fijn dat ik nu (na een je fso) eindelijk de ECHTE reden weet
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Vjestagirl schreef:Een JU, is een mannier om je paard zich aan je te laten onderwerpen. In het wild kan een oudere merrie (de leider van de groep) besluiten om een ander paard (meestal een jong paard wat zijn plaats nog moet leren), weg te jagen uit de groep, meestal een meter of 20. Voor een dier is dit heel bedreigend, omdat ze in hun eentje kwetsbaar zijn voor roofdieren. Zodra het dier tegenen van overgave vertoont word hij/zij erweer bij gelaten.
Aan de ene kant is het een goede mannier om een heel erg vervelend paard waarbij je al veel geprobeerd hebt en niets werkt een keer flink te corrigeren. Aan de andere kant is het wel zo dat je als mens nooit dezelfde uitstraling naar een paard toe hebt als een ander paard. Je lichaamstaal is compleet anders en je paard kan je bijvoorbeeld verkeerd begrijpen. Zeker als je te lang doorgaat (dus niet bij je laat komen als je paard de tekenen al geeft) kun je heel veel kapot maken.
Ik hoop overigens niet dat mensen nu zomaar wat gaan uitproberen nu ze dit lezen.. Je hebt er altijd mensen tussen die denken 'He dat ga ik ook ff doen..' LF_xx_D schreef:Vjestagirl schreef:Een JU, is een mannier om je paard zich aan je te laten onderwerpen. In het wild kan een oudere merrie (de leider van de groep) besluiten om een ander paard (meestal een jong paard wat zijn plaats nog moet leren), weg te jagen uit de groep, meestal een meter of 20. Voor een dier is dit heel bedreigend, omdat ze in hun eentje kwetsbaar zijn voor roofdieren. Zodra het dier tegenen van overgave vertoont word hij/zij erweer bij gelaten.
Aan de ene kant is het een goede mannier om een heel erg vervelend paard waarbij je al veel geprobeerd hebt en niets werkt een keer flink te corrigeren. Aan de andere kant is het wel zo dat je als mens nooit dezelfde uitstraling naar een paard toe hebt als een ander paard. Je lichaamstaal is compleet anders en je paard kan je bijvoorbeeld verkeerd begrijpen. Zeker als je te lang doorgaat (dus niet bij je laat komen als je paard de tekenen al geeft) kun je heel veel kapot maken.
Bedankt.Ik hoop overigens niet dat mensen nu zomaar wat gaan uitproberen nu ze dit lezen.. Je hebt er altijd mensen tussen die denken 'He dat ga ik ook ff doen..'
ik doe het zelf ook erg vaak....
met 1 van al mijn paarden. hij is pas een jaarling maar hij was echt heel vervelend ik heb een paar sessies met hem gedaan en het werkt echt heel goed
echt joh jullie raden het allemaal af maar het helpt echt (bij mij)
oveel smily's zijn niet nodig hoor , tOmmieliev
! fleurkelover schreef:effe ontopicoveel smily's zijn niet nodig hoor , tOmmieliev
!
tOmmieliev schreef:fleurkelover schreef:effe ontopicoveel smily's zijn niet nodig hoor , tOmmieliev
!
ik vond het wel grappig staan
!

tOmmieliev schreef:ik vind een join up een goed ideeik doe het zelf ook erg vaak....
met 1 van al mijn paarden. hij is pas een jaarling maar hij was echt heel vervelend ik heb een paar sessies met hem gedaan en het werkt echt heel goed
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
tOmmieliev schreef:ik vind een join up een goed ideeik doe het zelf ook erg vaak....

tOmmieliev schreef:hoezo om mijn punt duidelijk te maken????
maar oke, met mijn paarden gaat het heel goed hoor...ze zien er allemaal heel gezond uit mijn moeder helpt met de arabieren en de shetjes doe ik zelf. als ik naar de middelbare ga helpt mijn moeder ook met de shetjes dus als ik eens iets fout doe dan kan mijn moeder me wel aanspreken![]()
, of stomme trut
. Zoals je ziet lezen die regels heel verschillend. De smilies zijn bedoeld om duidelijk te maken wat je hoe bedoeld, niet als versiering.
ik vind dat de mensen die het (als het dan echt moet.. ) willen doen, zich eerst moeten verdiepen in de werking en het nut ervan etc. en wat de paarden er aan over kunnen houden etc. niet kwakkeloos uit gaan voeren dus.
MangoXSanne schreef:ik heb namelijk erg veel ervaring hiermee en en weet ook goed wanneer een paard iets bedoeld ik heb namelijk ook les gegeven bij terra natura, mensen die verder denken dan dat hun paard dta niet aankan of zichzelf de beste vinden, daar moet ik echt niets van je paard is ook een levend wezen hor!!!

Joscaa schreef:Denk dat de TS het niet helemaal serieus bedoelt, maar;
Het helpt inderdaad als je het GOED doet, wanneer het ECHT nodig is