Hoe reageer jij als je paard dreigt te gaan slaan??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rebel_Jits

Re: Hoe reageer jij als je paard dreigt te gaan slaan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 16:36

Schopt of slaat ze, dan kan ze die zeker terugverwachten.
Gelukkig heb ik een goede band met mijn paardje, als er iets is, laat dat ze dat op een andere manier merken.

_Jelske

Re: Hoe reageer jij als je paard dreigt te gaan slaan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 16:46

nouwjah, afgezien van het feit dat afgelopen zomer mijn hand door een fjord aan gort is getrapt (had 3 verbrijzelde middenhandsbeentjes) heb ik er niet zo veel ervaring mee....

die fjord heb ik toen écht hard geschopt, t was echt beurs daar in zn pens de volgende dag, dat zag je, maar dat was ook écht mijn natuurlijke reflex. ik had toen echt verekte pijn... die eigenaar nog boos naar mij gekome maar toen ie zag hoe mijn hand eruit zag hield ie toch zijn mond....

meestal als een paard dreigd, ga ik terug dreigen door te laten zien dat ik niet bang ben. ik maak me dan groot, begin op een dreigende toon te PRATEN (maakt daarbij niet zo veel uit wát je zegt al brabbel je maar wat is het al genoeg) en ik loop dreigend op het paard af...

de meeste paarden zien dan meteen al waar ze mee te maken hebben en dat ze mischien maar een toontje lager moeten zingen...