Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

),
(die heb ik dus gelukkig niet gekregen, belangrijkste was dat ie wou weten of ik wel een E-rijbewijs had
).KiWiKo schreef:dat bedoel ik, zelfs bij de pliesie weten ze niet hoe het moet
, maar niet aannemelijk voor sommige dienstdoenders dus.Margreet schreef:WA valt onder de verzekering van het trekkende voertuig (en die is verplicht). Of je ook all-risk wilt verzekeren is een eigen keuze.
Stel je neemt een bocht wat lomp en raakt een geparkeerde auto, noem maar een stom voorbeeld. Dan is de schade aan die auto gedekt door de WA verzekering van de auto waar jij in rijdt. De schade aan de trailer is voor je eigen rekening (of dus je all risk verzekering).

Jertadeperta schreef:Dus een trailer hoeft niet verplicht een eigen verzekering volgens jou? Of bedoel je dat niet?

(en ook die van jou, lees maar na
) KiWiKo schreef:dat bedoel ik, zelfs bij de pliesie weten ze niet hoe het moet
Jertadeperta schreef:Ok, niet dat ik je niet geloof hoor, maar waar heb jij die informatie vandaan en hoe recent heb je dat gehoord? De politieman vanmiddag dacht er namelijk duidelijk anders over
runningkawa schreef:KiWiKo schreef:dat bedoel ik, zelfs bij de pliesie weten ze niet hoe het moet
Hier sluit ik me dus bij aan
Die man venmiddag moet eens wat opletten op zijn pliesie school
Ergens iets meegekregen over nieuwe kentekens waarschijnlijk, en daar zal dan wel een nieuwe verzekering met nieuwe mogelijkheden voor bekeuringen bijhoren...
Citaat:knip..
Aanhangers en caravans
Ook voor aanhangwagens geldt de verplichte aansprakelijkheidsverzekering, maar in Nederland is het zo geregeld dat de aanhanger automatisch onder de verzekering van het trekkende voertuig valt. In het buitenland is dat soms anders, vandaar dat o.a. in Spanje en Portugal een aparte groene kaart nodig is voor een aanhanger (te verkrijgen bij de verzekeraars)....
ikke schreef:Jertadeperta schreef:Ok, niet dat ik je niet geloof hoor, maar waar heb jij die informatie vandaan en hoe recent heb je dat gehoord? De politieman vanmiddag dacht er namelijk duidelijk anders over
Doe mij even naam en dienstnummer van die agent, dan zorg ik ervoor dat ie die regels even door de strot geramd krijgt..........
runningkawa schreef:http://www.verkeershandhaving.nl/index. ... s=44&id=14Citaat:knip..
Aanhangers en caravans
Ook voor aanhangwagens geldt de verplichte aansprakelijkheidsverzekering, maar in Nederland is het zo geregeld dat de aanhanger automatisch onder de verzekering van het trekkende voertuig valt. In het buitenland is dat soms anders, vandaar dat o.a. in Spanje en Portugal een aparte groene kaart nodig is voor een aanhanger (te verkrijgen bij de verzekeraars)....
), en geef die de regeltjes maar op papier voor zijn neus!Jertadeperta schreef:Haha, goed idee, maarre, dat heb ik niet onthouden hoor......grijs haar, brilletje, ergens in de 50 zou ik zeggen, in zo'n VW busje volgens mij. Heb je daar wat aan?