ruiters met overgewicht?!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

suzana

Re: ruiters met overgewicht?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 22:53

runningkawa schreef:
Overgewicht kan ook 80 KG zijn....

en suzana
Ik ben eerst een veder gewicht geweest, met een te laag BMI en ik kon niet aankomen
Dat veder gewicht kreeg ik zomaar ineens, na altijd normaal te zijn geweest.
Later vloog het binnen een paar manden omhoog
Nu heb ik voormijn lengte overgewicht, maar het lukt niet om af te vallen
Heb jij de tip hoe, laat het me weten Lachen

Ik weet niet hoeveel je nu weegt. een vriendin van mij woog 90 kilo bij een lengt van 1.70, behoorlijk zwaar dus, ze heeft niet meer gesnoept, een schema gemaakt van welke tijden ze moest aanhouden met eten( het probleem ligt vaak bij de tussendoortjes). ze dronk thee zonder suiker en gebruikte verder in producten helemaal geen suiker meer, ze is nu 1 jaar verder en weegt nu 63 kilo. Je moet heel consecuent zijn en streng voor jezelf, tuurlijk hoef je jezelf niet uit te hongeren maar vaak helpt het al als je gewoon geen tussendoortjes meer neemt.

Iedereen heeft zijn eigen methodes voor afvallen!!

Groetjess

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 22:53

Goh, daar ben ik vandaag al vaker voor uitgemaakt Tong uitsteken
Je mag tegenwoordig ook niks meer Haha!

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 22:54

Oké, sommige mensen kunnen er niets aan doen dat ze overgewicht hebben hé, en dan kun je ze vind ik niet beletten van paard te rijden. Sorry hoor maar ik ken iemand en ze heeft iets aan haar schildklier waardoor ze echt van alles aankomt waardoor ze bijna niets meer eet (soms maar 2boterhammen per dag en daar komt ze zelfs van bij)
terwijl ik ik weeg 46kg voor 1,68m tja Knipoog
ik vind dat mensen met overgewicht wel mogen rijden en ook op een gewoon wat ranker paard zolang dat het paard het aankan Ja

suzana

MISTRAL94 schreef:
suzana schreef:
en dan? ik vind het zo, zou jij iemand op je rug nemen die meer dan 100 kilo weegt ?

Neem jij mensen op je rug dan? Denk even na zeg je kunt een mens niet met een paard vergelijken. Eigenlijk is het ook zielig dat die paarden vroeger het land moesten ploegen dat was tenslotte ook zwaar. Bovendien de reactie blijft kort door de bocht er bestaat ook nog zoiets als afvallen. Er komen penny gevoelens boven Bloos

denk zelf even lekker na...

Anoniem

tussendoortjes? wat zijn dat?
Suiker in de thee, getver, wat zoet..

sommige mensen hebben stofwisselingsproblemen
Maar daar word ff niet bij nagedacht
Gewoon ff bot zeggen, ze moeten maar afvallen...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 22:56

suzana schreef:

Jij plaatst reacties die kwetsen, dus wie moet hier dan beter nadenken Frusty

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 22:57

Of wat denk je van de geestelijke problemen Runningkawa Knipoog
Dat steekt ook meer en meer de kop op, door reacties als van Suzana

Leentje_

runningkawa schreef:

ben het met je eens..
ken een meisje dat iets aan haar schildklier heeft en daardoor van alles bijkomt,
en ze word altijd uitgelachen en gepest enzo over dat haar paard haar vast niet meer kan dragen terwijl dat haar paard haar met gemak kan dragen.
En dat komt dan zover dat dat meisje gewoon niet meer wil eten Ach gut
Lekker bezig sommige mensen hier Knipoog

suzana

runningkawa schreef:

ze at heel veel koek, snoep en vet eten van de snackbar. Dat heeft ze niet meer gedaan.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 22:58

suzana schreef:

nog maar een keer dan...
misschien moeten sommigen even wat meer nadenken voor ze iets roepen.
dat ze niet door hebben dat ze sommige mensen hier best pijn mee kunnen doen met sommige uitspraken Knipoog

_rosita_

ik ben te zwaar, veel te zwaar volgens de normen... daar heb ik dan ook wel mijn paard op uitgezocht, nml een trekpaard.
voor maneges kan ik het me heel goed voorstellen dat er een gewichtsgrens ingesteld wordt... tenslotte lopen die dieren per dag behoorlijk veel. als daar 2 uur per dag dikkerds op zitten, die ook nog eens in de beginnersles rondhobbelen, vind ik dat niet eerlijk tegenover zo'n dier.
daar zit imo dan ook geen onderscheid in of het nou iemand met overgewicht is door een ziekte of door gewoon teveel calorien. kilo's zijn kilo's, ongeacht de manier waarop die kilo's eraan gekomen zijn.
wel vind ik dat je als manege je gewichtsgrens zou kunnen verleggen, naar gelang hoe goed de ruiter kan rijden. beter iemand van 100 kilo die het paard totaal niet in de weg zit, dan iemand van 80 die constant zit te hobbelen en het paard tegen werkt

wanneer je eigen paard hebt en je bent geen hobbelende beginner, ben ik van mening dat een paard best wat kan hebben en je dat prima zelf kan inschatten.
ik vind niet dat er een gewichtsgrens aan zit, per paard zal het altijd blijven verschillen, zo heeft niet elk paard van hetzelfde ras een even sterke of zwakke rug.

MISTRAL94

Helaas doet niet iedereen dat en toch zijn er dan nog mensen te dik

Anoniem

Zeker Ja
de een valt af door ziets, de ander komt er door aan
En nee, daar hoef je niet eens altijd meer voor te eten.

suzana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 22:59

suzana schreef:
runningkawa schreef:

ze at heel veel koek, snoep en vet eten van de snackbar. Dat heeft ze niet meer gedaan.

ik ken ook zat mensen die iets aan hun schildklier hebben, allemaal natuurlijk niet leuk ik zeg ook zeker niet dat ik het er mee eens ben om die mensen te gaan pesten.. dat zou ik nooit doen maar ik vind dan dat je gewoon een vorser paard moet nemen.

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 23:00

_rosita_ schreef:
ik ben te zwaar, veel te zwaar volgens de normen... daar heb ik dan ook wel mijn paard op uitgezocht, nml een trekpaard.
voor maneges kan ik het me heel goed voorstellen dat er een gewichtsgrens ingesteld wordt... tenslotte lopen die dieren per dag behoorlijk veel. als daar 2 uur per dag dikkerds op zitten, die ook nog eens in de beginnersles rondhobbelen, vind ik dat niet eerlijk tegenover zo'n dier.
daar zit imo dan ook geen onderscheid in of het nou iemand met overgewicht is door een ziekte of door gewoon teveel calorien. kilo's zijn kilo's, ongeacht de manier waarop die kilo's eraan gekomen zijn.
wel vind ik dat je als manege je gewichtsgrens zou kunnen verleggen, naar gelang hoe goed de ruiter kan rijden. beter iemand van 100 kilo die het paard totaal niet in de weg zit, dan iemand van 80 die constant zit te hobbelen en het paard tegen werkt

wanneer je eigen paard hebt en je bent geen hobbelende beginner, ben ik van mening dat een paard best wat kan hebben en je dat prima zelf kan inschatten.
ik vind niet dat er een gewichtsgrens aan zit, per paard zal het altijd blijven verschillen, zo heeft niet elk paard van hetzelfde ras een even sterke of zwakke rug.

bij ons op de manege zijn er altijd wat forsere paarden voor de mensen die wat zwaarder zijn,
ook als je wat overgewicht hebt moet je het toch ergens leren?
vaak kregen die paarden ook wel een dikke westernpad + een zadeldoek Knipoog

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 23:00

klopt er zijn mensen die er niets aan kunnen doen dat ze zwaarder zijn.. ik heb fibromialgie en kan dus bijna tot niet sporten. in de winter kan ik het al helemaal vergeten.. ik eet normaal, 3 maaltijden per dag en echt niet te veel.. ik word "dik" omdat ik me niet KAN bewegen..

dus denk alsjeblieft na voordat je iets zegt wat een ander kan kwetsen...
mij heb je in elk geval wel gekwetst...
Laatst bijgewerkt door Latruda op 03-04-07 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 23:01

suzana schreef:
runningkawa schreef:

Maar dat eet niet iedereen met een maatje teveel

Ik eet nooit koek
1x in de week frietjes
en 1 chocolade reep in de week, meer koop ik niet.
Verder nooit fris.
Ik heb geen tussendoortjes in huis, dus kan ze ook niet pakken (niet dat ik ze mis, maar toch)
Chips vind ik ook niet lekker

Op mijn brood doe ik geen boter
Ik bak in een tefalpan, dan hoeft er ook geen boter in.
schep met avondeten een half bord op, meer kan ik niet op.

Dus wat dan?
En zo ben ik echt niet de enigste Lachen

Door mijn ME kan ik helaas ook niet zoveel sporten dan ik zou willen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-04-07 23:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 23:01

Latruda schreef:
klopt er zijn mensen die er niets aan kunne doen dat ze zwaarder zijn.. ik heb fibromialgie en kan dus bijna tot niet sporten. in de winter kan ik het al helemaal vergeten.. ik eet normaal, 3 maaltijden per dag en echt niet te veel.. ik word "dik" omdat ik me niet KAN bewegen..

dus denk alsjeblieft na voordat je iets zegt wat een ander kan kwetsen...
mij heb je in elk geval wel gekwetst...

Ach gut
trek het je niet aan joh Knipoog
diegene die zoiets zegt weet gewoon niet beter Knipoog

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 23:03

Dus om een lang verhaal kort te maken reacties als er is ook nog zoiets als afvallen zijn reacties die kort door de bocht zijn Frusty Mensen die gewoon niet na denken en goed zijn in andere mensen kwetsen Knipoog
Laatst bijgewerkt door MISTRAL94 op 03-04-07 23:04, in het totaal 1 keer bewerkt

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 23:03

laten we nou niet de discussie ervan maken over hoe af te vallen en wel of niet kunnen afvallen door fibromyalgie...daar gaat het toch niet om in dit topic?

@leentje: misschien niet eerlijk nee tegenover mensen die dikker zijn, hoe moeten ze het dan leren? maar moet een paard daaronder lijden? dan ga je op zoek naar een privé iets waar je het kunt leren of een forser paard of een paard die kan dragen.
verder wil een dikke westernpad ook helemaal niets zeggen, kan zomaar dat dat de druk alleen nog maar meer verergerd

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 23:04

Mijn paard heeft geen moeite met mijn gewicht. Ik ben wel iets zwaarder dan gemiddeld. Ik merk wel dat ik iets makkelijker kan opstappen en kan rijden sinds ik meer aan sport doe. Ik sport nu zo´n vier keer per week en kan vooral qua lenigheid het nodige merken. Qua gewicht heeft mijn paard nooit iets gemerkt. Qua soepelheid merkt ze nu wel het verschil.

Ik werd overigens te zwaar door simpelweg te lekker te eten Clown En tsja wanneer je gaat balen van je eigen spiegelbeeld moet je er iets aan gaan doen.

Even een reactie op bovenstaande reacties, en wanneer je echt geen medische problemen hebt. Sporten kan echt helpen. Ik had echt nooit gedacht dat ik na een maand zoveel cm kwijt zou raken, nu na drie maanden gaat het nog sneller!

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 23:04

ik trek het me ook niet aan.. maar het steekt me wel dat er gewoon mensen zijn die er van alles uitfloepen zonder er bij na te denken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 23:05

idd
Wil wel ff een maandje ruilen Lachen

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 23:06

_rosita_ schreef:
laten we nou niet de discussie ervan maken over hoe af te vallen en wel of niet kunnen afvallen door fibromyalgie...daar gaat het toch niet om in dit topic?

@leentje: misschien niet eerlijk nee tegenover mensen die dikker zijn, hoe moeten ze het dan leren? maar moet een paard daaronder lijden? dan ga je op zoek naar een privé iets waar je het kunt leren of een forser paard of een paard die kan dragen.
verder wil een dikke westernpad ook helemaal niets zeggen, kan zomaar dat dat de druk alleen nog maar meer verergerd

oh dat zou kunnen Clown
heb me er eigenlijk nooit in verdiept Haha!
ik weet alleen dat Quincy bij ons alle zwaardere mensen moet dragen..

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 23:09

Coby: Sporten kan ook zeker wel helpen maar erfelijke aanleg speelt een rol net als bouw en geestelijke toestand. Want 20 jaar geleden hoorde je nog niet zoveel eetziekten als nu, want het ideaal beeld blijft maatje graatmager Vork Dat zie je aan het modellenwereldje wel, want ook (zeker daar) kweken we eetstoornissen!