tip>>om vervelend omgangsgedrag te verminderen!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Malou_Fenja

Re: tip>>om vervelend omgangsgedrag te verminderen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 21:51

oke ik snap het wel een bietje hoor na je uitleg...ik had ook zoiets gelezen op dit toppic maar op een site die ik met google had gevonden stond dat ze dan niet meer in de kudde werden gelaten fso....dat is dan denk ik fout.
fijn dat ik nu (na een je fso) eindelijk de ECHTE reden weet Knipoog

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 12:19

Een JU, is een mannier om je paard zich aan je te laten onderwerpen. In het wild kan een oudere merrie (de leider van de groep) besluiten om een ander paard (meestal een jong paard wat zijn plaats nog moet leren), weg te jagen uit de groep, meestal een meter of 20. Voor een dier is dit heel bedreigend, omdat ze in hun eentje kwetsbaar zijn voor roofdieren. Zodra het dier tegenen van overgave vertoont word hij/zij erweer bij gelaten.

Aan de ene kant is het een goede mannier om een heel erg vervelend paard waarbij je al veel geprobeerd hebt en niets werkt een keer flink te corrigeren. Aan de andere kant is het wel zo dat je als mens nooit dezelfde uitstraling naar een paard toe hebt als een ander paard. Je lichaamstaal is compleet anders en je paard kan je bijvoorbeeld verkeerd begrijpen. Zeker als je te lang doorgaat (dus niet bij je laat komen als je paard de tekenen al geeft) kun je heel veel kapot maken.

Malou_Fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 12:25

oke.....

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 20:22

Vjestagirl schreef:
Een JU, is een mannier om je paard zich aan je te laten onderwerpen. In het wild kan een oudere merrie (de leider van de groep) besluiten om een ander paard (meestal een jong paard wat zijn plaats nog moet leren), weg te jagen uit de groep, meestal een meter of 20. Voor een dier is dit heel bedreigend, omdat ze in hun eentje kwetsbaar zijn voor roofdieren. Zodra het dier tegenen van overgave vertoont word hij/zij erweer bij gelaten.

Aan de ene kant is het een goede mannier om een heel erg vervelend paard waarbij je al veel geprobeerd hebt en niets werkt een keer flink te corrigeren. Aan de andere kant is het wel zo dat je als mens nooit dezelfde uitstraling naar een paard toe hebt als een ander paard. Je lichaamstaal is compleet anders en je paard kan je bijvoorbeeld verkeerd begrijpen. Zeker als je te lang doorgaat (dus niet bij je laat komen als je paard de tekenen al geeft) kun je heel veel kapot maken.

Bedankt. Lachen Ik hoop overigens niet dat mensen nu zomaar wat gaan uitproberen nu ze dit lezen.. Je hebt er altijd mensen tussen die denken 'He dat ga ik ook ff doen..'

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 20:28

LF_xx_D schreef:
Vjestagirl schreef:

Bedankt. Lachen Ik hoop overigens niet dat mensen nu zomaar wat gaan uitproberen nu ze dit lezen.. Je hebt er altijd mensen tussen die denken 'He dat ga ik ook ff doen..'

Daarom heb ik er ook niets ingezet over welke signalen je kan zien, en hoe en waar en hoevaak enz...

tOmmieliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 16:07

ik vind een join up een goed idee Tong uitsteken ik doe het zelf ook erg vaak.... Haha! met 1 van al mijn paarden. hij is pas een jaarling maar hij was echt heel vervelend ik heb een paar sessies met hem gedaan en het werkt echt heel goed Haha! echt joh jullie raden het allemaal af maar het helpt echt (bij mij)
Laatst bijgewerkt door Cer op 30-05-07 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: smileys verwijdert

Eva___

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 16:50

effe ontopic Dromenoveel smily's zijn niet nodig hoor , tOmmieliev Knipoog !

tOmmieliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 16:52

fleurkelover schreef:

ik vond het wel grappig staan Haha!

Eva___

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 16:54

tOmmieliev schreef:
fleurkelover schreef:

ik vond het wel grappig staan Haha!

ik niet Tong uitsteken !
oke, weer ontopic Knipoog

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 17:06

tOmmieliev schreef:
ik vind een join up een goed idee Tong uitsteken ik doe het zelf ook erg vaak.... Haha! met 1 van al mijn paarden. hij is pas een jaarling maar hij was echt heel vervelend ik heb een paar sessies met hem gedaan en het werkt echt heel goed Haha! echt joh jullie raden het allemaal af maar het helpt echt (bij mij) Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Clown Clown Clown Clown Clown
OK dan! OK dan! Go jij! Go jij! Doei! Doei! Doei!

met een JAARLING? volgens mij kan je je beter in de opvoeding verdiepen dan steeds de JU gebruiken, klinkt niet echt alsof jij weet wat je doet. niet met je veulen, en niet met JU.

Malou_Fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 17:09

nee idd met een jaarling hallo die moet lekker op de wei staan!!!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 17:11

tOmmieliev schreef:
ik vind een join up een goed idee Tong uitsteken ik doe het zelf ook erg vaak.... Haha! met 1 van al mijn paarden. hij is pas een jaarling maar hij was echt heel vervelend ik heb een paar sessies met hem gedaan en het werkt echt heel goed Haha! echt joh jullie raden het allemaal af maar het helpt echt (bij mij)

Ten eerste is het niet toegestaan om meer smilies te gebruiken dan je nodig hebt om je punt duidelijk te maken.

Ten 2de is een JU iets wat niet nodig is bij een jaarling, omdat een jaarling als het goed is gewoon in een kudde in het land of in een opfok staat, en paarden elkaar zelf wel opvoeden.

En ten 3de hebben wij nooit beweerd dat het niet goed kan gaan, maar moet je er wel verstand van hebben.

Suc6 met al je paarden

Ik voeg eraan toe dat het ook niet toegestaan is om te liegen (aangezien je hele verhalen begint over al je arabieren in andere topics (met wie je daar allemaal een JU hebt gedaan)), en dat iedereen een JU aanraden hier ook niet zo gewaardeerd word. Misschien moet je de regels van bokt eventjes doorlezen voordat je verder post, en aangezien je nieuw bent raad ik je aan de komende tijd eerst te lezen en bescheiden te posten, en niet zo overal bovenop te springen.
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 27-05-07 17:14, in het totaal 1 keer bewerkt

tOmmieliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 17:14

hoezo om mijn punt duidelijk te maken????
maar oke, met mijn paarden gaat het heel goed hoor...ze zien er allemaal heel gezond uit mijn moeder helpt met de arabieren en de shetjes doe ik zelf. als ik naar de middelbare ga helpt mijn moeder ook met de shetjes dus als ik eens iets fout doe dan kan mijn moeder me wel aanspreken Haha! Haha!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 17:15

ik denk dat TOmmie een SA is, aangezien er staat : en hij is een arabierhengst maar bij mij issie liev, of zoiets, en dan twee grote smiles erachter... check ook de rest van haar posts.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 17:16

tOmmieliev schreef:
hoezo om mijn punt duidelijk te maken????
maar oke, met mijn paarden gaat het heel goed hoor...ze zien er allemaal heel gezond uit mijn moeder helpt met de arabieren en de shetjes doe ik zelf. als ik naar de middelbare ga helpt mijn moeder ook met de shetjes dus als ik eens iets fout doe dan kan mijn moeder me wel aanspreken Haha! Haha!

Ik kan zeggen stomme trut Boos! , of stomme trut Clown . Zoals je ziet lezen die regels heel verschillend. De smilies zijn bedoeld om duidelijk te maken wat je hoe bedoeld, niet als versiering.

Dat een je paarden (waar ik nog eventjes niets van geloof) er goed uit zien heeft niet alles te maken met hoe ze zich mentaal voellen.

(en we zouden het waarderen als je met hoofdletters en leesteken zou willen schrijven, zodat het wat leesbaarder word)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 12:56

Moderatoropmerking:
verzoek om ontopic te blijven

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 17:19

Ze is 10 jaar oud.. Lachen ik vind dat de mensen die het (als het dan echt moet.. ) willen doen, zich eerst moeten verdiepen in de werking en het nut ervan etc. en wat de paarden er aan over kunnen houden etc. niet kwakkeloos uit gaan voeren dus. Lachen

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 17:36

MangoXSanne schreef:
ik heb namelijk erg veel ervaring hiermee en en weet ook goed wanneer een paard iets bedoeld ik heb namelijk ook les gegeven bij terra natura, mensen die verder denken dan dat hun paard dta niet aankan of zichzelf de beste vinden, daar moet ik echt niets van je paard is ook een levend wezen hor!!!

Oh? Vertel eens met wie je hebt samengewerkt en wat voor lessen je dan precies gaf? En wanneer was dit?

Sandraah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 19:35

komt me niet eens bekend voor Gaaaap

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 19:37

Denk dat de TS het niet helemaal serieus bedoelt, maar;
Het helpt inderdaad als je het GOED doet, wanneer het ECHT nodig is Haha!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 19:44

Leuk he....al die N.H dingen waar al de penny's mee aan de gang gaan! Weer een soort mode verschijnsel dat zo langzamerhand helemaal de verkeerde kant uit gaat! Ben in dit topic al een paar tegengekomen die op elk probleem het advies geven van een Join Up. ZUCHT!!!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 21:11

Ik ga met degenen mee die zeggen dat we tOmmieliev en MangoxSanne niet zo heel erg serieus moeten nemen...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 16:57

Joscaa schreef:
Denk dat de TS het niet helemaal serieus bedoelt, maar;
Het helpt inderdaad als je het GOED doet, wanneer het ECHT nodig is Haha!

Vrijwel nooit dus, om niet te zeggen alleen voor absolute noodgevallen.............

Malou_Fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 17:52

idd het is maar weinig nodig