Op verzoek - de gevolgen van het rijden zonder cap

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cinderella

Re: Op verzoek - de gevolgen van het rijden zonder cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 15:00

Hopelijk zet dit topic mensen aan het denken.
Zoiets kan iedereen gebeuren, hoe goed je je paard ook vertrouwd.
Ik ben er stil van, dat geef ik je toe.
Zeker weten dat die cap trouw op mijn hoofd zit, als ik aan het paardrijden ben!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 16:12

Goddank dat je het kunt navertellen!

Mijn vriendin sprong even op haar pony en die schrok door iets... ze viel met haar hoofd op het asfalt (zonder cap) en had een flinke hersenschudding. Ik stap nooit zonder cap op mijn pony, het is een blijft een vluchtdier en je hebt geen invloed op de omgeving.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 16:14

ik heb jaren zonder cap gereden,behalve op buitenrit,want ja, je weet maar nooit! (of je in de bak niet hard kan vallen )
toen heb ik mezelf,zonder bijzondere aanleiding gewoon verplicht gesteld,altijd een cap te dragen!
zo heb ik ook veiligheidsbeugels,omdat aan mijn boomloos zadel,geen pin zit,die de beugelriem loslaat bij een val,oid.

Barmat,ik kreeg een brok in mn keel bij het lezen van je verhaal,met name het deel over de "nasleep" van de hersenbloeding.
mijn vader heeft er 5 gehad(in 20 jaar tijd hoor) Verdrietig
die kreeg ook van die epeleptische aanvallen daadoor,etc.
en idd,heel je karakter en geestelijke gesteldheid lijd er enorm onder.
sterkte. Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 17:31

Ik rijd dus nooit meer zonder cap...... Idd, een ongelukje zit in een klein hoekje....

Sterkte Ach gut

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 17:34

Best erg dat er zoiets vreselijks moet gebeuren voordat mensen zich pas realiseren wat de gevolgen kunnen zijn van het rijden zonder cap. Dit is overigens niet rot bedoeld tegenover jou, Barmat. Knipoog
Ik vind 't erg goed van je dat je je verhaal hier hebt verteld. Echt een eyeopener voor veel mensen, hoop ik.

Sterkte nog met revalideren!

Black2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 18:03

Ik rijd altijd met cap, het hoort gewoon bij de outfit vind ik, Ben een aantal keer goed gevallen, gelukkig nooit met gevolgen, maar ben blij, dat ik dat ding steeds op mijn koppie heb gehad! Ja het klopt, dat je haar daarna nat is en zo, dat neem ik voor lief, dan doe ik mijn petje wel op! En thuis een warme douche!!!!!!!

Sienie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 22:19

Hier nog iemand die zweert bij een cap! Ookal is het niet altijd even aangenaam, zonder ga ik geen paard op!

Alsk hier zo al die verhalen lees, ben ik heel blij dat ik toch maar altijd iets op m'n hoofd draag!

_Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 13:31

Nou ik ben er echt helemaal stil van ..
Ik rij ook altijd met cap, maar nu ik dit heb gelezen, weet ik zéker dat ik nooit van me leven zonder cap op een paard stap !
Sterkte ermee Ach gut

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 13:37

Okee, hierbij is de kleine overweging om mijn cap als die mij echt zou gaan irriteren af te zetten, direct over boord gegooid. Capje heb ik op en houd ik ook maar braaf op Bloos
Op mijn verzorgpaard reed ik in de bak zonder cap. Superbraaf paard, mijn eigen paard is ook superbraaf maar minder stoïcijns. Vandaar dat ik nog steeds heel keurig mijn cap ophield. Blijf ik dus maar doen.

Jeetje Barbara, wat een heftig verhaal. Confronterend en ik denk dat het veel mensen aan het denken heeft gezet. Sterkte met het verdere herstel.

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 14:12

Heftig verhaal en goed dat je het hier heb weggezet!
Hopelijk zijn anderen wat meer gemotiveerd om hem voortaan op te houden.

Ik ben ik mei ook van mijn paard afgevallen, met cap. Ondanks cap ben ik poos buiten bewustzijn geweest en heb ik nog gat in mijn geheugen van uur erna en ik was in die periode niet aanspreekbaar, in zin van , er drong niets tot me door.

Nu wil ik niet iedereen met mijn verhaal ontmoedigen, wie weet was het zonder cap veel erger geweest. Maar het voorkomt echt niet alles en wil niet per definitie zeggen dat je het dan niet had gehad, misschien in mindere mate.

Sterkte met het herstel verder! Hou ons op de hoogtehoe het met je gaat.

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 14:40

Ik doe ook nog steeds mooi mn cap op.. Ushi braaf of niet.. capgaat op..
Zo lees je maar weer, en gelukkig is het goed afgelopen!

Chaneltjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 15:23

Jeetje wat een verhaal,
als je dit leest schut het je wel weer even wakker en laat je zien wat de realiteit is.
ik doe zelf altijd cap op zelfs bij het braafste paard van stal, je weet nooit !
maar door dit verhaal snap je weer waarom de Cap er is en je hem ook op moet doen..
Bedankt voor het delen van je verhaal en heel veel sterkte in de verdere toekomst! Vriendjes zijn?

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 20:59

Bedankt allemaal Ja

Ik ben blij te lezen dat zovelen gelukkig hun cap opzetten en ophouden Knipoog

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 21:07

Hopelijk opent dit verhaal heel wat ogen, wat heb jij meegemaakt zeg !

Veel sterkte de komende tijd

NiN_ME

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 09:38

Heftig, heel veel sterkte met het herstel!
Hopelijk heb je wat mensen wakker geschud met het verhaal en houden ze braaf hun cap op!

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 09:48

Ehm, ja, dit is een goeie! Wat ongeloofelijk rot voor je zeg! Ik moet eerlijk bekennen dat ik vroeger altijd mijn cap droeg, maar dat het tegenwoordig af en toe weleens achterwege blijft. (Cap gestolen, nieuwe cap zit niet lekker, blabla excuses excuses).

Mijn oogjes zijn weer even open, ik moet gewoon een cap kopen die wél lekker zit. Dank je wel!

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 09:55

wat naar dat je dit allemaal hebt meegemaakt !!

Ik ben ook altijd iemand die zonder cap rijdt, maar na het lezen van je verhaal ben ik nu van plan mijn cap op te doen.

Vorige week ben ik op vakantie geweest enheb daar paardgereden daar was de cap verplicht en ben er met een rotvaart afgevallen.
Mazzel dat ik een cap droeg..

Ik wil je hierbij dus bedanken dat je mensen in laat zien wat de gevolgen zijn !!

Hoop dat je verder lichamelijk en geestelijk beter wordt !!

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 09:56

ik schaam me,
ik rij op een shethengstje die erg onberekenbaar is,
af en te gewoon even lekker bokken,steigeren enz,
en ik draag geen cap. gewoon omdat die zo klein is en ik vaker op hem rijd(je kent het wel, de super smoesen)
vanaf vandaag dus wel weer een cap op.
al is het alleen maar omdat het zo rot voor jouw is.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 10:19

Ja zet vooral je cap op voor een ander gekvanfleur Rolleyes
Lijkt me toch echt dat je dat ding voor je éígen bestwil op zet, denk je niet?
Ik ben een paar jaar geleden er vanaf gedonderd, met cap, en ook daar ben ik alles van kwijt. Ik weet nog dat ik klaagde over hoofdpijn op de manege, vanaf daar is alles kwijt tot ik 's avonds wakker werd in bed.

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 12:23

Wat wil je hier mee zeggen brittkitt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 12:24

Je bent dus toch je baan kwijtgeraakt ondanks de in eerste instantie positieve reactie. Dat is knap beroerd.

Hoe nu verder? Zoeken naar werk, voorlopig even bijtanken ziek? En nu maar hopen dat dit verhaal mensen oop blijvend een cap laat opzetten omdat misschien nu de gevolgen zonder cap iets dichterbij komen.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 12:27

Omdat ik mn werk kwijtgeraakt ben, kreeg ik WW, hier ben ik nu ziekgemeld, want het gaat absoluut niet goed met mij. Ik ben alsmaar doorgegaan, tegen beter weten in. Nu vraagt mn lichaam, meer dan ooit, om rust en regelmaat, maar vooral rust...

Dat wil ik mn lichaam nu ook bieden... bovendien heb ik het er geestelijk erg moeilijk mee dat dit mij is overkomen, ik lijk wel lamgeslagen. Daarom wil ik het rustig aan doen, aan werken denk ik op dit moment niet, eerst "beter" worden Knipoog

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 12:30

Dat is het eerste verstandige woord dat ik van je lees Bloos (sorry ervoor) Dat is het begin van de acceptatie van je situatie zoals ie is. Heb je eventueel revalidatietherapie aangevraagd? Is heel nuttig, kan ook in dagbehandeling en ze leren je veel hoe om te gaan met je beperkingen, ook geestelijk.

Gelukkig dat de ww wel accepteerd dat je ziek bent al is het natuurlijk ook zo. scheelt een hoop rust en financiele onzekerheid.

_freedom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 13:24

hejj zow wat een verhaal veel sterkte nog
heb zelf ook zoiets meegemaakt had toen een lichte hersenschudding door een slechte cap te dragen op een jonge pony mijn cap lag 3 meter verderop al voordat ik eraf viel....

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 13:58

karuna schreef:
Dat is het eerste verstandige woord dat ik van je lees Bloos (sorry ervoor) Dat is het begin van de acceptatie van je situatie zoals ie is. Heb je eventueel revalidatietherapie aangevraagd? Is heel nuttig, kan ook in dagbehandeling en ze leren je veel hoe om te gaan met je beperkingen, ook geestelijk.

Gelukkig dat de ww wel accepteerd dat je ziek bent al is het natuurlijk ook zo. scheelt een hoop rust en financiele onzekerheid.

Ik ga eens een paar gesprekken met een psycholoog aan... kijken wat die voor mij kan betekenen, geestelijk gezien. Lichamelijk valt het nogal mee (vind ik zelf) maar toch nog erg genoeg om op dit moment te zeggen dat ik niet tot arbeid in staat ben. Maar dat laat ik maar aan UWV over om dat verder voor mij uit te zoeken, worden ze voor betaald Knipoog