het verkeer is immers levengevaarlijk. En een goed paard zonder ruiter zou helaas geen dressuurproef winnen, dus het zou wel erg vervelend zijn als de ruiter wat overkomt

osiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 19:17

Mijn merrie loopt altijd een paar uur per dag op de wei. Loopt regelmatig los.
Ontspanning en afwisseling is voor ieder paard het beste. Zeker voor wedstrijdpaarden.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 19:26

Lenneke_ schreef:
Maar ruiters die op hoog niveau rijden, komen die dan ook niet hun huis uit (behalve om te trainen in de bak)?
Want stel toch dat je aangereden wordt ofzo, het verkeer is immers levengevaarlijk. En een goed paard zonder ruiter zou helaas geen dressuurproef winnen, dus het zou wel erg vervelend zijn als de ruiter wat overkomt

het is inderdaad zo dat mensen met bepaalde zeer verantwoordelijke banen bepaalde sporten (lees ontspanning) ontzegd wordt omdat de kans op blessures te groot is...... skieen, motorrijden, paardrijden en zelfs voetballen

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 19:32

KiWiKo schreef:
Lenneke_ schreef:

het is inderdaad zo dat mensen met bepaalde zeer verantwoordelijke banen bepaalde sporten (lees ontspanning) ontzegd wordt omdat de kans op blessures te groot is...... skieen, motorrijden, paardrijden en zelfs voetballen

maar ja, de mens heeft daar iig nog zelf de keuze in of bedenkt voor zijn/haar ontspanning weliets anders...voor paarden wordt dat toch net iets lastiger Clown

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 19:34

absoluut Lachen Lachen ik wil hier alleen mee aangeven dat er binnen bepaalde functies bij mensen ook die eisen gelden Lachen Lachen

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 19:36

Maar dat geldt iig niet voor ruiters.

Als ik die stukjes in de P&S lees valt het me wel op dat springpaarden vaker in de wei mogen dan dressuurpaarden

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 19:46

komt denk ik (zonder dat ik iemand tegen het hoofd wil stoten) omdat over het algemeen springruiters wat makkelijker zijn dan dressuurruiters......... en voordat ik daar weer kommentaar opkrijg.......... ik kan niet springen, dus moet wel pogingen wagen tot dressuren Lachen