Zijn jullie wel eens onzeker in jullie rijden.....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

000

Re: Zijn jullie wel eens onzeker in jullie rijden.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 19:05

licht aan de situatie, ik zal niet altijd toegeven dat ik bang ben, maar als ik het echt niet zie zitten dan doe ik het ook niet.
maar vaak heb je van die mensen die dan zeggen , ach joh ! gewoon doen kan niks gebeuren.
of wat ben jy een watje zeg, dan wil ik mezelf bewijzen en doe hett dan toch, terwijl ik het dan niet met plezier doe.

soms ben ik bang, dan zeg ik niets en probeer ik mezelf toch over te halen.

Crizztel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 21:16

ik ben nooit bang, maar heb wel het idee dat mijn rijden er niet uit ziet..als ik zo'n 6-jarig kind het beter zie doen dan vind ik het zo jammer dat ik niet eerder met deze sport ben begonnen..dat maakt mij iig onzeker..

arabianpride

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 18:12

bang ben ik ook nooit, maar wel vaak onzeker. ben nu me jonge hengst aan het inrijden en vraag me soms best af of ik het wel goed doe en het hem juist aanleer. ik zeg dit ook altijd want mijn staleigenaren rijden allebei vrij hoog dus kunnen ze me tenminste raad geven Knipoog

rissie1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 18:28

Ik ben zeker wel eens onzeker, maar ik geef dit dan aan bij mijn instructrice en die weet daar meestal goed mee om te gaan. Daarom durf ik het ook aan te geven bij haar.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 18:33

Ik was vroeger heel erg bang. Nu nog steeds, vooral als ik op een nieuw paard zit. Meestal zeg ik tegen mezelf; "Eerst proberen, heb je het gevoel dat het fout gaat meteen stoppen of rustig aan doen". Heel vaak werkt dat zinnetje, en nu ik op 1 vast paard rijd ('eigen') heb ik er helemaal geen moeite mee en durf ik haar zelfs aan te pakken wanneer de protesteerd. Lachen Angst overwonnen..

(Ohja, ik noem het wel 'bang' en 'angst' maar het ligt aan mijn onzekerheid, daarom t verhaal hier. Knipoog )

Liique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 18:50

Als ik iets echt eng vind of ik denk dat ik iets niet aan kan dan zeg ik dat gewoon, maar meestal heb ik daar geen last van. Ik denk er tijdens het rijden ook niet echt aan, ik zet gewoon door en doe het. Meestal ga ik er dan na het rijden over na denken en dan kom ik wel eens achter dat ik het toch wel een beetje eng vond.
Als ik op het paard zit kan ik ook meer aan dan als ik er naast sta, maar dat komt door een nare ervaring op stal.

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 18:56

onzeker wel , maar ook nooit bang ,
ik zeg altijd als je bang bent moet je niet gaan paardrijden en lekker op een hobbelpaardje gaan zitten Clown haahke niet echt aardig hea !:P
x sharona

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 19:02

_sharona_ schreef:
onzeker wel , maar ook nooit bang ,
ik zeg altijd als je bang bent moet je niet gaan paardrijden en lekker op een hobbelpaardje gaan zitten Clown haahke niet echt aardig hea !:P
x sharona

Nee, dat is inderdaad niet echt aardig. Waarom zou je niet bang mogen zijn?

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 15:16

ik kan ook heel onzeker zijn. maar alleen op vreemde paarden of paarden waarvan ik weet dat ze erg schrikkerig ofzo zijn. hier heb ik eigenlijk pas last van gekregen sinds ik mijn zoontje heb. daarvoor deed ik alles.