Eurostar Klara Zeer slechte broeken!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

laliz

Re: Eurostar Klara Zeer slechte broeken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 12:10

Toch fijn dat ik dit topic gezien had voordat ik bij de ruiterzaak was. Voor mij reden genoeg om geen Klara aan te schaffen, dus bedankt!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 19:15

Ik heb een antaciet kleurige klara... en idd bij mij ook overal pluisjes... tegenwoordig koop ik enkel de eurostar modellen met gladdere (en dikkere) stof of broeken van cavallo.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 12:13

Ik heb een nieuwe klara ontvangen. Lachen

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 21:33

Ik heb ook een Klara. Qua model super maar die pluizen zijn erg jammer.
En maar aan een kant, op het been en bij de broekzak.

_Jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 23:07

Je moet de rijbroek wel binnen ste buiten in de was doen, met klitteband dicht he! Weet niet of dat al eerder in 't topic ter sprake was gekomen.

LinZZZZJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 06:23

Jorien... ik doe dat altijd!!!
Ik ben altijd zuinig op mijn spullen.... en op die plek gaat de broek nog niet puizen. Op andere plekken wel

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 18:24

_Jorien_ schreef:
Je moet de rijbroek wel binnen ste buiten in de was doen, met klitteband dicht he! Weet niet of dat al eerder in 't topic ter sprake was gekomen.

idd... de mijne gaan altijd binnenstebuiten met klittenband aan elkaar de was in op 40 graden zonder wasverzachter...
Al mijn andere rijbroeken blijven mooi, alleen de klara is gaan pluizen.

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 19:03

Ik heb helemaal geen negatieve ervaring met mijn eurostar's. Heb er nu 3 gehad. In die 12 jaar dat ik paard heb gereden.
Ik vind het erg prettige broeken! ook toen ik drie maal per week reed, onverwoestbaar!

Ik zou even moeten kijken welk type ik heb liggen, geloof dat het een reebruine is? Bij de ooteman vandaan.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 19:33

Mijn andere eurostars heb ik ook al jaren en zonder pluis Clown

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 19:49

Ik heb een eurostar klara, mocca ( geloof ik.. Zandkleur achtig iig ) ik heb hem ong. sinds januari 2007, en nog geen pluisje te zien! Ik rijd sinds kort ook weer met zweepje (omdat ik mn pony weer rijd, en die is gewoon niet aan het been Tong uitsteken ) en ook hier geen pluisjes.. Ik ben echt super tevreden over deze broek Lachen En sowieso ben ik erg te spreken over Eurostar Lachen

LinZZZZJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 06:21

waarschijnlijk heb je dan de 830 stof Jolienn.... het probleem gaat hier voornamelijk over de 450 stof die zo verschrikkelijk slecht is en ik iedereen af kan raden...
kan me niet voorstellen dat ik, degene die zo superzuinig is met zijn spullen dit alleen naar 1x rijden heeft, ik denk dat dit probleem bij alle Klara's 450 ligt

X_orville_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 06:38

ik koop gewoon harry's horse broeken. dat is tenminste goedkoper als al die dure merken.
geef me een goede reden waarom je zo'n dure broek zou kopen.. oke.. ze zijn mooi..
maar dat zijn HH broeken ook.
laatst was ik aan het rijden, met iemand die haast dezelfde broek had als mij maar die van haar was een andere kleur, en zij trok d'r trui een beetje omhoog en zag je zo'n kenmerk van dat broek zitten. dat had mijn broek niet. maar voor de rest? gewoon het zelfde!
Ik koop gewoon HH. is tenminste niet zo duur.. laatst had ik 2 super mooie fijne rijbroeken van dat merk, voor 50,- en je ziet wel, 80,- voor 1 en begint meteen met pluizen!

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 12:38

het ligt puur aan de stof. dit is het nadeel van deze stof.
het probleem is er ook bij andere merken.

nu zit er wel enig kwaliteitsverschil tussen bepaalde merken, maar over het algemeen doen ze het allemaal na wrijving van bijvoorbeeld, zweep of klitteband.
je kunt het bij extreme gevallen gewoon reclameren.
maar ligte pilling is helaas normaal bij deze soort stof.
ik haal de pilling eraf met een scheermesje werk prima.
maar als het erg extreem is sturen wij ze terug naar de fabriek.

LinZZZZJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-07 09:14

de 450 stof niet kopen dus... als je wil dat je broek al na 1x lelijk wordt

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 09:25

mariekie schreef:
Wat mij opvalt als enige voordeel van de eurostar klara is dat de kleur echt super goed en mooi blijft.
Verschillende mensen hebben al gevraagd of ik een nieuwe rijbroek had.
Dit in tegenstelling tot pikeur, de kleur van die rijbroeken vervaagd na een tijd.

Zal wel aan de kleur liggen want ik heb een jaar terug een Klarissa gekocht en daar ging de kleur (kobaltblauw) snel vervagen. Ik gebruik altijd kleurwasmiddel en was op 30 graden en nooit de droger. Andere broeken (nog van voor de euro tijd waren 250 gulden!!) hebben wel nog hun orginele kleur.

Ik draag deze broeken met kunstleren zitvlak al jaaren. Enige model wat ik pas met mijn laaaaange benen. De pluisjes herken ook ik. Op een geven moment zag ik het bij een oude broek wel heel erg maar stoor mij er maar niet aan het is blijkbaar niet anders.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 16:18

X_orville_X schreef:
ik koop gewoon harry's horse broeken. dat is tenminste goedkoper als al die dure merken.
geef me een goede reden waarom je zo'n dure broek zou kopen.. oke.. ze zijn mooi..
maar dat zijn HH broeken ook.
laatst was ik aan het rijden, met iemand die haast dezelfde broek had als mij maar die van haar was een andere kleur, en zij trok d'r trui een beetje omhoog en zag je zo'n kenmerk van dat broek zitten. dat had mijn broek niet. maar voor de rest? gewoon het zelfde!
Ik koop gewoon HH. is tenminste niet zo duur.. laatst had ik 2 super mooie fijne rijbroeken van dat merk, voor 50,- en je ziet wel, 80,- voor 1 en begint meteen met pluizen!

ik kocht ook altijd goedkopere broeken, en ik vind de kwaliteit en de pasvorm om te huilen! ze zijn allemaal te kort, zitvlak wordt lelijk. vaak hard of heel dun. veel pluisjes, broek wordt na een uur slap. gaat hangen om mijn kont. zakt ook vaak af, ik bekeek even een winterbroek van mondoni en van nog een ander merk van zelfde prijsklasse. ze zien er werkelijk NIET meer uit! alleen een winter gebruikt. koop ik toch liever een dure!

zal er dan wel opletten dat ik geen klara 450 neem! is het verschil in kwaliteit en prijs, of in model?

freek_nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 16:41

ik vind em wel fijn zitten hoor Knipoog

freek_nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 16:41

maar nu ik dit heb gelezzen is het denk ik wel tijd voor een nieuwe rijbroek en geen klara

LinZZZZJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 17:33

...een goedkoper alternatief voor een rijbroek is inderdaad Harry's Horse. Laatst had ik er 1 van Harry's Horse en een van Horka van €30 per stuk. De Harry's Horse was een betere broek want dat was strechstof en blijft er nieuw uit zien. De Horka (van katoen) broek beviel ook prima alleen begon deze bij de naad waar op je zit lelijk te worden (werd daar lichter). De broeken van Global zitten ook prima en zijn van goede kwaliteit. Die zijn dan wel weer iets duurder als HH. Maar ben van mening dat een rijbroek echt niet duur hoeft te zijn. Wil je echt iets wat super is en waar je lang mee kan doen dan zou ik de broeken van Pikeur, Cavallo of Anky nemen. Bij Pikeur kan de kleur iets vervagen. En als je persee Eurostar wilt dan kan je ook gerust model Domino nemen (katoen)

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 18:48

over anky hoor ik ook geen goede ervaringen, ging ook een heel topic over. vriendin van mij had die broek, weet niet precies wat er mee was maar is wel terug gestuurd. broek was nog geen paar maanden oud! en dan is het wel een broek van 200 euro. mijn moeder heeft inmiddels wel door dat je met een goedkope broek niet goedkoper/beter uit bent. dus ze zal er helaas aan moeten geloven. ik rijd zo intensief dat ze anders niet lang mee gaan!

LinZZZZJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-07 06:20

...hmm dan denk ik dat als je echt een goede broek nodig hebt om vaak mee te rijden dat de broeken van Pikeur een optie zijn en dan model Montana. Ik heb ook zo'n broek en die is echt niet kapot of lelijk te krijgen en de broek is gemaakt van hele fijne stof. Een Klara 450 kan ik je echt afraden en zeker als je er veel mee gaat rijden want bij mij werd deze al na 1x dragen lelijk laat staan elke dag. Misschien kan je de 830 stof proberen, ik weet niet hoe duur deze is en waar te krijgen.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 11:52

een broek van pikeur is 200 euro, ik betaal hem niet zelf. en kan het mzelf ook niet veroorloven. ik ben al blij als mijn moeder een deken koopt van eurostar of cavallo. maar dan zal ik opletten met de merken. waaraan kun je zien dat het stof 450 is?

LinZZZZJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-07 17:17

dat staat op het kaartje en aan het label in de broek... De meeste Klara's zijn van de 450 stof... misschien maken ze geen broeken meer met de 830 stof
En pikeur broeken kosten geen 200 euro hoor! Dat ga ik zelf ook niet voor een broek uitgeven. Mijn Montana kostte €130 en op Ooteman heb ik laatst een Pikeur Janett voor €75 gekocht (wel afgeprijst). Een eurostar Klara kost ook al €80! Volgens mij zijn de broeken van Cavallo nog iets goedkoper dan Pikeur broeken. Maar die moeten je maar net staan.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 20:57

hmm, maar ik wil wel een broek met een zitvlak en steekzakken en die zijn vaak ook wel wat duurder! en een eurostar is ook al gauw 130 euro. een pikeur voor 100? dat heb ik echt nog nooit gezien! maargoed ik zal binnenkort rond gaan kijken zoek nu toch wel kwaliteit broeken! Bloos

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 00:20

lotjj92 schreef:
hmm, maar ik wil wel een broek met een zitvlak en steekzakken en die zijn vaak ook wel wat duurder! en een eurostar is ook al gauw 130 euro. een pikeur voor 100? dat heb ik echt nog nooit gezien! maargoed ik zal binnenkort rond gaan kijken zoek nu toch wel kwaliteit broeken! Bloos

Wil ook altijd een zitvlak hoor... anders is het zo koud Clown