Peesbeschermers en starten waarom mag het niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

natural_

Re: Peesbeschermers en starten waarom mag het niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 15:16

ratjelover schreef:
Tsjah...regels zijn regels en ze zijn er niet voor niets Knipoog Volgens mij mag je niet met bescherming rijden bij dressuur omdat je er gewichten in kan doen zodat je paard zijn benen beter opbeurt...

Maar waarom ging jou vriendin dan dressuren terwijl ze wist dat het paard die wond had en ze niet met bescherming mocht rijden...sorry, maar dat vind ik niet zo slim Knipoog

Dit is het idd!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 15:41

idd regels zijn regels, en als je paard nog geen proefje van 5 min kan lopen zonder zichzelf omver te lopen (om het maar even zo te zeggen), heeft het niks te zoeken op een dressuurwedstrijd. Dit heeft dan ook niks te maken perfect zijn of niet.

creool

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 20:59

De discussie is afgelopen hoor..

regels zijn namelijk regels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 21:03

Djamai
Helaas is dat niet waar wat je schrijft
er mag geen dispensatie verleend worden voor medische gevallen, staat ook in de reglementen

Muts1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 21:10

Ik me irriteer aan een groot deel van de mensen die hier in dit topic gereageerd hebben. Ze doen alsof ze allemaal zo braaf zijn en het helemaal eens zijn met de regels van de KNHS. Hoe vaak hoor je ruiters niet klagen over de regels die de KNHS opgesteld heeft?
Dan van die stomme, simpele antwoorden zoals van Rennendekawa: " Dan start je maar niet" vind ik ook niet echt wat toevoegen aan deze discussie of dat ik bijna in elke post wel moet lezen, regels zijn regels.
Persoonlijk maakt het mij niet uit. Wat mij betreft starten ze bij de dressuur ook met peesbeschermers. Misschien is het een idee dat de KNHS wat meer mensen gaat inzetten die op een wedstrijd rondlopen om te controleren of er daadwerkelijk van die gekken zijn die dingen in peesbeschermers doen. En als zo'n iemand dan betrapt wordt, mag die van mij voor de rest van z'n wedstrijdcarriere geschorst worden!
Laatst bijgewerkt door Muts1981 op 03-06-07 21:15, in het totaal 2 keer bewerkt

creool

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 21:11

Djamai schreef:
Als je van de dierenarts een verklaring hebt dat jouw paard met bescherming moet lopen dan mag geen een jury dat weigeren. Maar het moet dan wel om een echt medic rede zijn. En dat komt bijna of nooit voor. Je kan ook onzichtbare bescherming nemen gewoon 1 haar van de staart en die doe je om het been paard tikt niet meer aan.

wil je zeggen dat als je 1 haar om de been van je paard knoopt, je paard niet meer aantikt????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 21:14

tja muts
ik heb idd geen moeite met de regels...
waarom wel?
Je weet hoe ze zijn, je kunt ze van te voren lezen en idd...ben je het er niet mee eens start je niet Lachen
Ik zie het probleem echt niet. Haha!

Ik ben blij met de meeste regels, ze zijn er voor het paard, hoe kun je daar nu tegen zijn?
Niet dat ik tegen invoering zou zijn van peesberschermers..maar dat staat hier niet ter discussie.
Ik zou zeggen begin een handtekeningen aktie, tot die tijd zijn de regels voor iedereen gelijk..

en bij ander sporten is dat niet anders.
Niet mee eens, kun je een andere sport ook niet in wedstrijd verband doen Lachen

Muts1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 21:19

runningkawa schreef:
tja muts
ik heb idd geen moeite met de regels...
waarom wel?
Je weet hoe ze zijn, je kunt ze van te voren lezen en idd...ben je het er niet mee eens start je niet Lachen
Ik zie het probleem echt niet. Haha!

Ik ben blij met de meeste regels, ze zijn er voor het paard, hoe kun je daar nu tegen zijn?
Niet dat ik tegen invoering zou zijn van peesberschermers..maar dat staat hier niet ter discussie.
Ik zou zeggen begin een handtekeningen aktie, tot die tijd zijn de regels voor iedereen gelijk..

en bij ander sporten is dat niet anders.
Niet mee eens, kun je een andere sport ook niet in wedstrijd verband doen Lachen

Ga mijn tijd niet besteden aan een handtekeningen actie. Misschien dat er nog een penny is die wat tijd overheeft. Kan mijn tijd nuttiger besteden..
Zie ik het nou goed, heb jij een springfoto in je profiel zonder bescherming achter? Dacht dat er bij springen zo veel meer risico was.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 21:21

klopt, daar is risico
maar je verdiepen erin als je verplichting wilt is wel fijn Knipoog
Achter strijklappen heeft een totaal ander nut dan voor de peesbeschermers Haha!

En als jij je tijd nuttiger kan besteden, waarom dan wel klagen?
Dat past niet bij elkaar Lachen

Muts1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 21:22

Ik klaag niet, ik geef mijn mening. Ik zit hier op een zondagavond een beetje op bokt rond te kijken en dat vind ik nuttige tijdsbesteding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 21:24

ah oke, ik pikte het op als klagen, mijn excuses daarvoor

Bokt is heel nuttig Ja Tong uitsteken

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 21:27

Trek voor niemand partij.
Ik vind het aan de ene kant wel balen dat beschermers niet mogen, zou het wel zo veilig vinden. Aan de andere kant vind ik het ook niet passen en dan krijg je weer een hele poppekast met allerlei kleuren enzo. Ik denk dat ze de regels dan beter zo kunnen laten

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 21:30

Nou probleem van de kleuren is makkelijk te voorkomen..Gewoon wit! We rijden toch ook niet in allemaal verschillende kleuren rijbroeken.

creool

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 21:31

Dank je Blacklight.. eindelijk een mening.. in plaats van: regels zijn regels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 21:33

Kleur probleem zie ik ook niet Lachen

Maar zoals er nu zelden tot nooit een bitten controle is, zie ik dat ook niet gebeuren voor peesbeschermers.
En omdat sommige mensen alle lelijke dingen verzinnen voor een wp...kun je het maar beter zo laten denk ik.

Als iedereen nu eerlijk was op de wereld, dan was het anders...maar helaas...

Verder heb je dan weer mensen die zeggen, mijn paard heeft veel behang, peesbeschermers passen niet, ik wil bandages...is zo het eind niet snel zoek?

euh, ik heb ook steeds een mening gegeven, waarom ik vind dat een paard niet in de ring hoort die niet 5 min zonder kan... en waarom die regels er zijn
Maar omdat sommige het er niet mee eens zijn is het ineens zeuren...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-06-07 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt

creool

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 21:41

Na dit topic gelezen en meegediscusierd te hebben snap ik dat peesbeschermers niet toegestaan zijn.

Ik moet wel zeggen dat mijn voorkeur er naar uit zou gaan om meer te controleren op onregelmatigheden op concour.

Natuurlijk kan je dingen voorkomen door, bijvoorbeeld het verbod op peesbescherming, maar goed, dat is ook weer een andere discussie.

En runningkawa: voordat je uitlegde waarom die regels er waren, vond ik dat je aardig de discussie doodmaakte door te posten zonder uitleg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 21:45

maar regels zijn nu eenmaal regels...mee eens of niet zo simpel werkt het als je iets in wedstrijd verband wit doen Lachen
Dat is niet gemeen bedoeld, maar wel heel simpel waar Lachen

En zeker gezien de post van TS, die met een paard met wond perse wil rijden...dan denk ik, wat gaat nu voor? Het paard, de wedstrijden?

Van mij mag er elk concours steekproef gewijs gecontroleerd worden en altijd bij twijfel Ja

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 21:47

Bescherming mag bij dressuur toch niet omdat de jury dan de beweging niet goed kon beoordelen? Teminste, dit is mij wel eens verteld. Lachen
Ik vraag me alleen af waarom ze wou startten met een wond? Bloos

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 07:59

creool schreef:
Ik moet wel zeggen dat mijn voorkeur er naar uit zou gaan om meer te controleren op onregelmatigheden op concour.

Dat zou lekker wezen! Weet je wel hoeveel moeite het kost om nu al een wedstrijd te organiseren, laat staan als je nog officiële controleurs moet aanstellen? Want dat kan je echt niet laten doen door de jury, of door een ringmeester van 14 jaar oud. Allemaal leuk een aardig, maar de KNHS moet ook rekening houden met de (financiële) beheersbaarheid van de concoursen. Eigenlijk zouden er op elke wedstrijd ook bitten e.d. gecontroleerd moeten worden, maar dat wordt al bijna niet gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 08:04

Dat wordt zelden tot nooit gedaan, helaas

Maar wat men hier in de buurt wel eens doet is dat alle startnummers 7 die dag zich moeten melden met de papieren, kijken of entingen enzo kloppen.
De week erop wordt er af geroepen, alle startnummers 10. En zo wordt er steek proefs gewijs gecontroleerd.
Omdat je weet dat dat dus kan gebeuren denk ik wel dat mensen eerder hun papieren op orde hebben.

En zo zou je dat bij bijv bitten ook kunnen doen.
Van te voren zeggen in ring 1 nummer 3, ring 2 nummer 4, ring 3 nummer 5 enz

Djamai

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 09:51

creool schreef:
Djamai schreef:
Als je van de dierenarts een verklaring hebt dat jouw paard met bescherming moet lopen dan mag geen een jury dat weigeren. Maar het moet dan wel om een echt medic rede zijn. En dat komt bijna of nooit voor. Je kan ook onzichtbare bescherming nemen gewoon 1 haar van de staart en die doe je om het been paard tikt niet meer aan.

wil je zeggen dat als je 1 haar om de been van je paard knoopt, je paard niet meer aantikt????

ja dat bedoel ik .
een elastiekje losje er om heen werkt ook
paard heeft het idee dat er wat om het been zit

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 09:59

Om volgens mij is de functie van de strijklap niet dat een paard "het idee" heeft dat hij iets om heeft, maar dat de strijklap zijn been beschermt tegen het strijken.
Je paart strijkt dus nogsteeds, maar beschadigd zijn been niet meer. Dus dan heeft een haar weinig zin Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 10:01

idd lest
Het beschermt, het is niet zo dat het paard denkt, owja ik moet voorzichtig zijn

verder wennen ze ook aan het iets om hebben
als jij nooit een horloge draagt voel je hem in het begin, draag jij hem dagelijks, dan niet.

visje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 10:07

Ik ben het ermee eens dat regels in vraag kunnen gesteld worden. Regels zijn regels, maar je kan het ermee eens zijn of je kan er tegen zijn. Het is goed om bestaande regels in vraag te stellen. Anders verandert er nooit wat.

Echter... ik blijf het eens met de regel rond 'beenbedekkingen' allerhande. De nadelen van deze regel wegen niet op tegen de voordelen die de regel voor het dierenwelzijn heeft.