Is dit meisje geschikt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ilse_C

Re: Is dit meisje geschikt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 16:55

Als 15 jarige snapt ze denk ik zelf ook wel of het kan *denk ik dan* ze kan het altijd proberen en als het niet gaat, dan niet Knipoog

Roosii3jJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 16:58

probeer het gewoon! je merkt het van zelf! Knipoog

XxpaulinexX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 18:47

ik zou niet weten waarom ze niet geschikt is. tinkers zijn sterke (volgens de grote) als hij nog jong is en dat meisje al veel kan, kan ze juist die hengst verder netjes africhten!!

MyStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 18:53

Dat zal toch er aan liggen of het klikt. Het moet een combinatie vormen en dat weet je alleen door het te proberen. Trouwens ze is toch niet te klein voor eentje van 1.48??? Ik ben zelf ong. ook zo groot en heb een pony van 1.52. Ik ken mensen van 1.65 die op een paard rijden (en die zijn zoiezo groter dan 1.58) Soms dan wel met een krukje om op te stappen maar dat rijden gaat dan prima hoor.

Ik ken trouwens meiden van 14 die op zeer pittige paarden rijden dus qua leeftijd maakt het niet heel veel uit denk ik (ja een kind van 12 is natuurlijk anders) maar de ervaring is natuurlijk een ander verhaal. Met buitenritten denk ik wel dat je haar niet alleen op pad moet sturen je weet natuurlijk nooit.

Ostar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 15:24

misschien is het wel een hele brave hengst en klikt het heel goed

Fieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 15:30

Ik heb zelf een welsh b hengst ingereden, en ik ben 12 jaar.

hengsten zijn hengsten, maar niet elke hengst gedráágd zich als een hengst. Floris gedraagt zich ook niet echt als een 'wilde' hengst. Zelfs in het bijzijn van merries heb ik hem prima onder controle, en heeft hij eigenlijk nouwlijks aandacht voor de merrie. Ik heb wel eens gehad, als hij het ergens niet mee eens is, wel ontzettend in protest kan komen, en dominant kan zijn. Maar ja, hengsten zijn hengsten. En ik weet ook wel dat hij mij niets zal doen, daar ken ik hem te goed voor.

britje101

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 10:19

ik denk dat ze wel geschikt is voor hem maar..
je moet blijven voorzichtig doen!! Knipoog

LufPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 13:58

Mijn mening is dat mensen kinderen niet te snel moeten inschatten je hebt kinderen van 10 die beter rijden dan een meisje van 15! ( natuurlijk heb je soms voor je zelf maar ook voor je paard/pony iemand met KRACHT nodig zegmaar ) maar mijn mening is laat haar het proberen en je ziet het gauw genoeg Knipoog

Miss_Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 09:58

het lijkt mij niet erg je zegt dat ze nietbang is dus dat is mooi ze heeft een goede houding het llijk mij een goed idee

TwistFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 14:21

ik zou me daarop niet basseren hoor Knipoog ,

mijn eerste verzorgpaard voor ik mijn eigen paard had was een arabische volbloed hengst, hij stond in de stal waar nu mijn paard staat, samen met een ruin en een merrie. in omgang was het een echte schat, om te rijden was hij af en toe van een bok en dan opeens zijn staart in delucht en lekker groote zweevende passen, wat ik een showmoment noem was het een braaf paardje.
toen sekmet weer naar huis ging kwam de zoon van deze merrie daar weer staan, die laetr is ingeslapen door een accidentje.. da was echt een beer in de omgang, om ongelukken mee t e doen, die liep j e omver, bijt, sloeg, tijdens opzadelen, poetsen en zovoort, joeg je zijn stal dewei en de piste uit enz.. hij was gecastreerd, en en groote slimme nederlandse warmbloed.. het verschil tussen deze twee paard is behoorlijk groot, alleen had de ruin hengstemanieren, en was de hengst een echte schat!!

xx
michelle

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 15:44

Ik weet dat hengsten wat anders zijn in gedrag,
maar hengsten zijn niet per definitie gevaarlijk! Ik heb merries, ruinen en hengsten gereden en het allermoeilijkste paard tot nu toe was toch echt een P*Smerrie.
Kijk, zolang je een hengst niet de mogelijkheid geeft om ook maar enigzins te denken dat hij de baas kan zijn is er helemaal niks aan de hand.
Bij elk paard is consequentie belangrijk, maar bij hengsten extra, omdat een hengst wanneer hij het idee krijgt dat hij misschien wel eens de baas zou kunnen zijn, dat dan ook uit gaat proberen en DAN komt pas het verschil tussen hengsten en merries echt naar boven.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 15:54

Ik was zelf 13 (bijna 14) toen ik een hengst ging rijden/verzorgen. Die hengst was toen 13 en totaal geen lieverdje!! Hij was gevaarlijk. Ik ben zelf maar 1.63 (denk ik) maar totaal niet bang!!

Ik heb die hengst zelf 'opnieuw ingereden' dus op de hulpen reageren ipv harder trappen is harder lopen. en heb hem naar het M gereden. Hij heeft me wel gigantisch uitgeprobeerd en heeft ook de nodige tikken gehad! Maar was een paar jaar later een wereldpaardje waar ik alles mee kon en waar beginners mee weg konden rijden.

Als jij echt niet bang ben kan je alles met een hengst. hengsten zijn erg eenkennig en hebben 1 eigenaar. Als het echt klikt doet een hengst alles voor je. Alleen je moet wel hem de baas kunnen zijn en als je buurmeisje maar iets heeft van ow dat is eng moet ze het niet doen want dan zal hij zeker misbruik van gaan maken. (is mijn ervaring)

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 16:47

Ladygiroc schreef:
Ik was zelf 13 (bijna 14) toen ik een hengst ging rijden/verzorgen. Die hengst was toen 13 en totaal geen lieverdje!! Hij was gevaarlijk. Ik ben zelf maar 1.63 (denk ik) maar totaal niet bang!!

Ik heb die hengst zelf 'opnieuw ingereden' dus op de hulpen reageren ipv harder trappen is harder lopen. en heb hem naar het M gereden. Hij heeft me wel gigantisch uitgeprobeerd en heeft ook de nodige tikken gehad! Maar was een paar jaar later een wereldpaardje waar ik alles mee kon en waar beginners mee weg konden rijden.

Als jij echt niet bang ben kan je alles met een hengst. hengsten zijn erg eenkennig en hebben 1 eigenaar. Als het echt klikt doet een hengst alles voor je. Alleen je moet wel hem de baas kunnen zijn en als je buurmeisje maar iets heeft van ow dat is eng moet ze het niet doen want dan zal hij zeker misbruik van gaan maken. (is mijn ervaring)

Maar dat de hengst niet goed luisterde had te maken met het feit dat het paard verkeerd was aangereden en waarschijnlijk niet goed behandeld als ik het zo hoor.
Dat kan je denk ik niet afschuiven op het hengst zijn. Al ben ik wel met je eens dat je hengsten voor je moet winnen, maar dat werkt ook weer bij de meeste dominante paarden (ook merries). Paarden die makkelijk zijn, lopen voor iedereen braaf voor 80 tot 90%. Een moeilijk paard dat niet voor iedereen zomaar alles doet en die weet je voor je te winnen, dan lopen ze voor meer dan de volle 100%.

Roos91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 17:36

Waarom zou het niet goed kunnen gaan omdat het paard alleen een hengst is?
Wanneer je hoort dat het een hengst is veranderd gelijk het beeld ofzo? Hengsten kunnen wat feller en drukker zijn..maar voor de rest kan een merrie gewoon wel feller zijn dan een hengst. Lekker afwachten..komt vast goed.

Ruuud

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 18:13

Het braafste, liefste, rustigste en koelbloedigste paard dat ik ken is een hengst. En als ik iemand zeg dat ik een hengst reed zie ik vaak de reactie "dat je er op durft". Vooral op de manege waar ik begonnen ben waarvan ik in het begin de indruk kreeg dat hengsten gevaarlijk zijn. Het hangt gewoon van het paard zelf af en als het een braaf paard is doet hengst/merrie/ruin er niet toe.

Met al deze reacties moet het voor de vader van dat meisje toch ook een beter gevoel geven, niet?

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 21:08

Ik mag het hopen.
Ik denk dat het ook een probleem is dat op veel maneges vooral die 'spookverhalen' de ronte doen over hengsten.

Mijn ouders hebben dat ook (zelfs mijn zus die jaren heeft gereden), omdat ze 1 (!) verhaal hebben gehoord van een hengst die wat geflikt heeft. Maarja, ik vertel ook verhalen over merries en ruinen die gestoord zijn, maar toch komt het echt omdat het een hengst is... Yeah right!

Annemaartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 11:30

Ze zou het best kunnen proberen en als ze netjes rijdt en de hengst best braaf onder zadel is dan zou het nog best wat leuks kunnen worden!:D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 07:18

heb al eerder gereageerd...maar toevoeging

ik heb van mijn 13de tot mijn 18de niet anders gedaan dan hengstjes gereden ..friezen en fjorden onder de man brengen

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 14:32

probeer en je weet het Lachen

Stuart

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 21:29

En heeft ze het al een keer geprobeerd??

Silfanoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 10:45

Probeer het gewoon een keertje Lachen
& dan kun je wel na gaan denken Lachen