Paard wil Absoluut NIET naar de Hoefsmid

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Greentea01

Re: Paard wil Absoluut NIET naar de Hoefsmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 13:19

AnkyP schreef:
Goed om te weten, daar heb ik wat aan!

Ik snap je reactie niet echt. Kan je e.e.a. toelichten?

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 13:20

Pietertje007 schreef:
Pff, wat een verhaal. Gewoon blijven oefenen met haar!

Blijven oefenen doen we ook zeker maar voordat ze er voldoende vertrouwen in heeft dat ik echt een been kan vast houden zijn we wel een paar maanden verder. Maar dat komt wel. Eerst die smid. We moeten een behoorlijke truckendoos open maken met dit paard

Peerdloverdt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 13:41

uiteindelijk zal het je lukken, als je maar blijft volhouden. paarden zijn koppige beesten en als ze zien dat je afzwakt hebben hun gewonnen.

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 14:15

De aanhouder wint he zeggen ze Haha! Het komt vast wel goed, maar had gehoopt dat de DA vandaag gewoon kon verdoven maar zelfs dat lukt niet. Zo is je paarden even laten bekappen een hele organisatie geworden! hahahahaha

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 14:58

Stoppen met proberen!!!

Ik heb precies hetzelfde gehad en na een jaar deed hij het nog niet. Ik raad je echt aan om eens op site van petra vlasblom te gaan kijken. Zij heeft mij super geholpen met mijn paard. Ik heb zelf een referentie achter gelaten, waarin het hele verhaal staat uitgelegd, dit is waarschijnlijk heel herkenbaar. De link naar de referentie staat in mijn onderschrift.

Geloof me, de aanhouder wint niet, hij zal alleen minder onaardig reageren, maar hij zal ze echt niet geven. Je beloont hem eigenlijk als je ermee doorgaat.

Die van mij kon je verdoven, maar dan trapte en stijgerde hij nog. Als hij het echt niet wil doet hij het dan ook niet. Alle tips die ik trouwens hier heb gelezen heb ik toen geprobeerd, maar ze hebben allemaal gefaald. Het beest is in paniek en dan kun je allerlei trucks op haar uitproberen maar het zal echt niet werken. Die van mij heeft zelfs de praam met zijn voorbenen uit de hoefsmid zijn handen geslagen.

edit: als je verteld dat er spoed achter zit, dan kan ze je binnen korte termijn helpen
Laatst bijgewerkt door Kimbaie op 15-08-07 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 15:04

Het is geen kwaadigheid he het is echt angst. Je ziet d'r ogen gewoon wegdraaien. Maar ik zal wel even op site kijken Bedankt voor de link

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 15:06

Marcella_e schreef:
Het is geen kwaadigheid he het is echt angst. Je ziet d'r ogen gewoon wegdraaien. Maar ik zal wel even op site kijken Bedankt voor de link

ik heb echt het liefste paard van de wereld Tong uitsteken en hij bedoelde het bij het ook echt niet kwaad. Hij was gewoon net zoals die van jou erg bang en raakte erg in paniek wanneer we het gingen proberen

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 15:35

Kan je misschien een beetje meer vertellen over haar plan van aanpak? Mag ook via PB hoor

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 15:52

Je hebt PB Knipoog

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 16:18

ontvangen! dank je!

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 08:35

Jeetje, balen dat het nu weer niet gelukt is, hoop dat het de volgende keer toch eindelijk wel een keer lukt. Goed dat je in ieder geval wel veel op het harde blijft stappen, dat scheelt tenminste een klein beetje, met draven slijt het natuurlijk sneller, maar dat zal nog wel wat lastig worden misschien.
Het is wel echt vreselijk dat ze haar zo ontzettend beschadigd hebben daar, dat arme beest Ach gut ! Maar gelukkig reageert ze wel op jou, dat is in ieder geval iets! Met een hoop tijd en geduld kom je er uiteindelijk wel Ja.

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 08:46

Ik baal er ook van maar ik ga denk ik ook eens die Petra bellen. Als ze het wel makkelijk kan verhelpen zou dat mooi zijn!

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 14:59

Heb de site ook door zitten spitten en het ziet er inderdaad allemaak wel goed uit, het lijkt mij in dit geval ook wel een goed plan. Ze gebruikt zelf de hempfling-methode en dat vind ik persoonlijk vaak wel een fijne methode om met paarden aan de gang te gaan. Als zij het inderdaad vrij snel en vooral op een soepele, niet-dwangmatige manier voor elkaar kan krijgen, dan is dat beter dan wanneer je zelf gaat klooien.
Bijkomend voordeel is dat ze aan huis komt en je erbij bent, dus je hebt ook zicht op wat ze doet, in tegenstelling tot die trainingsstal.

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 21:49

precies dan heb ik er zicht op en ik ben erbij Haha! Als het niet al te duur is wil ik het wel proberen. Als het zo is (dat heb ik ook een x mee gemaakt) van u bent 900,00 verder maar je paard is wel van het probleem af gaat het me te ver. Dat rommel ik zelf wel even aan nog Haha!

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 22:24

Uhuh Ja, dat kan ik me voorstellen. Maar als het een redelijk bedrag is en het helpt, dan zou het wel erg fijn zijn natuurlijk!

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 22:31

En als je een join up met haar uitvoerd ? Dus haar echt haar vertrouwen aan jou laat geven ? Dan zou je in principe alles mogen aanraken en doen. In het boek De paardenluisteraar van Monty roberts staat alles heel duidelijk beschreven. Hoe het werkt en overkomt op een paard. Natuurlijk moet je het wel snappen wat je doet, beter is dan iemand erbij halen die het ''kan'' en 100% weet waar hij mee bezig is Lachen

Succes!

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 22:45

Ik denk dat een join-up in haar geval meer schade aanricht dan dat het goed zal doen. In dit geval heb je i.m.o. meer aan die Petra en de KFH-methode

eszsie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 23:08

ik wil nog even wat kwijt tegen elaine: je zegt dat als jij de hoeven van je paard een paar dagen niet uit kan kratsen hij zweren ofzo krijgt , nouja paarden krijgen in het wild ook nooit de hoeven uitgekratst dus dat kan geen kwaad, bij mij op stal staan een paardje van 25 jaar die nog nooit in der leven een hoefsmid had gezien tot afgelopen jaar, dat paard is ook zeer angstig en trapte gewoon in het rond en keek nergens naar, dus net wat marcella beschrijft het is net alsof ze ineens zwart ziet voor der ogen helemaal in paniek, ik ben haar vorig jaar gaan verzorgen en ik deed alles met haar, ook haar achterbenen en iedereen verklaard me voor gek maa die pony was bij mij gewoon rustig, en ik was de enige persoon op haar eigenaresse na die ze nog nooit heeft geprobeert te trappen, en deze dame heeft zeer goede hoeven er is vroeger veel mee buitengereden en ik ging veel wandelen zodat de hoeven af slijten, dus in principe net als in het wild, nou kon de hoefsmid alleen haar voorhoeven doen....... maarja helaas de training is maar goed geweest voor korte duur ze heeft door de DA vastgesteld paardendementie en nou is de mens een compleet vreemd wezen geworden.

ik wens jou marcella in ieder geval heel veel succes met het paard en doorzetten wie weet werpt het uiteindelijk zijn vruchten af en durft het zich open te stellen

Gayle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 23:11

Bij ons op stal hebben we ook zo'n paard, en die krijgt altijd een verdoving. Het helpt wel, heb je dat al geprobeert?

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 07:16

Gayle schreef:
Bij ons op stal hebben we ook zo'n paard, en die krijgt altijd een verdoving. Het helpt wel, heb je dat al geprobeert?

Zo te lezen was ook dat niet gelukt.
Ofwel, de verdoving kon er niet eens in meen ik?

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-07 07:36

klopt paula Haha!

Amadeuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 13:11

Marcella_e schreef:
femmefatale1 schreef:
Ik zou zo'n paard idd plat spuiten.
Niet alleen voor de smid, maar ook voor het paard..

Het paard is dan suf en vormt een mindere bedreiging voor de smid.
Voor het paard zelf is het fijn dat ze niet alles mee krijgt (en dus ook niet nog een nare ervaring erbij), bovendien is er geen sprake van een strijd..

Eerlijk gezegd denk ik dat een praam geen zin heeft, en ze hier doorheen komt.. bovendien is dat weer een vervelende ervaring voor haar..

Uiteraard wel gewoon blijven oefenen..

Dank je. Ik heb op dit moment ook even geen idee hoe ik het op korte termijn anders moet oplossen. De merrie moet nu echt bekapt gaan worden. De hoeven zien er rond weg niet uit zijn scheef en noem maar op. Dit is voorhaar beenstand en pezen gewoon heel slecht. Met plat spuiten heeft ze niet meer door wat er gebeurd en dus inderdaad ook geen slechte ervaring. Anders word het de volgende keer alleen maar moeilijker om het nog een x voor elkaar te krijgen.

Dank je voor je reactie!

ik zelf verzorg een hengst van 2.5 en die wil ook gewoon niet zijn hoeven optillen en zeker niet voor de hoefsmidt dus platspuiten is nu de enige optie en hij vind het helemaal niet erg.

ojele

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 13:23

Kijk ook even op de site van Annemarie van der Toorn. Die zal je vertellen dat een Join Up je niet zal helpen bij dit probleem, maar wel andere dingen. Een paard van mijn vriendin was extreem moeilijk, maar nu staat hij te slapen bij de hoefsmid... in 3 dagen werk... Haar site is www.montyroberts.nl
Ik zag dat Annemarie op horse Event gaat werken met Leo, een paard dat ze van de slacht heeft gered, die je ook niet mag aanraken aan de benen. Daar zal ze gaan demonstreren hoe je het je paard weer kunt leren. Misschien dat dat iets is?

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-07 22:15

dat helpt ook niet. In het werk geeft zicht prima aan me over. Kouwen likken geen probleem maar als ik een been pak is het over. Dus de join up is hier geen optie. Ik zal een op de site kijken. Bedankt!

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 08:56

En, ben je ondertussen al wat wijzer geworden van al die sites? Wat zijn de plannen ondertussen?