Waratje schreef:Ik kies ervoor om niet te verzekeren omdat ik zelf wil beslissen of ik wel of niet een behandeling zou willen en dat absoluut niet voorgeschreven of omringd door voorwaarden wil hebben van een verzekeringsmaatschappij die uiteindelijk toch voor de winst gaat (en mijn paard ondertussen uit de verzekering zou hebben geknikkerd wegens het behalen van de gezegende leeftijd van 20 jaar). Ik beslis zelf of er behandeld wordt, door wie er behandeld wordt, hoe en wanneer ze afgemaakt wordt als dat aan de orde is, enzovoort. Daarbij heb ik dus, dankzij het geen premie betalen, nu ook een leuke spaarpot voor zowel medische kosten als voor eventueel de aanschaf van een nieuw paard. En denk nu niet dat ik geen spaarpot had voor die medische kosten voor ik aan mijn paard begon, dat was voor mij absolute voorwaarde om aan een eigen paard te beginnen.
Ik zit bij een onderlinge verzekering, daar wordt alleen uitbetaald bij dood. Dan kan je hem meegeven aan de verzekering (levend) of terugkopen. Dat laatste heb ik gedaan met mijn toen 20 jarige merrie met artrose (hoeveel verzekeringen keren daarop uit???)
Ik zit niet met verplichtingen t.o.v. kosten bij de veearts.
Dus zoals gezegd: ik HEB volledige zeggenschap.