Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Svadilfari schreef:Hogeschool oefeningen horen bij dressuur, zo snel mogelijk rijden echter niet.
En over die hindernissen: er zijn inderdaad proeven waarbij je een hindernis(je) moet springen: de Caprilli proeven.

runningkawa schreef:Ik vind dat agresieve ook nog steeds niet passen bij het rustige van de dressuur.
Ik zie het nog steeds als het zwanenmeer met kickboks oefeningen er tussen door
Leuk muziekje en ineens een knal in dat muziekje..iedereen weer wakker op de tribune
runningkawa schreef:De jury die lage punten gaf krijgt ineens een paar hoeven naast de oren
moet je er wel nooit meer goede punten vanverwachten
dus of dat een oplossing is?
crossmonster schreef:ik zou ze niet graag in de hogere dressuur zien.
daarnaast zijn zulke oefeningen nog belastender voor gewrichten en rug,
en het zou idd net een circus optreden zijn.
de huidige dressuur heeft rust, en toch actie over zich heen, mij voldoende hoor
kickboksen tussendoor
Wirobelgje schreef:ik zie al dat er in de losrijring druk nog de courbette geoefend wordt, als je dan per ongeluk wat krap paseert heb gelijk een stel achterhoeven rond je oren knallen
![]()
bad idea naar mijn idee
Bwahahahahha! (sorry erg sterk inlevingsvermogen, ik zie het echt zó voor me!
) 'ongevallen met dressuur stijgt met 80% wegens invoering hogeschooloefeningen'
bwahahhaha

Citaat:De hogeschoolsprongen zullen hoogstens per ongeluk op het slagveld getoond zijn, niemand zal zo gek geweest zijn om dat soort zware en tijdvretende overgangen te rijden. Tegen de tijd dat je paard de sprong kon maken, was je al tien keer door een slimme infanterist met een hellebaard van je paard getrokken.